رهایی از دیابت با خوردن پوست میوه!

فواید فوق العاده استفاده از میوه جات با پوست برای اشخاص میتلا به دیابت

دیابت یا همان بیماری قند نیز جز آن بخش از بیماری‌های است که می‌بایست با همه قوا در برابرش ایستاد.

چون این اختلال نه فقط خود به خود مشکل زاست بلکه زمینه را برای مبتلا شدن به بیماری‌های دیگری مثل بیماریهای قلبی سرخرگی و غیره مهیا می‌سازد.

یک فوق تخصص غده‌های کودکان با اشاره باینکه مصرف میوه‌ها با پوست میتواند منجر به کاهش سرعت جذب قندخون شود، بیان نمود: انسانهایی که به روش قدیمی از انسولین استفاده میکنند باید جهت جلوگیری از افت قند موجود در خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام یک بین وعده داشته باشند.

مصرف کربوهیدرات ها با نظر پزشک برای بیماران دیابت

مضرات مصرف کربوهیدرات برای اشخاص دچار دیابت

انسانهای مبتلا به این بیماری پسندیده‌تر است مانند هر کس تندرست و سالم دیگر از مصرف روغ‌های حیوانی، کره، خامه و مواد سرخ شده اجتناب و بیشتر از روغنهای گیاهی، شیر و ماست کم روغن بهره ببرند.

برنامه غذایی اطفال گرفتار به دیابت با اطفال تندرست و سالم تفاوت عمده‌ای جز محدودیت در مصرف کربوهیدرات ساده ندارد، مصرف پروتئین برای این بیماران هیچ محدودیتی ندارد و بهتراست از تمام گروه‌های غذایی بهره ببرند.

گرفتاران به دیابت باید وعدههای غذایی مرتب داشته باشند و سعی کنند که حجم غذایی خود را در وعده‌های مختلف تقسیم کنند تا از بالارفتن حجم موادغذایی در یک وعده اجتناب شود.

خوردن میوه با پوست برای درمان دیابت مفید است

فواید استفاده از میوه جات باپوستشان

مصرف میوه‌ها با پوست میتواند منجر به کاهش سرعت جذب قند موجود در خون شود. از اینرو پسندیده‌تر است اشخاص سبزی‌ها، کلم، کاهو ، خیار و کرفس را در برنامه تغذیه‌ای هر روزه خود وارد میکند.

انسانهایی که به روش قدیمی از انسولین استفاده میکنند باید جهت جلوگیری از افت قند موجود در خون در اواسط صبحانه و ناهار، ناهار و شام یک بین وعده داشته باشند، بیمارانی که به شیوه جدید با قلم گلاژین و آسپارت درمان می‌شوند، آزادی بیشتری در ساختار و رژیم تغذیه‌ای خود دارند.

این نوع خوراکی‌‌ها مناسب تندرستی عمومی همه است ولی اشخاص دچار دیابت بایست برای مهار و کنترل قند خون از این خوراکی‌‌ها استفاده کنند.

سیب

هر روزه مصرف یک سیب، ریسک مبتلا شدن به بیماریهای گوناگون از جمله نارسایی‌های قلبی را تقلیل میدهد.بررسی‌ها نشان داده است که مصرف هر روزه یک عدد سیب به مدت چهار هفته کلسترول نامطلوب یعنی LDL را تا حدود چهل درصد کاهش میدهد.

براساس این بررسی‌ها، با دقت به اینکه سیب لبریز از آنتی اکسیدان و فیبرهای حل شدنی و غیر حل شدنی است، علاوه بر کاستن از کلسترول، رل و نقش بسیار موثری در حفاظت در برابر مبتلا شدن به قند خون، ایفا می‌‌کند.

مارچوبه

چنانچه بخواهیم فقط مزه مارچوبه را در نگاه بگیریم، این ماده یکی از برترین ادویه‌‌ها برای خوش مزه کردن غذاست.ولی نکته جالب اینست که در هر پنج گرم از این ادویه، ۲۰ کالری انرژی و حدود دو گرم فیبر نهفته است.

افزون بر این، مارچوبه حاوی ضد اکسیدیشن بنام گلوتاتیون بوده که رل و نقش تأثیرگذاری در کند کردن رویه کهنسالی و مبتلا شدن به امراضی مانند دیابت، نارسایی‌‌های قلبی و سرطان، ایفا می‌‌کند.

آووکادو

بدلیل وجود چربی‌های غیر اشباع شده، مصرف آووکادو برای تندرستی قلب خیلی سودبخش و تاثیرگذار است.در حقیقت، با جایگزینی این نوع چربی‌ها به جای چربی‌‌ها اشباع شده، میزان کلسترول پلاسمای خون پایین آمده و ریسک مبتلا شدن به بیماری‌‌های قلبی کاهش می‌‌یابد.

افزون بر این، بررسی‌ها نشان می‌‌دهد که ارتباط مستقیم و مثبتی بین مصرف آووکادو و ممانعت از وقوع دیابت و یا کاهش قند موجود در خون در افراد دچار مرض قند وجود دارد.

این میوه سودمند علاوه بر چربی شامل مقادیری فیبر و کربوهیدرات نیز بوده و می‌‌توانید آن را در سالاد نیز استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =