آیا خانمها در خواندن ذهن اشخاص توانایی بیشتری دارند؟

خانمها در خواندن ذهن اشخاص توانایی نیکوتری دارند.

طبق تحقیقات شکل گرفته توسط پژوهندگان رقابتی برای نخستین بار حدود بیست سال پیش به مرحله اجرایی رسید که نشان داد توانایی خواندن ذهن سایر اشخاص توسط زن‌ها بواسطه یک ژن خاص بر روی دی ان ای صورت میگیرد و سبب میشود خانم‌ها نسبت به مردان بیش از این توانایی برخوردار باشند.
پژوهشگران در دانشگاه کمبریج، آزمونی را برگزار کردند که «خواندن ذهن از روی چشم» نام داشت که طول این آزمایش تصویری از چشم‌های گوناگون در مقابل شرکت کنندگان قرار گرفت تا به تشخیص حالت‌ها و عواطف اشخاص بپردازند.
این تحقیق داد که اشخاص سریعا میتوانند با نگریستن به چشم دیگران ذهن و عواطف آن‌ها را بخوانند.
خواندن ذهن

خواندن ذهن اشخاص

در این تحقیق روشن شد که توانایی بعضی افراد در این کار از سایرین بیشتر بوده و خانم‌ها دارای میانه نمره نیکوتری هستند.
آزمون جدیدی در این مورد با همکاری شرکت بیوتکنولوژی بر روی ۸۹ یکهزار نفر در کل دنیا صورت گرفت که باز هم در این آزمون خانم‌ها میانه نمره نیکوتری نسبت به مردان داشتند و این موضوع نشان میدهد که حضور ژن ویژه بر روی دی ان ای خانم‌ها، این توانایی را در آنها ایجاد کرده است.
پژوهشگران این تحقیق معتقدند که این کار یک گام اساسی و مهم رو به جلو در حوزه علوم اعصاب اجتماعی بوده و به تکمیل اینکه چه چیزی سبب تنوع در همدلی شناختی میشود یاری می‌کند.
به صورت ویژه، تنوع ژنتیکی در کروموزوم ۳ در خانمها به شدت با توانایی خواندن ذهن در ارتباط است. و جالب توجه است اینکه کارکرد آقایان در این آزمون با ژن هایی در منطقه خاصی از کروموزوم ۳ در رابطه نبود.
در کروموزوم ۳ یک ژن بنام LRRN۱ وجود دارد که در منطقه‌ای از شناسایی بیماری نام «استریاتوم» فعال است و وظیفه مهمی در همدلی ایفا مینماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 11 =