مضرات نگهداری آب غوره در بطری پلاستیکی

آبلیمو وآبغوره را در ظروف پلاستیکی حفاظت نکنید.

یک کارشناس تغذیه در خراسان جنوبی، گفت: حفاظت آبغوره، آبلیمو و یا سرکه در ظروف پلاستیکی مشکلات زیادی برای تندرستی مصرف کنندگان ایجاد میکند.

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به علت قابلیت استفاده و دور ریختن سریع شدیدأ مورد کاربرد قرار گرفته و انباشته شدن این زباله‌های پلاستیکی تبدیل به یکی از معضلات زیست محیطی شده است.

او با ذکر این که بطری‌های آب معدنی نیز که در مقابل تابش اشعه آفتاب و آفتاب هستند. سلامت آدم را به مخاطره می‌اندازد، ادامه داد: بخش زیادی از اشخاص برای خنک شدن آب، بطری‌ها را در فریز گذاشته، که در بلندمدت عارضه‌های سرطان زایی در فرد ایجاد میکند.

این کارشناس تغذیه در استان با بیان این که حفاظت آبغوره، آبلیمو و یا سرکه در ظروف پلاستیکی مشکلات زیادی برای تندرستی مصرف کنندگان ایجاد میکند، بیان کرد: بکارگیری ظروفی مانند چینی و روی مناسب‌ترین ظروف برای حفاظت خوراک بدون اثرات زیست محیطی و سلامتی است.

وی با نظر به این که بکارگیری هر یک از ظروف یکبار مصرف، برای ماده غذایی مشخصی است، عنوان کرد: ظروف یکبار مصرف کاغذی و یا آلومینیومی که از دیگر ظروف یکبار مصرف قیمت بالاتری دارند برای حفاظت کوتاه مدت مواد خوراکی مناسب هستند هم چنین بکارگیری این ظروف باید با عنایت به ترکیب ماده غذایی و سردی و گرمی آن ماده استفاده شوند.

او با ذکر این که ظروف یکبار مصرف برای یکبار استفاده بنا شده اند، تصریح نمود: در صورت تکرار شیارهای بسیار کوچکی در ظروف بوجود میآید که آدم را پیش روی انواع سرطان قرار میدهند.
این کارشناس تغذیه در استان با گفتن این که از ریختن مواد داغ در ظروف یکبار مصرف اجتناب شود، گفت: برای آشامیدنی‌های گرم از لیوان‌های کاغذی یا ظروف پلی استایرنی سفید رنگ و برای آشامیدنی‌های سرد از ظروف پلی استایرنی بی رنگ و شفاف استفاده شود.

نگهداری آب لیمو وآب غوره در ظروف پلاستیکی

ایشان با بیان این که ظروف یکبار مصرف گیاهی تندرست و سالم ترند، بیان کرد: ظروف یکبار مصرف گیاهی منشأ نشاسته داشته و مضرات ظروف یکبار مصرف معمولی را ندارند و می‌تواند جایگزین خوبی برای ظروف فعلی باشند و از جهت حفظ بهداشت فردی این ظروف یکبار مصرف با فایده اند و از بیماریهای عفونی جلوگیری میکند.
وی اظهار داشت: بهترین راهکار به منظور کاستن آلودگیهای ناشی از ظروف یکبار مصرف، فرهنگ سازی بمنظور استفاده نکردن از آنهاست که جلوگیری یا کاستن از مصرف را در پی خواهد داشت.
این کارشناس تغذیه در استان یادآور شد: انباشته شدن این مواد در طبیعت بخصوص در پارک‌ها از دید دیداری سبب نازیبایی مناظر و بنابراین رنجش خیلی از افراد میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =