خطرات جراحی‌های لاغری

معایب جراحی‌های لاغری و کوچک کردن معده

در روزگار کنونی با پیشرفت تکنولوژی و اندک تحرکی، چاقی یکی از معضلات جدی در سلامت اشخاص محسوب می‌شود و برای کم کردن وزن شیوه‌های گوناگونی از جمله جراحی و کوچک کردن معده است که عوارضی را بدنبال دارد براساس جدیدترین پژوهش‌ها انجام دگرگونی غیرمنتظره در بدن و علی الخصوص سیستم هاضمه فرد را پیش روی مشکلات سلامتی متعددی قرار میدهد. جراحی زیبایی و تناسب اندام این روز‌ها در دنیا بسیار متداول شده است و بخش زیادی از اشخاص در کشور‌های مختلف دنیا برای زیبا شدن بدنشان زیر تیغ جراحی می‌روند.
انجام جراحی لاغری و کوچک کردن معده به شیوه‌های گوناگونی انجام میشود و جزو جراحی‌های گران قیمت محسوب میشود، ولی براساس جدیدترین پژوهش‌ها انجام این دگرگونی غیرمنتظره در بدن و علی الخصوص سیستم هاضمه می‌تواند فرد را پیش روی مشکلات سلامتی دیگری قرار بگذارد.

۱-ویتامین هایی و املاح معدنی که با تناسب اندام تهاجمی از میان میروند.

۲-دگرگونی‌های مخفی و مرگباربدن بعد از لاغری بشرط چاقو

۳-دگرگونی‌های آهست و مرگبار در بدن بعد از تناسب اندام با روش جراحی

براساس تحقیقات علمی محققان دانشگاه استنفورد بر روی ۷۴ فرد چاق میانسال با میانگین سنی ۵۱ سال که در بازه زمانی ده سال جراحی لاغری انجام داده اند، این نتیجه بدست آمده است که بیشتر آنها در سال‌های آتی گرفتار دشواری هایی، چون زیان به سیستم هاضمه و نیز کاهش حجم گویچه‌های قرمز و دسته ویتامین‌های B شده اند.

جراحی لاغری

عارضه‌های عمل جراحی زیبایی شکم

کاهش گلبول‌های قرمز خون و کم شدن میزان ویتامین‌های لازم که برای تندرستی جسم خیلی پراهمیت هستند، سبب شده تا محققان توصیه کنند آنهایی که از جراحی لاغری علی الخصوص اندک کردن حجم، بالن و یا انداختن حلقه به دور معده استفاده میکنند حتماً مصرف مکمل‌های ویتامینی را در سبک غذایی خود داشته باشند.

این یافته اخیر نشان می‌دهد متخصصان می‌بایست در انجام جراحی حساب شده‌تر گام بردارند و در گام اول با بکارگیری دیگر شیوه‌ها از جمله هورمون درمانی، تنظیم رژیم تغذیه‌ای و ورزش به فرد چاق کمک کنند تا وزن ایدئال خود را بدست آورند و جراحی آخرین گزینه باشد.

از جمله دیگر پیامدهای جانبی جراحی‌های لاغری بروز سوء هاضمه، اشتها نداشتن مفرط و عدم توانایی در تحمل مزه و مزه خوراک، افسردگی ، دچار شدن زودهنگام به بیماریهای فصلی از جمله آنفلوآنزا، کشیدگی و افتادگی پوست ، گزگز سر دل و رفلاکس اسید معده است.

متخصصان به افراد دارای وزن بسیار بالا توصیه میکنند اول با شیوه هایی همچون ورزش کردن و داشتن جنبش و تنظیم برنامه غذایی وزن خود را کمتر کنند و جراحی آخرین موردی باشد که برای کم کردن وزن به آن فکر میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هجده =