خطرات پنهان امپرازول ، بروفن و داروهای ضد افسردگی

مصرف این قرصها سبب سکته مغزی میشود.

سکته مغزی وقتی اتفاق میافتد که خونی که مسئول تغذیه بخشی از مغز شما می‌باشد، قطع گردیده و یا شدیداً افت پیدا کند، که این موضوع سبب می‌گردد بافت مغز از اکسیژن و خوراک محروم گردد.

در مدت چند دقیقه سلول‌های مغز آغاز به مردن و نابود شدن می‌نمایند.

در وضعی که بیشتر مردم می‌دانند سکته مغزی شرایطی جدی است، مورد کم‌تر شناخته شده داروهای تجویزی رایجی هستند که میتوانند خطر سکته مغزی را از بیست و پنج درصد تا تقریبا ۸۰ میزان افزایش دهند.

سکته مغزی

سکته مغزی با مصرف این سه قرص

سلول‌های شناسایی بیماری واسطه کمبود اکسیژن و مواد مغذی می‌میرند و برهمین پایه اشخاصی که سکته مغزی (stroke) را تجربه میکنند. احتمال دارد با معلولیت هایی در درجات مختلف مواجه شوند.

چنانچه سلول‌های خیلی زیادی گرسنه باقی بمانند، نتیجه نهایی سکته مغزی جای تاسف است که مرگ خواهد بود.

در واقع، سکته مغزی هر ساله سبب مرگ اشخاص بسیاری در کل دنیا میشود و یکی از علل اساسی تشکیل معلولیت هاست.
مهارکننده‌های پمپ پروتون

مصرف مهارکننده‌های پمپ پروتون (PPIs) برای اشخاص بسیاری که از دو بیماری بازگشت اسید معده به مری و گزگز سر دل رنج میبرند، تجویز می‌شوند.

نه فقط تجویز این داروها بسیار مرسوم است، بلکه نمونه‌های بی نیاز از نسخه دکتر متخصص نیز در دسترس هستند که استفاده از آن‌ها را هرچه افزونتر رایج می‌سازد.

به علت محبوبیت بالا، پژوهندگان دانمارکی طی یک مطالعه این که آیا مهارکننده‌های پمپ پروتون خطر سکته مغزی را افزایش میدهند را مورد وارسی قرار دادند.

بنابر برآیند مطالعه بنیاد قلب دانمارک، مصرف این داروها خطر سکته مغزی را به اندازه ۲۱ میزان افزایش می‌دهد.

برای بعضی انواع این داروها که در دوزهای بالا مصرف می‌شوند، خطر سکته مغزی تا ۷۹ درصد نیز افزایش میابد.

داروهای از ویتامینهای غیر استروئیدی و مهارکننده‌های سیکلواکسیژناز-۲

پژوهش‌ها مشخص کرده اند که داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAIDS)، مانند ایبوپروفن و مهارکننده‌های سیکلواکسیژناز-۲، مانند بکسترا و سلبرکس، امکان دارد سبب آرام کردن درد شوند، ولی به احتباس هرچه افزونتر مایع نیز منتج می‌شوند.

با افزایش احتباس مایع بیشتر الگوی گردش خون آشفته‌تر در همه بدن شکل میگیرد.

در نهایت این آشفتگی، اختلال کارکرد در عروق خونی و سرخرگها رخ میدهد که امکان دارد به خطر بالاتر رفته. حمله و سکته قلبی و سکته مغزی منتج شود.
در وضعی که آمار دقیق برای سکته مغزی تاکنون در دسترس نیست، آمار موجود مشخص میکنند که ایبوپروفن خطر حمله و سکته قلبی را تا ۳۱ میزان افزایش می‌دهد.
رابطه مابین داروهای از ویتامینهای غیر استروئیدی، بیماری قلبی و سکته مغزی سبب دلواپسی روزافزون شده است و در همین راستا سازمان خوراک و داروی آمریکا مقررات جدیدی را روی برچسب محصولات داروهای از ویتامینهای غیر استروئیدی پخش کرده است.

یکی از برترین گزینه‌ها برای کاستن از تورم و التهاب (Inflammation) تمرکز بر برنامه غذایی است.

با حذف یا محدود کردن محصولات غذایی فرآوری شده و پکیج بندی شده و افرادی که حاوی قند زیاد هستند، شما می‌توانید به کاستن از تورم و التهاب یاری دهید..

در برابر، مصرف مواد خوراکی از ویتامینهای را مد نظر داشته باشید. هم چنین، شما میتوانید افزودن داروهای گیاهی تسلی دهنده درد را به هر نوبت غذایی خود مد نظر داشته باشید.

مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین
مصرف دواهای ضد افسردگی (Anti-depressant) در کل دنیا خیلی رایج است و آمریکا در این مورد جایگاه نخست را در اختیار دارد.
در میان داروهای ضد افسردگی بکارگیری مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین با بالارفتن ریسک سکته مغزی به اندازه بیست و پنج درصد پیوند خورده اند.

جالب توجه است که درمانهای ضد افسردگی تقریبا به آن مقدار که می‌بایست یا انتظار می‌رود اثربخش نیستند.

به این جهت، گاهی در موارد افسردگی خفیف، بجای استفاده از دارو، شما میتوانید جایگزین‌های طبیعی برای درمانهای ضد افسردگی که کارایی آن‌ها اثبات شده است را مد نظر داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =