خانمهای خوشتیپ هم در معرض دیابت تیپ دو هستند اگر این ژن…

دیابت خانمهای با اندام فرم ساعت شنی را تهدید میکند.

بررسی‌ها نشان میدهد خانم‌ها کمر باریک با فرم اندام ساعت شنی خطر بالاتری برای مبتلا شدن به دیابت تایپ دو دارند، علی الخصوص چنانچه مادران آن‌ها شکل بدن مشابهی داشته باشند مطالعه ۵ ساله توسط دانشگاه پزشکی ویرجینیا جزئیات بی سابقه‌ای درباره چربی بدن آشکار کرده است. به گفته‌ی پژوهشگران خانمهایی که ژن KLF۱۴را دارند توانایی دارند در معرض ریسک مبتلا شدن به دیابت قرار بگیرند.

این ژن سبب بزرگ شدن مفصل ران و شکم با توزیع چربی میشود که کنترل قند موجود در خون را تحت اثر قرار میدهد، این خطر برای خانمهایی که ژن را از مادرشان به ارث می‌برند بیش‌تر است.
ولی مطالعه جدید به این شکل بدن رشک برانگیز که امکان دارد یک سمت زیرین داشته باشد هشدار می‌دهد: باسن بزرگ‌تر بیشتر متعاقب از ژن است که خطر دیابت تایپ دو را در خانم‌ها افزایش میدهد – نه مردان

ژنKLF۱۴ اثر قابل توجهی روی سلول‌های چربی دارد که سبب میگردد آن‌ها بزرگ‌تر شوند ولی در مفصل ران و شکم کم‌تر و کنترل قند موجود در خون را سخت‌تر میکند.

ولی پژوهشگران کالج ویرجینیا پزشکی متوجه شدند که این اثر تنها بطور رایج در خانمهایی دیده میشود که این ژن را از مادران خود (اندامی مشابه) دارند به ارث برده اند.

دیابت زنان

خانمهای با فرم اندام ساعت شنی زیادتر در معرض دیابت تایپ دو هستند.

چنانچه فرم پیکرتان مانند مادرتان اندام ساعت شنی است بایست مراقب دیابت باشید.

علی رغم این که هزاران مطالعه قبلی یافته اند KLF۱۴باعث کاهش ریسک دیابت در خانم‌ها شده است، گروه پژوهش تاکید میکند این مطالعه ۵ ساله دقیق‌تر از قبل است – و مجراهای جدیدی برای علاج ارایه می‌نماید که میتواند ریسک مبتلا شدن خانمها را بکاهد با وجود این، سیویلک، محقق ارشد، اذعان میکند برآیند در اول او و تیم را گیج کرده بود.
اهمیتی ندارد چگونه ژن‌ها بر جسم و بدن اثر میگذارند ولی این که چگونه ژن‌ها بر بخش‌های ویژه‌ای از تن اثر میگذارند – و نه همه بدن، وی بیان میکند حقیقتأ لحظاتی بود که نمی‌توانستیم برآیند را تفسیر کنیم و بطور کامل گیج شده بودیم ما ناچار بودیم با یک دسته بزرگ محققان از سرتاسر جهان بیاییم و مسائل را حل کنیم. پسندیده، این چطور؟

یکی از نکات جالب این است چنانچه به این ژن در چربی نگاه کنید، هیچ ارتباطی با چربی کلی شما و BMI وجود ندارد.

رابطه با توزیع چربیست.

برای این چیزها حقیقتأ زمان گذاشتند تا متوجه شوند.

تغییر ژن به صورت ویژه روی شکم و توزیع چربی ران اثر میگذارد.
پژوهشگران متوجه شدند این عیب در شیوه سلول‌های چربی به این معنا است بدن خانم‌ها با احتمال فراوان با قند موجود در خون دارای دشواری هایی خواهد بود این دگرگونی روی ژن‌های دیگر اثر میگذارد و سبب میشود که تاثیر داشته cascadeباشد که پژوهشگران هنوز کاملا طرح نکرده اند.
دیابت زنان

پژوهش‌های نوین در زمینه رابطه مرض قند نوع دو در خانمهای با ژنتیک

دکتر توضیح داد: چنانچه نسخه این ژن را از مادرتان به ارث ببرید، پس شما در ریسک خطر بالاتری برای دیابت تایپ دو قرار دارید چنانچه زن هستید، پس ۲۸ درصد از خطر بالاتری نسبت به آقایانی که ژن را از پدرش به ارث برده است برخوردارید.

به دلایلی که هنوز درک نمی‌کنیم، این ژن بیشتر فعال است و خطر را در خانم‌ها نسبت به مردان افزایش میدهد.

یافته‌ها نشان میدهد طبیبان روزی احتمال دارد تغییر ژنی با داروها را مورد هدف وارد میکند تا خطر مبتلا شدن به دیابت را کمتر کنند.
‘ پژوهشگران بیان می‌کنند: KLF۱۴ یکی از قوی‌ترین عوامل ژنتیکی شناخته شده برای دیابت تایپ دو در خانمها است حالا که می‌دانیم کجا در بدن و چه ژنی نقش بازی میکند، می‌توانیم آغاز کنیم به … یک استراتژی بالقوه برای اصلاح خطر مبتلا شدن به دیابت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =