کودکی با قلب بیرون سینه!

تولد نوزادی با روده، کبد و قلب خارج از سینه‌اش:

«کایران ویتز» موقع بدنیا آمدن با مشکل کمیابی همراه بود، اعضای اساسی و مهم و حیاتی داخلی آن خارج از سینه رشد کرده بود، گوشه‌ای از روده‌ها به همراه قسمتی از کبد و قلب خارج از قفسه سینه رشد کرده بود.

نوزاد با قلب بیرون

بدنیا آمدن نوزاد با قلب بیرون خارج از قفسه سینه‌اش

تولد و جراحی نوزاد مبتلا به کردیا و قلب خارج از سینه

قلب، کبد و روده‌های این نوزاد دوست داشتنی خارج از قفسه سینه‌اش رشد کرده بود. پدر و مادر این نوزاد هنگامی که به منظور انجام سونوگرافی ۲۰ هفتگی مراجعه کرده بودند متوجه مشکل رشد بدنی فرزندشان شدند. تصویر و برآیند. سونوگرافی دکتر متخصص را حیرت زده کرد، نوزادی باریک اندام با قلبی که سه اینچ با بازه از جنین در حال تپیدن بود.

همه این برآیند پدر و مادر و دکتر متخصص را آگاه کرد که نوزاد بی درنگ پس از متولد شدن برای جراحی اماده شود، عمل جراحی دشوار و پیچیده‌ای که برای پیکربندی مجدد نوزاد واجب و ضروری بود.

کایتلین مادر این نوزاد می‌گوید: ما هیچ نمی‌دانستیم، از اینکه نوزاد ما چگونه متولد شده و به چه وضعیتی درمان خواهد شد چرا که پیچیدگی وضعیت او ما را گیج کرده بود.

هیچکس قادر نیست چنین وضعیتی را تصور کند، بسیار نگران بودیم ولی تصمیم گرفتیم طبق گفته و تشخیص طبیبان پیش برویم.

تصویر برداری‌های سه بعدی جزئیات بیشتری از وضعیت نوزاد مشخص کردند.

دکتر جوزف دیارانی جراح این نوزاد گفت: جنین از یک مشکل بسیار کمیاب رنج می‌برد که منجربه ایجاد نقص مادرزادی در تشکیل استخوان روی قلب و ارگان‌های داخلی میشود، اختلالی بنام eptopia cordis که منجربه رشد قلب و گاهی ارگان‌های دیگر داخلی بدن خارج از قفسه سینه میشود تیمی از کارشناسان آماده شدند و با طراحی مدل سه بعدی تا حدی شرایط نخستین برای جراحی را وارسی کردیم.

قلب بیرون از بدن

شبیه سازی نوزاد با قلب خارج از بدن

تیمی از ۶۰ دکتر از دوازده تیم جداگانه کنار هم جمع شدند و طی یک جراحی ۱ ساعت و نیمه عمل بازگرداندن قلب به درون سینه نوزاد انجام شد.

این جراحی یکی از پرمخاطره‌ترین پروسه‌های درمانی طی حیات من بود ولی در نهایت با کامیابی به اتمام رسید حالا یکسال از آن روز می‌گذرد و کودک بدون هیچ دشواری به زندگی طبیعی خود ادامه میدهد.

قلب بیرون از سینه

عکس‌های نوزادی که با قلب خارج از سینه متولد شده بود یکسال پس از عمل جراحی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =