تاثیر قرص روغن ماهی بر بدن

مضرات و عارضه‌های قرص روغن ماهی برای سلامتی بدن

قرص روغن ماهی بعنوان یکی از مکمل‌های امگا۳ در دوره مختلف سنی تجویز و مصرف میشود از فایده‌های روغن امگا ۳ نمی‌توان غافل شد ولی طبق تحقیقات تازه محققان، قرص‌های روغن ماهی که به اُمگا ۳ معروف هستند توانایی دارند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهترست که از مصرف آن‌ها اجتناب شود بخش زیادی از اشخاص متخصص و طبیبان از برتری‌های مصرف روغن ماهی و امگا ۳ برای بدن آدم سخن می‌گویند و عملا در این مورد هیچ تردیدی وجود ندارد ولی اخذ این ماده از مسیر قرص‌های موجود میتواند برای بدن زیان آور باشد. محققان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرصها عامل اساسی بروز پیامدهای جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب میشوند.

عارضه‌های مصرف قرص روغن ماهی برای بدن

در تحقیقاتی خاص وضعیت مصرف قرص‌های ماهی در اشخاص مختلف مورد وارسی قرار گرفته است.

محققان به منظور انجام این آزمایش‌ها از یک دسته چهار هزار نفره استفاده کردند.

آن‌ها این دسته را به ۳ دسته مختلف تقسیم کرده و برای هر یک رژیم استفاده از دارو و یا مواد خوراکی خاصی را در نگاه گرفتند.

دسته نخست از قرصهای ماهی (امگا ۳) استفاده می‌کردند.

دسته دوم افرادی بودند که برای آن‌ها غذاهای مملو از ویتامین و سبزی‌ها در نگاه گرفته شده بود و به دسته سوم نیز قرص‌های دارونما که اثر خاصی بر جسم و بدن نداشتند داده شد.

محققان بعد از بررسی شرایط این سه دسته دریافتند در دسته دوم که از امگا ۳ طبیعی موجود در خوراکی‌ها سود گرفته بودند، نشانه‌های افزایش سلامتی در چشمان، مغز و قلب پدیدار شد.

دسته دوم که قرص‌های امگا ۳ دار را مصرف می‌کردند عملا هیچیک از این علائم را از خود بروز نداده بودند.

سنجش آثار دسته اول و سوم با همدیگر نیز عملا نشان می‌داد اشخاصی که قرص امگا ۳ مصرف کرده بودند، هیچ نشانه سلامت زایی افزون‌تر از اشخاصی که قرص‌های دارونما مصرف کرده بودند از خود نشان ندادند.

مضرات قرص امگا ۳ برای قلب
نتایج کسب شده از بررسی تاثیر روغن ماهی بر درمان یا پیشگیری از اختلال ریتم قلبی که امکان دارد به مرگ منتج شود نشان میدهد که روغن ماهی در بعضی از موارد سبب شدیدتر شدن آریتمی در اشخاص میشود. چنانچه پیشینه بیماری قلبی دارید، پیش از استفاده روغن ماهی با دکترتان مشاوره نمایید.

اختلال ریتم قلبی وقتی اتفاق میافتد که ایمپالس‌های الکتریکی قلب که تپش قلب را تنظیم میکنند مبتلا به اختلال شوند.قلبتان از مسیر انقباض به این ایمپالس‌های الکتریکی عکس العمل نشان می‌دهد.انقباض دهلیز و بطن قلب سبب پمپاژ و انتقال خون به دیگر نقطه‌های بدن میشود. چنانچه انقباض دهلیز و بطن در وقت و موعد مناسب رخ ندهد، قلب قادر به پمپاژ درست خون نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 17 =