فواید سرکه‌ی سیب

خواص معجزه آسای سرکه‌ی سیب را بشناسید.

گاهی وقت‌ها راهکاری که برای مشکل مان نیاز داریم، دم دست مان است، ولی از آن غافلیم. یکی از این دشواری گشاهای همه فن حریف، سرکه‌ی سیب است، یا پسندیده‌تر است بگوییم، مشکل گشاترین!

چنانچه یک جستجوی سریع در زمینه سرکه‌ی سیب انجام دهید، با دنیایی از خواص و ویژگی‌ها روبرو خواهید شد که شما را به این جمع بندی می‌رساند که شاید قادر باشید هر مورد دیگری را که در کابینت داروی خانه تان وجود دارد حذف کرده و در عوض چند بطری سرکه‌ی سیب در آن حفاظت کنید.

سرکه‌ی سیب، درمان خیلی ازبیماریها و دشواری هایی است که برای بدن مان پیش میاید و به همین سبب نیز هست که قرن هاست به عنوان یک مداوا طبیعی، استفاده می‌شود.

موقع خرید، قطعا دقت نمایید که نوع ارگانیک و تصفیه نشده آن را برگزینید که حاوی «مادر سرکه» باشد.

«مادر سرکه»، رشته‌های پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و باکتری‌های مفیدی است که سبب میگردد محصول، کدر باشد و چیزهایی مانند تار عنکبوت در آن دیده شود که بطور معمول روی سطح آن معلق است.

بیشتر خواص سرکه‌ی سیب، در همین مادر سرکه نهفته است، بنابراین محصولی که می‌خرید حتما بایست این خصوصیت را داشته باشد.

در دنباله چند خاصیت شگفت انگیز سرکه‌ی سیب را برای تان می‌گوییم.

سرکه‌ی سیب؛ همه فن حریف خانگی

۱ تمیزکننده‌ی چند منظوره

سرکه‌ی عادی در پاکسازی خیلی چیزهای خانگی شهرت دارد پس عجیب نیست که سرکه‌ی سیب، مناسب‌تر از آن عمل کند.

علت موثرتر بودن سرکه‌ی سیب هم اینست که سرکه‌ی سیب خام و تصفیه نشده، حاوی تمام عوامل ضدباکتری است که در سرکه‌ی عادی وجود ندارد.

بسیار ساده و راحت می‌توانید اندکی سرکه‌ی سیب را با آب ترکیب کرده و از آن بهره ببرید، چنانچه هم دوست دارید ترکیبی خوشبو داشته باشید که محیط خانه تان را معطر کند، می‌توانید چند چکه اسانس هم به آن اضافه نمایید..

دو جلوگیری از دیابت

وقتی به روش‌های جلوگیری از دیابت فکر می‌کنیم، چیزهایی مانند تغذیه و ورزش به ذهن مان می‌رسد، ولی شگفت زده خواهید شد چنانچه بدانید سرکه‌ی سیب چه کمک هایی می‌تواند هیچوجه دیابت به شما بکند. بین گوارش سرکه‌ی سیب مرغوب و خالص و کاهش قند موجود در خون ، رابطه قوی وجود دارد زیرا خاصیت آنتی گلیسمیک اسید موجود در سرکه‌ی سیب، همان چیزیست که برای حساسیت انسولینی بافایده است.

پیش از خوابیدن، دو قاشق بزرگ (غذاخوری) سرکه‌ی سیب بخورید.

۳ تنظیم pH پوست

داشتن اختلالات پوستی، می‌تواند دردآور و آزاردهنده باشد و مجبورتان کند هزینه‌های زیادی را صرف درمان کنید، ولی شاید درمان اساسی شما در همین آشپزخانه و در بطری کوچکی باشد که از آن غافل مانده اید. سرکه‌ی سیب برای پوست مانند شیرپاک کن. عمل میکنند که نه فقط میزان pH پوست را منظم میکند، بلکه یاری نمایید. لکه‌های باقیمانده از جوش و لکه‌های متعاقب از سالخوردگی پوست بافایده است.

سرکه‌ی سیب را با آب به نسبت یک به دو ترکیب کرده و با پنبه به همه صورت خود بمالید.

سرکه ی سیب

معجزه سرکه سیب

چهار درخشان کردن موها

موهای کدر توانایی دارند زیباترین مدل‌ها مو را هم تحت تاثیر وارد میکند، ولی راهکاری برای این دشواری وجود دارد که شما را از صرف هزینه‌های زیاد به منظور خرید محصولات آرایشی مو بی نیاز میکند. سرکه‌ی سیب خالص می‌تواند موهای شما را براق و نرم کند چون سمومی را که در شامپو ‌های مورد کاربرد تان وجود دارد و بیشتر روی موها باقی میماند، پاک میکند. به سادگی میتوانید اندکی سرکه‌ی سیب به موهای تان بزنید و ماساژ دهید، یک کلاه حوله‌ای سر کنید و بگذارید ده دقیقه بماند و بعد با شامپو ی عادی تان موها را بشویید.

پنج کاستن از فشار خون

اشخاصی که بالارفتن فشار خون دارند بطور معمول به استفاده از دارو ‌های تجویز شده وابسته هستند تا خیال شان راحت باشد که فشار خون شام خیلی بالا نخواهد رفت. ولی چنانچه شما میتوانید دارو را حذف نمایید و یک راه حل طبیعی را در پیش بگیرید، باید بگوییم بررسی‌ها مشخص کرده سرکه‌ی سیب می‌تواند به صورت طبیعی، فشار خون را پایین بیاورد. ولی قطعا قبل از قطع استفاده از دارو ، با دکتر تان مشاوره انجام دهید.

شش از میان بردن بوی نامطلوب دهان و سفید کردن دندان ‌ها

بوی نامطلوب دهان یا دندان‌های لکه دار و زرد، چیزهایی هستند که میتوانند سبب احساس خجالت و کاهش اعتماد بنفس فرد شوند.

چنانچه شما همچنین مشکلی دارید و راهی برای آن پیدا نکرده اید، احتمال دارد سرکه‌ی سیب، راه گشا باشد.

قابلیت اسیدی و مواد معدنی موجود در سرکه‌ی سیب به عنوان عاملی ضد باکتری عمل کرده و با بوی نامطلوب دهان تان نبرد میکند.

هم چنین یک سفید کننده‌ی فوق العاده برای دندان‌های شماست زیرا می‌تواند لکه‌های سطحی را که به دندان‌های تان ظاهری ناخوشایند داده اند از میان ببرد.

فقط کفایت می‌کند سرکه‌ی سیب را با جوش شیرین ترکیب نمایید تا خمیرمانند شود و با آن دندان‌های خود را مسواک بزنید، برای رفع بوی نامطلوب دهان هم، سرکه‌ی سیب را غرغره کنید.

۷ کم شدن کلسترول

تقریبا بیشتر ما خوراکی‌های سرخ شده و چرب زیاد مصرف می‌کنیم و نهایتا هم به اینجا می‌رسیم که کلسترول پلاسمای خون مان بالاتر از سطح نرمال میشود. نگران نشوید، پسندیده‌تر است سراغ بطری سرکه‌ی سیب بروید تا برای کم شدن کلسترول از آن کمک بگیرید. اگر به صورت مرتب سرکه‌ی سیب استفاده کنید، به کاهش سطح VLDL (لیپو پروتئین خیلی اندک چگال موجود در خون) خون تان یاری نموده و ‌تری گلیسرید. تان هم پایین خواهد آمد.

۸ یاری به کم کردن وزن

این ایام، کم کردن وزن و حفظ وزن ایدئال ِ بدست آمده برای خیلی‌ها تغییر به یک چالش و دغدغه‌ی بزرگ شده.

چنانچه شما نیز تجربه‌ی این کشمکش‌ها را داشته باشید میدانید که چه میزان احتمال دارد دشوار باشد.

خوشبختانه سرکه‌ی سیب میتواند تا حدود زیادی در این راه به شما یاری میرساند.

کم کردن وزن ، کاهش چربی شکم ، کاهش دور کمر و کاهش ‌تری گلیسرید. از برتری‌های مصرف سرکه‌ی سیب است.

دو قاشق بزرگ (غذاخوری) سرکه‌ی سیب را با ۲۰۰ میلی لیتر آب ترکیب نمایید روزی ۳ بار ۳۰ دقیقه پیش از غذا بیاشامید.

۹ درمان پسوریازیس

یکی از ناراحت کننده‌ترین و دردناک‌ترین اختلالات پوستی، پسوریازیس است که چنانچه تجربه‌ی آن را داشته باشید میدانید که یافتن درمان متناسب برای آن کار راحتی نیست.

سرکه‌ی سیب را میتوانید به عنوان تمیز کننده مستقیما با یک تکه پنبه به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید تا خارش و ملتهب شدن پوست کم‌تر شود.

حتی چنانچه نشانه‌های تان خیلی سهمگین است، در وان تان سرکه‌ی سیب بریزید.

۱۰ سم زدایی از تن

سم زدایی از تن فواید بی نظیری دارد، البته چنانچه مرتبا و به شیو ه ای مناسب انجام پذیرد.

سرکه‌ی سیب یکی از برترین شیوه‌ها برای پاک سازی بدن بطور طبیعی و بی احتیاج به هیچ عامل دیگری است که در دیگر دستورالعمل‌های سم زدایی بدن وجود دارد.

سرکه‌ی سیب، گردش خون را مناسب‌تر کرده، کبد را پاک سازی کرده و به سموم کمک میکند تا مناسب‌تر از تن دور کردن شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =