تاثیر لیمو بر درمان بعضی از بیماریها

فواید لیمو ترش در طب قدیمی

لیمو ترش

لیمو و فواید آن برای بدن

یکی از متخصصین در ارتباط با موضوع آلرژی و راهکارهای درمان آن به صورت طب قدیمی اظهار نمود: بچه هایی که در نوزادی از شیرخشک استفاده کرده دستگاه دفاعی و ایمنی بدن آن‌ها تضعیف شده و این اشخاص دارای استعداد مبتلا شدن به آلرژی می‌شوند.

او اضافه کرد: هم چنین انسان‌های با مزاج‌های مختلف نسبت به برخی از خوراکی‌ها حساسیت داشته و یا برخی نیز به گرده گل آلرژی نشان میدهند. این اشخاص پسندیده‌تر است در وقت بروز آلرژی دو قطره لیموترش طبیعی را در هر سوراخ بینی ریخته یا برای این مسئله از روغن تیره دانه بهره ببرند.

متخصص علوم زیستی، داروهای گیاهی و طب ایرانی ادامه داد: به منظور رفع آلرژی می‌توان گرده گل زنبور عسل را روزی ۱ قاشق با میزانی عسل آمیخته و استفاده کرد؛ هم چنین برموم. آنتی بایوتیک قوی بشمار رفته و از حساسیت بهاری جلوگیری میکند که برای این مسئله پسندیده‌تر است نصف نخود از برموم را مورد کاربرد قرار داد.

او  اضافه کرد: آمیخته نصف لیمو ترش با عسل و مازاد و اضافه کردن میزانی آب دمای اتاق با آن دستگاه دفاعی و ایمنی بدن را بیشتر کرده و مانع از پیدایش حساسیت می‌شود؛ هم چنین مصرف آمیخته آب سیب و هویج در کاهش مبتلا شدن به آلرژی اثربخش بوده و چکاندن ۱ یا دو قطره آب لیموی طبیعی نیز در این مورد خیلی بافایده است.

وی گفت: چکاندن یک قطره لیموترش در چشم یک روز درمیان هرچند که امکان دارد باعث سوز چشمی بشود ولی از آب مروارید و حساسیت جلوگیری می‌کند؛ گرچه می‌بایست دقت کرد که این آبلیمو بایست با آب رقیق شده و قطعا از نوع تازه و طبیعی باشد.

متخصص علوم زیستی، داروهای گیاهی و طب ایرانی با اشاره باینکه چکاندن روغن بنفشه نیز در برطرف کردن نشانه‌های آلرژی در بینی تاثیرگذار است افزود: هم چنین اشخاصی که پیتزا و ساندویچ استفاده میکنند دستگاه دفاعی و ایمنی بدنشان کاهش و این مسئله سبب پیدایش آلرژی میشود.

وی تصریح نمود: استفاده از خوراکی‌های طبیعی و تندرست و سالم علی الخصوص خوراکی‌ها و خوردنی‌های قدیمی که با روغن تندرست و سالم طبخ شوند مانع از پیدایش آلرژی شده و بهترین روغن از منظر طب قدیمی روغن حیوانی بوده که از گاو مهیا میشود. روغن زیتون فرابکر و بودار، روغن سویا و کنجد نیز برای استفاده از توصیه میشود.
بخش زیادی از اشخاص روغن زیتون بودار را برای استفاده از ترجیح نمی‌دهند لذا به منظور رفع بوی آن توصیه میشود دو حبه سیر را به چهار قسمت تقسیم کرده و در هزار میلی لیتر روغن برای چهار روز وارد میکند.این موضوع مضاف بر این که بوی روغن را برطرف کرده خاصیت آن را نیز چندین برابر میکند.

البته برای طبع‌های گرم احتمال دارد اندکی مناسب نباشد و برای آنهایی که طبع بلغمی و سرد دارند پسندیده‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =