خطرات ظروف پلاستیکی روی سلامت

بیماری‌های کشنده‌ای که بطری‌های پلاستیکی مسبب آنهاست.

بخش زیادی از خانواده‌های ایرانی از بطری‌های یکبار مصرف بیشتر از یکبار یا حتی دوبار استفاده میکنند این در شرایطی است که این امر میتواند باعث پیدایش بیماری‌های بسیار دشوار و هم چنین مسمومیت هایی در اشخاص شود. سازمان‌های جهانی بهداشت و هم چنین متخصصین سلامت نکاتی را در باب بکارگیری این ظروف همواره آورده اند که بایست به دقت آنهارا رعابت کرد.
متخصصان در جدیدترین تحقیقات علمی خود دریافتند بکارگیری بطری‌های پلاستیکی سبب دچار شدن اشخاص به بیماریهایی چون دیابت ، انواع سرطان و اوتیسم در اطفال تازه به جهان آمده میشود.
بر اساس تحقیقات در بطری‌های پلاستیکی مواد شیمیایی خاصی وجود دارد که باعث مختل شدن در کارکرد و تراوش هورمون‌های بدن میشود و افزون بر بیماری‌های فوق میتواند در کودکان سبب پرخاشگری و مبتلا شدن به بیماری ADHD یا همان بیش فعالی و نیز کاهش سطح هوش شود.
از دیگر خطرات بکارگیری این محصولات، می‌توان بروز چاقی، افسردگی ، نازایی در آقایان و نیز بروز توده‌های غیر سرطانی در بافت رحم خانمها را نام برد.
 بطری های پلاستیکی

عارضه‌های بکارگیری بطری‌های پلاستیکی

بر مبنای این مطالعه که در گاهنامه «لانست پزشکی» به چاپ رسیده است، مواد شکل دهنده ظروف و بطری‌های پلاستیکی توانایی دارند باعث مختل شدن در کارکرد طبیعی غده‌های درون ریز شده و تبدیل به تهدیدی جدی برای تندرستی جسم شوند.
متخصصان ذرات پلاستیک و مواد شیمیایی سمی موجود در آن‌ها را در نمونه خون بیشتر از ۵ هزار داوطلب شناسایی کرده اند که بطور مستمر و مداوم از پلاستیک در زندگی هر روزه خود استفاده می‌کردند.

متخصصان بویژه هشدار می‌دهند اشخاص از بطری‌های آب پلاستیکی بیشتر از یکبار استفاده نکنند از این جهت در آن‌ها از پلی کربنات وفتالات استفاده شده است که در اثر گرمی و تماس با مایعات مواد سمی از خود آزاد میکنند و میتوانند سبب مبتلا شدن به بیماریهای مرگبار شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =