آیا چای برای سلامتی مضر است؟

مضرات آشامیدن بیشتر از اندازه چای برای استخوان ‌ها

آشامیدن بی رویه چای علاوه بر درد استخوان ، منتهی به پوک شدن استخوان و کاهش استحکام دندان‌ها میشود.
آشامیدن چایی منتهی به افزایش غلظت فلوراید در خون میشود.

بخشی از این ماده معدنی برای بدن ضروری است ولی بیشتر از میزان مجاز میتواند برای بدن زیان آور باشد. بدن بطور طبیعی تواناست فلوراید مازاد را از مسیر ادرار دور کردن کند ولی میزان انباشته آن در بدن اندوخته میشود.

طبیبان از داروهای مکمل برای دور کردن فلوراید مازاد از تن استفاده میکنند. طبیبان آشامیدن بیشتر از دو فنجان چایی را طی روز توصیه انجام نمی‌دهند. در دنباله این بررسی‌ها آمده است که مضرات چایی سبز اندک‌تر از چای عادی است.

چنانچه چایی سیاه را بدرستی مصرف نکنیم مشکلات فراوانی را برای بخشهای گوناگون بدن به وجود خواهد آورد. مصرف هرنوع خوراکی‌های چنانچه به میزان مکفی و معقول باشد نه فقط خطری برای بدن ندارد بلکه مفید نیز است ولی چنانچه همین ماده خوردنی بیشتر از میزان رایج و اشتباه استفاده شود، مضرات بسیاری برای بدن در پی دارد.
چایی سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و استفاده زیادتر از حد آن زیان‌های فراوانی به جسم وارد میکند. نخستین نقطه در جسم که مورد زیان استفاده زیادتر از حد چای قرار میگیرد، مینای دندان است که بعنوان یکی از عوامل اساسی و مهم در تیره شدن و پوسیده شدن دندان محسوب می‌شود.
در چایی تیره ماده‌ای بنام تئین وجود دارد که سبب افزایش تپش قلب میشود و استفاده زیادتر از حد ان برای آنهایی که تپش قلب اونها بیشتر از ۸۰ است، توصیه نمیشود. بدلیل وجود همین ماده در چایی و درصورت استفاده زیادتر از حد سبب تهییج اعصاب و بروز عصبانی شدن شده و در بعضی خانمها باعث بروز اضطراب میشود.
با توجه به اینکه چایی سیاه محتوی مقادیر زیادی کافئین و تئین می‌باشد به مبتلایان به زخم معده پیشنهاد میشود که مصرف آن را کمتر کنند و یا دست کم ۳ ساعت پس از خوراک چای بنوشند. این مسئله با اهمیت است که چای در چه ساعتی از روز استفاده شود و توصیه من اینست که به دلیل تهی بودن معده اشخاص یک ساعت پیش از غذا از آشامیدن چای اجتناب نمایند.
نوشیدن چایی بی درنگ بعد از خوراک به کاهش جذب فولیک اسید، آهن و کلسیم در بدن منتج شده و به تدریج دشواری هایی همچون پوک شدن استخوان در اشخاص را بدنبال خواهد داشت.
البته مصرف اندک چایی سیاه در طی روز به کارکرد مناسب‌تر کلیه و آرامش اعصاب کمک میکند و ما ایرانی‌ها باید یاد بگیریم که هر ماده‌ای را به میزان اندک و به میزان گزینش شده مصرف کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + شانزده =