اثرات مخرب وای فای بر سلامتی

خطرات وای فای و اثر آن بر روی سلامتی خانواده

خطرات وای فای بقدری جدی هستند که در سرزمین‌های اروپایی از سال‌ها پیش در این مورد تحقیقاتی جدی و پرهزینه شکل گرفته است و آن را ولو در یکی از مقالات انتشار یافته راهی برای سوزاندن مغر اعضای خانواده نام برده میشود.

global health center نوشت: وای فای یکی از اختراعات اساسی و مهم در زمینه تکنولوژی محسوب میشود چرا که یکی از معدود اختراعاتی است که بطور تقریبی تمام رده‌های سنی گرفتار استفاده ازآن هستند و حتی نوزادان هم که توانایی بکارگیری آن را ندارند در مواجه با اشعه آن هستند.

از سال ۱۹۹۷ که این پدیده تکنولوژی عرضه شد تا کنون محققان بررسی‌های بسیاری را در زمینه خطرات استفاده و عارضه‌های اشعه وای فای انجام داده اند که نتیجه واضح و البته شکه کننده بود! بله وای فای تاثیر بسیار منفی بر سلامت جسم و روان دارد.

از بااهمیت‌ترین عارضه‌های بکارگیری وای فای و در حقیقت واقع شدن در معرض اشعه وای فای زیان رسانی به اطفال و سلول‌های مغز است.

در سال ۲۰۰۸ یکی از محققان آمریکایی پژوهشی را به عنوان «کنترل مغز با گوشی تلفن همراه» ارئه داد و در آن در زمینه مضررات بکارگیری وای فای بطور دسته بندی شده عارضه‌های و خطرات را بازگو کرد که شامل:
۱- وای فای سبب بیخوابی می‌شود:
قطعا شما نیز متوجه شده اید که پس از ساعت‌ها کارکردن با گوشی تلفن همراهتان گرفتار بیخوابی شده اید. بررسی‌ها نشان میدهد که فرادی که در مواجه با اشعه‌های الکترومغناطیسی هستند. در الگوی خواب شان تغییرات چشمگیری دیده میشود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می‌روند.
بنا براین بطور جدی پیشنهاد میشود که نه فقط در ساعت‌های انتهایی شب که بدن آماده برای خواب است بلکه حتی در حین خواب هم خود را پیش روی گوشی همراه و سیستم وای فای قرار ندهید. همانطور که در گذشته هم گفته شد حتی شارژ کردن گوشی گوشی همراه در اتاق خواب هم سبب بیخوابی و دشواری‌های جدی برای مغز میشود.
۲- رشد و ترمیم سلول‌ها را مختل می‌کند:

برای پایدار کردن این موضوع پژوهشگران تعدادی گیاه در اتاقی بدون وای فای و تعدادی دیگر را در اتاقی با وای فای به عقیده و پس از دو هفته نتیجه همان بود که پیشگویی می‌شد.

گیاهان در اتاق آزاد و بدون وای فای رشد کرده بودند ولی گیاهانی که در مواجه با وای فای بودند رشدی در انها رخ نداده بود.

۳- وای فای به رشد طفل زیان می‌رساند:
در سال ۲۰۰۹ پژوهشگران استرالیایی پس از انجام بررسی‌های متوجه شدند که اشعه وای فای سنتز پروتدین‌ها را تحت اثر قرار میدهد و رشد طفل را تا حد چشمگیری کند میکند.
۴- وای فای فعالیت‌های ذهنی خانمها را پایین می‌کند:

۳۰ نفر بطور داوطلبانه در این پژوهش شرکت کردند که ۱۵ نفر آن‌ها مرد و ۱۵ نفر آن‌ها زن بودند.

آن‌ها در اول تست ساده‌ای از عملکرد‌های مغزی را انجام دادند و پس از ان به مدت چهل و پنج دقیقه در مواجه با و کار کردن با وای فای با قدرت دو چهار مگا هرتزی قرار گرفتند.

نتیجه برای خانم‌ها خوشایند نبود! چرا که پس از این اثنا تست قبلی مجدد انجام شد و خانم‌ها نتیجه‌ای ضعیف‌تر نسبت به قبل دریافتند.

خطرات وای فای

عواقب جدی بکارگیری وای فای

۵- بکارگیری وای فای سبب نازایی در خانم‌ها ومردان می‌شود:
تاپیر منفی وای قای و اشعه‌های الکترومغناطیسی تنها بر روی اسپرم نمی‌باشد و می‌تواند تخمدان‌ها را هم مورد حمله قرار بگذارد.
شبکه‌های وای فای و اشعه ساطع شده از اونها هم جنبش اسپرم ‌ها را تحت اثر گذاشته و سبب شکسته شدن دی ان ای میشود.
طی یک بررسی‌های تحقیقاتی در یک آزمایشگاه به مدت چهل و پنج روز روزانه دو ساعت موش‌ها را پیش روی اشعه وای فای به عقیده و پس از چهل و پنج روز دریافتند که هم موش‌ها نر و هم موشه‌های ماده باروری خود را تا حد چشمگیری از دست داده بودند و در موش‌های ماده لانه گزینی تخمدان‌ها بسیار پایین شده بود.
۶- وای فای سرطان با سرطان ارتباط دارد:
دلواپسی از مبتلا شدن به سرطان دائما با انسان‌های جهان تکنولوژی همگام است در حقیقت باید گفت سرطان زا بودن وای فای هنوز به اثبات نرسیده و در این مورد اتفاق نظر مشخصی درمیان پژوهندگان و پژوهشگران جهانی وجود ندارد. با این حال برآیند بررسی‌ها روی نمونه‌های آزمایشگاهی نشان میدهد واقع شدن در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی درصد بروز تومور‌های سرطانی را افزایش میدهد.
چطور این خطرات را محدود کنیم؟

جوابی ساده‌تر و روشن‌تر از اینکه خود را از اشعه‌ی وای فای دور نگاه داریم وجود ندارد بنوعی از ساده‌ترین شیوه‌های کاهش خطرات این است که لپ تاپ، موبایل و تبلت‌ها را در نزدیکی اندام تان نگه ندارید و پس از این که کارتان با این وسائل تمام شد، از اونها بازه بگیرید.

چنانچه از این دستگاه‌ها استفاده نمی‌کنید هیچ دلیلی ندارد که از بامداد تا شب در اطراف تان روشن باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =