عوارض آرایش کردن زیاد صورت

خطرات آرایش و اثرات منفی آن روی اشخاصی که روزانه آرایش میکنند.

ما دوست داریم همواره در مهمانی‌های رسمی و غیر رسمی، عروسی یا بیرون از خانه زیبا به نظر برسیم کرم زدن، سرمه کشیدن، خط چشم‌های دنباله دار و رژلب ‌های براق قسمتی از آرایش خانم هاست البته موارد بیشتری وجود دارد که می‌دانید؛ گاهی نمی‌توانیم تصور کنیم چطور بدون بکارگیری این لوازم از خانه بیرون برویم چرا که شدیدأ به این لوازم وابسته هستیم ولی پسندیده‌تر است. اندکی بیشتر در این زمینه یعنی خطرات آرایش کردن یکسره بدانید؛ این قسمت از سلامت زیبان به عارضه‌های آرایش کردن زیاد می‌پردازد.

خطرات آرایش

عارضه‌های جدی و خطرات آرایش زیاد هر روزه

عارضه‌های و خطرات آرایش کردن یکسره

متن زیرا را بخوانید تامتوجه عارضه‌های استفاده هر روزه از لوازم آرایش شوید:
خراب شدن پوست تندرست و سالم
بیشتر کرم و پودرها پوست را زیبا میکند اما بدون تعارف آسیبی که به پوست میزند بیشتراز فایده آن است پودرها درازمدت و تاشب روی پوست می‌ماند و از آنجاکه لوازم ارایش حاوی موادشیمیایی هستند این ماندگاری پوست راخراب میکند پس برای یک زیبایی موقتی بطور دائم بخود صدمه نزنید.
چروکیدگی پوست

وقتی لوازم آرایشی را بصورت میزنید چربی طبیعی، ویتامین و مواد معدنی مورد احتیاج پوست شسته میشود درنتیجه پوست شل وچروک شده و همین سبب می‌شود پیر بنظر برسید

افرادسالخورده دنبال راهی برای زنده و نرم کردن پوست هستند درصورتیکه برگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست دشوار است پس از آرایش هر روزه امتناع کنید تا جوانتر به نظر برسید.

جوش
بدترین چیزی که جوش‌های روی پوست را تغذیه میکند لوازم آرایش است، لوازم ارایش به منظور رشد اکنه وجوش فضا ایجادمی کنند و از طرفی درمان جوشها اثراتی را روی پوست بجا میگذارد که زیبایی را تقلیل میدهد.
خطرات آرایش

اثرات منفی و خطرات آرایش روی پوست و زیبایی

زیان لبها

لبهای نرم و صورتی همواره زیبا هستند، رنگ تیره و پوسته پوسته شدن لب چهره را زشت میکند به همین منظور اشخاص برای اینکه دلرباتر شوند از رژلب مدت دار استفاده میکنند.

این کار درخیلی موقعیت‌ها به لب زیان میزند چرا که به واسطه‌ی آن چربی لب از دست میرود و لب ترک میخورند و اگرخیلی اینکار را تکرار نمایید به مغز زیان میرسد و حتی سبب بالابودن فشار خون و کاستی درهماهنگی عضلات میشود.

کاستی ناخنها
کوتاه کردن ناخنها قدیمی شده و لاک زدن ناخن مد است؛ ناخن بدون لاک ساده بنظر میرسد وقتی ناخنها را برای زمان کوتاهی لاک میزنید درطولانی مدت بیرنگ میشوند هم چنین استفاده بیش ازحد ازمواد مانیکور و پدیکور ناخنها را پایین و شکننده میکند و استون مواد موجود در لاکها به قوت ناخنها زیان میزند.
موانع رشد مو
چه دختران و چه پسران همگی موهای پرپشت را دوست دارند ولی در روزگار کنونی زیان به رنگ و ریشه مو مرسوم است چون از مضرات ژله ا، سرم و نرم کننده هاب مو بی خبر هستید ولی زمانی به کاهش و ریزش مو ، شوره و خارش میرسیم متوجه می‌شویم بایستی از مصرف آن خود داری کنیم.
عفونت چشم

چشم‌ها نسبت به لوازم آرایشی بسیار حساس هستند، صحیح هست که ریمل مژه‌ها را زیبا‌تر میکند ولی امکانپذیر سبب ریزش آن شود؛ خط چشم و سرمه را هم چنانچه روزانه بهره جویی کنید سبب خارش، سوز، قرمزی، خشکی آب چشم، حساسیت و عفونت میشود.

سایه هم همینطور چنانچه وارد چشم شود عفونت را شدت می‌بخشد.

رنگ و رو رفتگی پوست
شاید از کرم و رژگونه بسیار بهره جویی کنید ولی استفاده بیش از حد آن سبب رنگ و رو رفتگی میشود و نم نم جای نوع رنگ پوست طبیعی را میگیرد.
اختلا لات پوستی
چنانچه بطور منظم از کرم‌ها و پودرها استفاده میکنید سدیم سولفات موجود در آن دیواره‌های محافظتی پوست راتا۱۰درصد کم می‌کند پس چنانچه حس ملتهب شدن خارش قرمزی جوش کردید نشانه‌ی واضحی در توقف مصرف لوازم آرایشی است.
آلرژی پوستی
پارابن موجود در مواد ارایشی ریشه عفونت و آلرژی است حتی مواد عطری بطور منفی با نورخورشید. عکس العمل نشان میدهد و لکه‌های تیره‌ای روی پوست ایجاد میکند.
سردرد
ازلحاظ علمی اثبات شده که مواد شیمیایی موجود در محصولات شیمیایی سردرد ایجاد میکند پوشاندن صورت به ویژه پیشانی با کرم بطور غیرمنتظره احتمال میگرن ، گیجی، حالت تهوع و استفراغ رابالا میبرد که ملال و خستگی وضعف را درپی دارد در حقیقت بوی لوازم آرایشی سبب سردرد میشود.
پف زیر چشم
اطراف چشم نسبت به مواد شیمیایی زودتر عکس العمل نشان می‌دهند هیچکسی تیرگی‌های زیر چشم را دوست ندارد، بررسی‌ها مشخص کرده اضافه برخواب نامنظم مواد آرایشی نقش با اهمیتی را درپف زیر چشم دارد که پوشاندن آن با آرایش سبب تشدید میگردد.
خطرات آرایش
بیماری‌های جدی که متعاقب از خطرات آرایش چشم و چوست هستند.
افسردگی
موادی مانند پارابن و تریک لوسن برای تندرستی زیان آور هستند و اعتدال هورمون‌ها را بهم میریزند ولی حقیقتأ چه کسی فکرمیکرد مواد آرایشی تا این حد عارضه‌های داشته باشد.
اختلال تنفس
سالیسیلیت موجود در لوازم آرایشی تنفس را گرفتار مشکل و حتی منتهی به آسم میکند و روی ریه هاتاثیر می‌گذارد.
سرطان
یکی از برآیند مهلک بدست آمده دراستفاده لوازم آرایشی بیماری‌های کشنده‌ای مانند بدخیمی است برای اینکه لوازم آرایشی ضد آب درست کنند وادار به استفاده بیشتری از مواد شیمیایی هستند که سرطان سینه ، پوست و خون را شدت میدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =