چه کسانی نباید حجامت کنند؟

ممنوعیت انجام حجامت برای این اشخاص

حجامت یک شیوه مورد پذیرش طب قدیمی است که به منظور رفع مشکلات بسیاری انجام میشود و البته که تاثیر مثبت چشمگیری هم دارد اما این روش هم همانند بسیاری از مسایل درمانی دیگر ممنوعیت هایی دارد که مختص دسته‌ای از انسان‌های با شرایط خاص میشود.

به ویژه چنانچه بیماری خاصی بدنش را آزار دهد یا برای مبتلا شدن به گروهی ازبیماریها همواره نگران باشد در این حالت اکثریت ما یکی از با اهمیت‌ترین گزینه‌هایی که در ذهن‌مان می‌آید حجامت و زالو انداختن و دیگر موارد درمانی در ارتباط با طب قدیمی است.

کم‌تر کسی است که در طول زندگی‌اش یک‌بار بانجام حجامت به‌صورت جدی فکر نکرده باشد به ویژه چنانچه بیماری خاصی بدنش را آزار دهد یا برای مبتلا شدن به گروهی ازبیماریها همواره نگران باشد در این حالت اکثریت ما یکی از با اهمیت‌ترین گزینه‌هایی که در ذهن‌مان می‌آید حجامت و زالو انداختن و دیگر موارد درمانی در ارتباط با طب قدیمی است.

یک کارشناس طب مکمل با اشاره باینکه حجامت برای همه اشخاص مفید نیست، توصیه‌های پیش و پس از حجامت را شرح داد.
حجامت برای همه اشخاص مفید نیست چرا که حجامت خون بدن را کاهش میدهد و خون مایه حیات است و هیچ فردی نباید خون بدنش اندک شود.
به بیان وی به عنوان مثال اشخاصی که خیلی باریک اندام است چند عدد جوش در بدن دارند فرض می‌کنند که حجامت به منظور رفع جوش بافایده است که می‌بایست گفت حجامت برای همه مفید نیست به خصوص برای اشخاص باریک اندام چرا که طبع این اشخاص خشک است و حجامت به بدنشان زیان می‌زند.
این کارشناس طب مکمل افزود: شیوه‌های دیگری را برای مداوا جوش باید جایگزین حجامت شود پس برای همه جوش‌ها حجامت مناسب نیست ولی جوش جوانی برای جوان‌ها علی الخصوص آقایانی که که پرخوری میکنند , می‌تواند سودمند باشد.
حجامت دارای ابعاد وسیع و نکات ظریف فراوانی است که هر پزشکی واقف و مطلع از آن نیست، اشخاص سعی کنند نزد پزشکانی حجامت کنند که دارای دانش و تجربه لازم پیرامون حجامت باشند.

حجامت

نکات اساسی و مهم پیش از انجام حجامت

توصیه‌های پیش از حجامت

پیش از حجامت حتماً خوراک خورده شود؛ علی الخصوص صبحانه
دوازده ساعت پیش از حجامت کشیدن سیگار منع شده است.
یک ساعت پیش از حجامت آب انار یا انار، شربت عسل، ماء الشعیر و مایعات زیاد استفاده کنند.
حجامت در روزهای خونریزی ماهانه منع شده است.
هشت ساعت پیش از حجامت از مصرف خوراکی‌های سرد، تخم مرغ و ماهی اجتناب نمایند.

توصیه‌های پس از حجامت

تا دوازده ساعت سیگار نکشند.
تا بیست وچهار ساعت ورزش و کار سنگین انجام ندهند.
تا ۲۴ ساعت بعد از حجامت از مصرف موادغذایی مانند ماهی و فرآورده‌های لبنی و غذای شور، سرد و تند و تیز اجتناب نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 15 =