بهترین دمای اتاق برای خواب بهتر

درجه حرارت مناسب اتاق خواب به منظور داشتن خواب راحت و ژرف

گزینش و انتخاب درست درجه حرارت اتاق خواب به منظور داشتن خواب راحت امری اساسی و مهم و تاثیرگذار است چرا که تغییرات خاصی در سیگنال درجه حرارت بدن وجود دارد پس درجه حرارت اتاق خواب تان بیشتر از اندازه گرم نباشد: این میتواند سبب خواب آلودگی و خواب ژرف در شما شود؛ بیشتر از اندازه سرد باشد، امکان دارد که شما بارها به سرویس بهداشتی بروید. در دنباله این قسمت از زیبان بهترین دما به منظور داشتن خواب شیرین را خواهیم گفت.
دمای اتاق خواب

نکاتی در زمینه درجه حرارت مناسب اتاق خواب

بهترین درجه حرارت هوا برای اتاق خواب

بهترین دما به منظور داشتن خواب شیرین حدود ۶۰f تا ۶۷f می‌باشد.

چنانچه حس خواب آلودگی میکنید، بدانید که میزان میزان حرارت نیز میتواند وظیفه مهمی در آسایش و آرامش خواب شما داشته باشد چنانچه میزان میزان حرارت خیلی اندک باشد، امکان دارد که شما چند سری به سرویس بهداشتی بروید و چنانچه هم بسیار گرم باشد سبب عرق کردن شما خواهد شد و ممکن است این مورد برای بسیاری از ما خوشایند نباشد.

پژوهشگران محدوده ایدئال بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت را برای افراد بزرگسال و ۶۵ تا ۷۰ فارنهایت را برای اطفال توصیه میکنند.

بنا بر این اگر محیط درون خانه گرم باشد و شما از لباس‌های گرم هم بهره جویی کنید، قطعا خواب شیرینی که انتظارش را داشته اید را نخواهید داشت.

خواب پسندیده میتواند باعث داشتن خواب و اوقات خوبی در طی روز شما شود.

ولی بعضی چیزها هستن که گفتن آن‌ها نسبت بانجام دادنشان بسیار آسانتر است به عنوان نمونه تمام فعالیتهایی که شما پیش از خوابیدن می‌کنید همگی در حین خواب شما موثرند مانند غذایی که پیش از خواب می‌خورید، برنامه غذایی شما، روشنایی محیط و … در تنظیم ریتم‌های هر روزه بدن بسیار تاثیرگذار هستند و هم چنین یکی دیگر از بااهمیت‌ترین عوامل، میزان درجه اتاقی که در آن می‌خوابید میباشد که پژوهشگران بازه هایی را برای افراد بزرگسال و کودکان معرفی کرده اند.

دقت در درجه حرارت اتاق خواب به علت تغییرات خاص در سیگنال درجه حرارت خواب بدن

بدنتان در طول هر روزی که روز را شروع میکنید و در انتها به انتها و پایان می‌رسانید تغییرات زیادی میکند و درجه حرارت بدن تا اواسط ظهر بالا میرود و تا انتها شب کاهش می‌یابد.

وقتیکه شما حس خواب میکنید، گرما تا حدی از تن شما بیرون می‌رود.

این سبب میشود که درجه حرارت پوستتان گرم شود.

درجه حرارت بدن تا ساعت پنج بامداد به میزان خاصی کاهش می‌یابد.

این الگو نشان میدهد که تنظیم گرمای بدن تا پنج بامداد زمان میبرد و این کاهش و افزایش دما سبب خواب آلودگی شما می‌شوند.

بطور خاص نزدیک به یک ساعت پیش از خواب، وقتیکه بدنتان تا حداکثر میزان افت پیدا کند – به بیانی دیگر وقتیکه درجه حرارت بدن بطور غیرمنتظره افت پیدا می‌کند- بدن احساس خواب آلودگی میکند پژوهشگران از این اطلاعات برای آزمایشات خود استفاده کردند و بهترین میزان حرارت برای درجه حرارت اتاق خواب را گزینش کردند.
دمای اتاق خواب
درجه حرارت اتاق خواب باید سرد باشد یا گرم؟
درجه حرارت اتاق بیشتر از اندازه گرم نباشد: این میتواند سبب خواب آلودگی وخواب ژرف در شما شود.

چنانچه اتاق شما بیشتر از اندازه گرم باشد، احتمال دارد درجه حرارت بدن را دچار اختلال کند و شما گرایش بیشتری برای خواب بیشتری داشته باشید. این کار نیز امکان دارد سبب بی حوصلگی زیاد در شما شود. جالب توجه است، بررسی‌های مبتلایان به بیخوابی نشان داده است که آن‌ها بیشتر میزان حرارت بالایی دارند و این موضوع میتواند مانع خواب شود.

هم چنین درجه حرارت بالای اتاق سبب خواب آلودگی بیشتر از اندازه شما خواهند شد این هم چنین سبب افزایش میزان نوروترانسمیترهای حساس مانند سروتونین میشود.

چنانچه دما بیشتر از اندازه سرد باشد، امکان دارد که شما بارها به سرویس بهداشتی بروید.

چنانچه درجه حرارت اتاق را بیشتر از اندازه سرد کنید، احتمال دارد احساس تکرار مکرر سرویس بهداشتی نمایید و اینکار سبب می‌شود بطور کامل پریشان شوید و دیگر نتوانید بخوابید و حس آسایش و آرامش و آسایش نیز نخواهید داشت و روز بعدی را به بدترین شکل ممکن شاید بگذرانید.

این حس را امکان دارد در زمستان بیشتر احساس کنید.

ادرار زیاد متعاقب از سرما، اساسا راه بدنتان برای جواب دادن به درجه حرارت خیلی اندک بدن و محیط اطراف میباشد که به منظور پرهیز از هیپوترمی انجام می‌پذیرد.

هیپوترمی شامل محدودیت هایی در عروق خونی میباشد که بدن به منظور پرهیز از این دشواری، راه ادرار مکرر را گزینش و انتخاب میکند تا به جسم آسیبی نرسد.

از اونجایی که فشار خون شما افزایش میابد، کلیه‌ها آغاز به کار بیشتری میکنند تا فشار خون شما کاسته شود. که اینکار سبب ادرار بیشتر از اندازه خواهد شد.

همانگونه که در بنیاد ملی خواب مطرح شد، بایست تلاش کنید درجه حرارت بدن و به تبع آن درجه حرارت محیط را به اندازه مطلوب خود برسانید تا قادر باشید بیشتر و مناسب‌تر بخوابید.

این بنیاد نیز مطرح کرد محلی که شما برای خواب برمیگزینید باید از نور اندکی و ملایمی برخوردار باشد یک مطالعه دیگری نیز روشن کرد که با کاهش درجه حرارت پوست می‌توانید مناسب‌تر از هر موقع دیگری بخوابید و هم چنین میتواند سبب کاهش بیدار شدن شما در شب شود به بیان متخصصان محدوده ایدئال بین ۶۰ تا ۶۷ درجه فارنهایت را برای افراد بزرگسال و ۶۵ تا ۷۰ فارنهایت را برای اطفال می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفت =