سرطان زایی جعبه‌های پیتزا

عارضه‌های جعبه‌های پیتزا و ساندویچ برای تندرستی

شاید باورتان نشود جعبه‌های پیتزا و ساندویچ چنین عوارضی داشته باشند ولی خوبتر است بدانید برآیند تحقیقات متخصصان از مضرات جعبه‌های پیتزا و ساندویچ برای تندرستی هشدار میدهند.

بسته بندی‌های پیتزا و ساندویچ در جعبه‌های مقوایی خطری بسیار جدی‌تر از سس، روغن و درجه حرارت بالای سرخ شدن مواد خوراکی را ایجاد مینماید.

فست فود

مضرات جعبه‌های پیتزا و ساندویچ

متخصصان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مواد شیمیایی تصنعی که به پکیج بندی خوراکی‌های افزوده میشود تا مانع از نشت آب، روغن، سس و چربی پیتزا و ساندویچ به خارج از جعبه شوند خود سبب دچار شدن اشخاص به انواع مریضی‌ها میشود.
براساس تحقیقات این ماده روغنی و گریس مانند ازمواد شیمیایی بنام پلی فلوئوراکلیک (PFAS) تشکیل شده اند که میتوانند جذب مواد خوراکی شوند و بدین گونه سبب دچار شدن اشخاص به بیماریهایی همچون انواع سرطان، اختلال تیروئید ، نازایی و بلوغ زودتر از موعد شوند.
این مواد شیمیایی درمقابل گرما و گرمی مقاوم هستند، ولی جذب مواد خوراکی شده و بسترساز دچار شدن مصرف کننده به انواع مریضی‌ها می‌شوند.

متخصصان آمریکایی به منظور وارسی اثرات مواد شیمیایی موجود در جعبه‌های مقوایی انواع پیتزا و ساندویچ بر سلامت انسان‌ها، حدود ۴۰۰ جعبه از انواع برند‌های مشهور پیتزا و ساندویچ در همه قاره آمریکا را گردآوری کرده و در ۴۶ درصد از آنها درصد بالایی از جذب مواد شیمیایی به خوردنی‌های درون جعبه را شناسایی کرده اند.
مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که تا چند سال آتیه این مواد شیمیایی را از پکیج بندی جعبه‌های فست فود‌ها گردآوری میکنند، ولی تاکنون در بخش زیادی از کشور‌های دنیا از جمله چین از این مواد در بسته بندی‌ها استفاده میشود.
از جمله گروه‌های پرخطر که این مواد شیمیایی می‌تواند اثرات بسیار مخرب بر سلامت ازخود به جای بگذارد کودکان و خانمهای حامله هستند، زیرا بدن آنها به شدت درمقابل مواد شیمیایی حساس و بی دفاع است.

این مخاطره بوی‍ژه برای کودکانی که روز‌های زیادی از هفته پیتزا و ساندویچ به صورت سفارش از راه دور مصرف میکنند خیلی جدی و اضطراب انگیز است.
علاوه بر زیان به تندرستی انسان‌ها، این مواد شیمیایی جذب محیط زیست نمی‌شوند و با وجود بازیافت شدن به همراه کاغذ ماهیت شیمیایی خود را حفظ کرده که میتوانند به اکوسیستم و محیط زیست زیان جدی بزنند.

براین اساس متخصصان به اشخاص توصیه میکنند از خوردنی‌های تندرست و سالم دروعده‌های غذایی خود بهره ببرند، درصورت گرایش به بکارگیری پیتزا و ساندویچ، مصرف آن در رستوران خطر پایین‌تر دارد، زیرا احتیاج به پکیج بندی در کاغذ‌های روغنی آغشته به مواد سمی و سرطان زا نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 15 =