خوردنی هایی که سبب خلط و موکوس در بینی می‌شوند.

۷ خوراک که سبب ایجاد موکوس (مخاط) در بینی و جسم شما میشود.

اغلب افراد در دوره بیماری منحصراً به خلط و موکوس بینی فکر میکنند، موکوس ماده‌ای آزار دهنده و چسبنده است که بینی شما را می‌بندد خلط، شباهت زیادی به موکوس دارد – ولی بجای آن از ریه‌های شما ایجاد می‌شود؛ موکوس متمایز است.، بطوریکه آن زیادتر در بینی شماست و میتواند سبب ایجاد بعضی از شرایط تند و زننده، مانند؛ سینوزیت شود و یا هنگام بامداد چشمان شما را پف کرده کند.

ولی دلیل موکوس در بینی چیست؟ امکان دارد شما را متعجب نکند، که بعضی از مواد خوراکی وجود دارند که سبب ایجاد موکوس می‌شوند بله صحیح است همانگونه که در این قسمت از تندرستی سایت گفته شده است بعضی از مواد خوراکی در پیدایش و تشدید این شرایط تاثیر دارند از طرفی مصرف این خوراک‌ها، در شرایط آب و هوایی، می‌تواند حال شما را وخیم‌تر کند.

بنابراین بهترین راه به منظور پرهیز از تأثیرات موکوس، این است که برنامه غذایی خود را از خوراکی هایی که سبب ایجاد موکوس می‌شوند، رها کنید؛ کار آسانی نیست، ولی بایست تلاشی آگاهانه نسبت به آن داشته باشید.

خوردن این خوراک‌ها در اعتدال نیز یک گام خوبست. چنانچه از مشکلات متعاقب از موکوس بیشتر از اندازه رنج میبرید، فقط پس از یک هفته با تنظیم برنامه غذایی خود حس خوبی خواهید داشت، به این لیست خوراکی‌ها نگاهی بیندازیم.

علت‌های غذایی ایجاد موکوس در بینی

در دنباله ۷ خوراک وجود دارد که سبب ایجاد موکوس در بینی شما میشود.

۱ شیر و فرآورده‌های لبنی از عوامل ایجاد موکوس بینی :

پنیر، شیر، ماست و دیگر لبنیات حاوی مولکول‌های کازئین هستند که ترشحات مخاطی را افزایش میدهند بنابراین، مصرف بسیاری از فرآورده‌های لبنی به این معناست که موکوس بیشتری در حلق و سینوس‌های شما وجود دارد.

به طور معمول، لاکتوز به ایجاد موکوس می‌انجامد، شیر قهوه یا کاپوچینو خود را جایگزین کنید.

هم چنین انواع شیر گیاهی وجود دارد، که میتواند این ترفند را انجام بدهد – پس با آزادی، گزینه مورد نظر خود را بیابید.

دو موکوس بینی با افزایش قند:

همانگونه که شما عاشق خوراکی‌های شیرین هستید، باید از این حقیقت مطلع باشید، که قندها یکی از آن خوراکی هایی هستند که سبب ایجاد مخاط در بدنتان می‌شوند.

حتی شکر در قهوه یا چای شما، میزان ایجاد موکوس را افزایش میدهد، هم چنین میوه‌های پروسس شده.

تلاش کنید شکر را با هر چیزی که میتوانید پیدا کنید، جایگزین کنید، شهد عسل و شهد آگوا همواره دو جایگزین پسندیده هستند.

در پخت، شما میتوانید از میوه‌های بیشتری بهره جویی کنید، که مأخذ طبیعی شکر هستند.

علل موکوس بینی

شیرینی جات اثربخش در بوجود آمدن موکوس بینی

علت‌های ایجاد موکوس در بینی و مواد خوراکی اثربخش در آن

۳ ارتباط گوشت و روغن با موکوس بینی:

این، به این معنی نیست که باید گیاه خوار شوید؛ با وجود این، چنانچه مبتلا به آنفلوانزا هستید، ایده خوبیست که گوشت و ماهی استفاده ننمایید، زیرا سبب تخلیه مخاط شما می‌شوند.

در دراز مدت، تلاش کنید خوراکی‌های گوشتی خود را محدود نمایید، و هر روزه گوشت مصرف ننمایید هم چنین ماهی، که تلاش کنید حتی کم‌تر استفاده کنید، زیرا ماهی سرشار از اسید‌های چرب و روغن است که ایجاد موکوس را افزایش میدهد.

گوشت برای خلط

مضرات گوشت بر موکوس بینی

چهار تاثیر سویا بر موکوس بینی:

چنانچه بدنبال یک جایگزین لبنی یا گوشتی هستید، تلاش کنید از محصولات سویا، مانند؛ شیر سویا، توفو و تمپه بهره جویی کنید، استفاده از فرآورده‌های سویا به طور معمول خوبست.، ولی در وقت بیماری حال شما را وخیم‌تر میکند پس در دوره بیماری از اونها پرهیز کنید در عوض بدنبال چیزی باشید که نارگیل داشته باشد، زیرا این یک آنتی اکسیدان پسندیده است و سبب ایجاد مخاط زیاد نمی‌شود.

پنج غلات و دانه برای موکوس بینی:

نان، ماکارونی، خمیر پیتزا و دیگر خوراکی‌های در ارتباط با کارب، بسیار سرشار از غلات هستند که میتوانند سبب ازدیاد ایجاد موکوس در شما شوند.

افزون بر این، هنگامی که فرد بیمار هستید، تلاش کنید از اغلب لوبیا‌ها و حبوبات دوری بجویید، زیرا آن‌ها فقط تنفس کردن را دشوار میکنند، تلاش کنید جای آن‌ها را با بعضی از سبزی‌ها تازه پخته شده جایگزین کنید.

رفع موکوس بینی

اثرات لوبیا و دانه‌ها در ایجاد موکوس بینی

شش نقش الکل در ایجاد موکوس بینی:

اهمیتی ندارد چه نوع آشامیدنی الکلی مصرف میکنید، الکل، بدن را اندک آب میکند و موکوس قوی ایجاد میکند.

چنانچه در زمینه جایگزین کردن الکل با آشامیدنی‌های عادی فکر میکنید، توجه داشته باشید که آشامیدنی‌های شیرین گازدار همچنین میتوانند بدن را اندک آب و دی هیتراته کنند.

بهترین مأخذ آبرسانی در حالیکه شما پیش روی بیماری هستید، آب است – زیرا هیچ افزودنی در آن نیست و می‌تواند به آسانی موکوس را شکست دهد.

موکوس در بینی

۷ موکوس بینی و سیب زمینی:

میوه‌ها و سبزی جات، قسمتی از رژیم تغذیه‌ای سالم هستند، ولی این بدان معنی نیست که سبزی‌ها ایجاد موکوس نمی‌کنند؛ سیب زمینی – و گیاهان شبیه به آن – پر از کربوهیدرات هستند، که در طی زمان نبرد با موکوس، فقط ایجاد آن را افزایش میدهند.

تلاش کنید از خوردن سیب زمینی ممانعت کنید، در حالیکه فرد بیمار هستید و در دوره سلامتی از آن استفاده کنید.

غذا برای موکوس بینی

اثر نامطلوب مصرف سیب زمینی در دوره بیماری موکوس بینی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =