کیوی رو با پوست بخوریم یا بدون پوست؟

آنچه در زمینه پوست کیوی نمیدانید

وقتیکه کیوی خریداری میکنید شاید آن را به خانه می‌برید و پیش از خوردن پوست میکنید کاری که پس از خواندن این قسمت از زیبان دیگر هرگز انجام نخواهید داد، ولی چرا؟ چه خاصیت با اهمیتی در پوست کیوی پنهان است که با قاطعیت می‌گوییم پوست این میوه خوشمزه را هم به همراه میوه‌اش بخورید؟
کیوی
کیوی را با پوست بخوریم یا بدون پوست

خواص و فواید قابل توجه پوست کیوی

کم کردن وزن و تحکیم سیستم هاضمه به علت فیبر بالا:
در پی تحقیقات و بررسی‌های کامل معین شده که پوست نازک، پرز دارش، نه فقط برای خوردن مناسب و امن است، بلکه برای شما خیلی بافایده است.، این پوست کرکی و پرز دار به نظر جالب و اشتها برانگیز نمی‌رسد، ولی اساسی و مهم اینست که به یاد بیاورید، پوست کیوی بسیار نازک است درست همانند خوردن یک سیب؛ وقتیکه تصمیم می‌گیرید که کل میوه را بخورید، به میزان سه برابر فیبر اخذ میکنید، در قیاس با مصرف، تنها گوشت میوه و همین خاصیت دلیلی است برای بکارگیری آن با قصد حس سیرشدن و یاری به کم کردن وزن و التیام و بهبود کارکرد سیستم هاضمه
 فواید خوردن پوست کیوی
خواص پوست کیوی

 

زیبایی و برنا سازی پوست به علت ویتامین سی خیلی زیاد موجود در پوست کیوی:

 

افزون بر این، پوستش پر از ویتامین C است، که آنتی اکسیدان قوی است و میتواند به نبرد با مریضی‌ها و کند شدن رویه کهنسالی یاری رساند، در نه فقط واقعیت استفاده موضعی از پوست کیوی به سبب التیام و بهبود زیبایی پوست اشخاص میشود بل که استفاده خوردنی آن هم سیلی از آنتی اکسیدان را به سلولها می‌رساند که در کاهش سرعت کهنسالی سلولهای پوست و بدن اثرگذار است.

پیشگیری از سرطان به علت داشتن ویتامین ای بالا:

کیوی بعنوان یکی از منابع ویتامین E نیز به شمار رفته و هیچوجه انواع سرطان‌ها تاثیردارد ولی این مسئله مورد نظر ما نیست بلکه مهم است که بخش عمده ویتامین E، در پوست کیوی موجود است، پس سفارش میشود که این میوه را بخوبی شسته و با پوست مصرف نمایید.

خوردن پوست کیوی

آنچه در زمینه خاصیت پوست کیوی نمیدانید.

چه افرادی کیوی و پوست کیوی نخورند؟

اشخاصی که خوردن کیوی و پوست کیوی می‌تواند برایشان مشکل ساز شود بایستی از مصرف این میوه پرخاصیت چشم پوشی کنند؛ کیوی حاوی میزانی زیادی اگزالات، ماده‌ای طبیعیست که گردهمایی و تمرکز بیشتر از اندازه آن در مایعات بدن شاید سبب پیدایش دشواری هایی در بعضی اشخاص خواهد شد. به همین سبب پیشنهاد میگردد کسانی که معضلات و مشکلات کلیوی یا در ارتباط با کیسه صفرا دارند از خوردن آن پرهیز کنند خوردن این میوه به همراه پوست یا بدون پوست هم چنین برای افرادی با استعداد سنگسازی در مجاری ادرار توصیه نمیشود.

شیوه بکارگیری کیوی

قطعا، کیوی‌ها چه به تنهایی و چه در یک سالاد میوه، بسیار والا هستند ولی شما می‌توانید، دستور العمل‌های عجیب و غریب دیگری را نیز آزمایش کنید بدین گونه، شما میتوانید از تمام ویتامین‌ها، روی و منیزیم، در داخلش بهره جویی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =