چرا خیار را بدون پوست بخوریم بهتره؟

به این علل و دلایل هرگز خیار را با پوست نخورید.

جهان صنعتی امروز و احتیاج به عرضه انواع خوراکی‌ها و میوه‌ها بطور هر روزه سبب شده تا بخش زیادی از کشاورزان در سرزمین‌های مختلف جهان از انواع سموم شیمیایی به منظور پرهیز از آفت زدگی میوه‌ها و محصولات کشاورزی خود بهره ببرند که یکی از آنها خیار است.

خیار به صورت بوته‌ای کشت میشود و در بخش زیادی از موقعیت‌ها از انواع آفت کش‌ها به منظور رفع آفت‌ها و انگل‌ها در آن استفاده میشود و گاهی این مواد شیمیایی درون پوست میوه نفوذ میکند.

خیار

گفتنی است؛ با شستن خیار این آفت‌ها کاملا از روی پوست حذف نمی‌شوند و به همین سبب متخصصین توصیه میکنند اشخاص هنگام مصرف پوست خیار را بگیرند.

مشکل دیگر بکارگیری نوعی واکس و موم برروی خیار است که به منظور حفظ رطوبت، پیشگیری از آفت زدگی و ایجاد رنگ سبز درخشان بوجود می‌آید و بطور معمول از مواد شیمیایی، موم عسل یا مشتقات نفت بوجود میآید و ماده‌ای تصنعی است که میتواند در اثر خورده شدن در بدن اثرات منفی بگذارد.

پوست خیار محتوی ویتامین و فیبر فراوانی بوده و برای تندرستی جسم خیلی بافایده است.، ولی متخصصان به اشخاص توصیه میکنند در صورتی که گرایش به مصرف خیار با پوست آن را دارند حتماً از میوه‌های ارگانیک بهره ببرند و مطمئن بشوند که در رشد و کشت آن از آفت کُش و انواع مواد شیمایی و واکس استفاده نشده است.

مواد شیمیایی موجود درپوست خیار می‌تواند در بعضی اشخاص سبب آلرژی ‌های شدید غذایی شود بدین علت توصیه می‌شود اشخاص بویژه چنانچه پیشینه آلرژی غذایی دارند حتماً خیار را بدون پوست استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =