جنین دوقلو در شکم پسربچه!

خارج نمودن جنین دوقلو از شکم پسربچه شش ساله هندی توسط جراحان

بار دیگه هندی‌ها عجایب پزشکی را خلق و با خارج نمودن یک جنین دوقلو ی نسبتا رشد یافته از شکم پسربچه‌ی شش ساله توجه جهان را به خود جلب کردند. پس از انتشار خبر جراحی جنین ی که درون شکم یک کودک ۱ ساله رشد کرده بود حالا تصاویر پسربچه‌ی هندی که ۷ ماه با درد رشد جنین دوقلو درون شکمش زندگی کرده بود خبرساز شد.

جنین دوقلو یی که داخلی شکم کودک هندی رشد کرده بود.

جراحانی که گمان می‌کردند علت دردهای هفت ماهه پسربچه‌ای شش ساله، وجود توموری در منطقه معده اوست، بعد از انجام عمل جراحی، در بهت و حیرت، جنینی دوقلو را از شکمش خارج کردند.
طبیبان در هند یک جنین دوقلو را از درون شکم پسری شش ساله بنام «ریتیش» کشف و خارج کردند که بر اساس آزمایش‌های سونوگرافی گمان می‌کردند غده‌ای در منطقه معده او باشد به گزارش میرور، ریتیش، ۷ ماه قبل از درد معده نارضایتی کرده بود و چون این دردها استمرار پیدا کرده بود در بیمارستانی خصوصی بستری شد تا طبیبان غده‌ای را که در معاینات تشخیص داده بودند از بدنش خارج کنند.

پسربچه‌ای که درون شکمش جنین دوقلو داشت.

بعد از دوازده هفته تحمل درد، گروهی از دکترها جراح، بی درنگ بعد از بستری شدن و تشخیص مشکل او دست به کار جراحی وی شدند و در عملی ۳ ساعته، حیرت زده توده‌ای را در شکم این پسربچه دیدند که به بیان آن‌ها در حقیقت جنینی توسعه نیافته بود.

این جنین از زمان تولد در بدن وی قرار داشت و دائم بزرگ و بزرگ‌تر شده، دست، پا و حتی مو در آن ایجاد شده بود.

دکتر «الوک بهار»، متخصص کودکانی که در این حیطه با روزنامه هندوستان تایمز گفت وگو کرده بود این مورد را «اگر نگوییم نادر، یکی از کمیاب‌ترین» موارد توصیف کرد و ادامه داد: «مشکل این پسربچه با کامیابی برطرف و درمان شده و وضعیت او اکنون پایدار است و سریعا بهبود میابد.

گرچه در حالتی که جنین از بدنش خارج نمی‌شد با مشکلات شدیدی در آتیه روبرو می‌شد».

دکتر «آوادش کومار کوشیک»، جراح لاپاراسکوپی بیمارستانی در بنارس هند نیز در مورد این موضوع گفت: «این وضعیت یک اختلال رشدی به حساب میاید که طی آن توده‌ای از بافت به شکل جنینی درون بدن شبیه می‌شود»

جنین دوقلو

جنین دوقلویی که از درون شکم پسربچه خارج شد.

ماه گذشته نیز طبیبان یک «دوقلوی انگلی» ۳ پنج کیلوگرمی را از شکم نوزادی یکساله در هند خارج کرده بودند.

والدین «نیشا»، دخترشان را وقتی به مرکز درمانی برده بودند که چالش تغذیه داشت و شدیدأ وزن معمولی خود را از دست داده بود و معده‌اش متورم شده بود بعد از معاینه و بررسی این دختربچه، او به یک جراح کودکان و متخصص لاپاراسکوپی بنام دکتر «دی.

ویجایاگیری» ارجاع شد و وی گفت که یک نوع «دوقلوی انگلی» با زندگی درون بدن این دختربچه یکساله از گردش خون میزبانش تغذیه می‌کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 20 =