دردی خطرناک تر از چاقی

وضعیتی که از چاقی هم کشنده‌تر است.

بر اساس پژوهش‌های نوین ارائه شده در کانون روانشناسان ایالات متحده یک وضعیتی که از چاقی هم کشنده‌تر است معرفی شدT این شرایط چنان وسیع است که پژوهشگران میگویند این یک تهدید بزرگ برای تندرستی عمومی است که بیش‌تر است ۴۲ میلیون بزرگسال بالغ بر چهل و پنج سال در ایآلات متحده آمریکا از بیماری تنهایی رنج میبرند و احتمال دارد برای آنها بسیار مرگبار باشد.
پژوهشگران برای مطالعه از دو روش متاآنالیز که در گذشته از ان استفاده شده بود، استفاده کردند.

یکی از بررسی‌ها که شامل ۱۴۸ مطالعه بود روی ۳۰۰ یکهزار نفر در همه آمریکا انجام شد.

بررسی‌های دیگر که شامل ۷۰ مطالعه می‌باشد در بالای ۳ چهار میلیون از مردم شمال آمریکا، اروپا، آسیا و استرالیا انجام شد.

در این بررسی‌های پژوهشگران نتیجه گرفتند که انزوای اجتماعی و تنهایی به میزان چشمگیری آدم را در ریسک مرگ زود رس قرار میدهد.
چاقی کشنده

انزوای اجتماعی و تنهایی کشنده‌تر از چاقی است.

تنهایی و منزوی شدن از چاقی کشنده ‌تر است!

هم چنین این بررسی‌های نشا د ن اد که رابطه اجتماعی بیشتر با اشخاص اجتماع ریسک مبتلا شدن به فوت زودهنگام را ۵۰ درصد افت می‌دهد.
جولیان هولت لونستاد (Julianne Holt-Lunstad)، استاد روانشناسی دانشگاه برینگام، طی مطالعاتی توضیح داد که رابطه با بقیه یک نیاز اساسی آدم برای تندرستی و بقا، حیاتی می‌باشد و همواره باید با بقیه رابطه برقرار کرد و از انزوا و تنهایی جلوگیری نمایید که در نهایت خطر فوت زودهنگام شما را تهدید نکند.
پژوهشگران معتقدند که مسئله انزوا و تنهایی به علت کاهش شمار بچه‌ها در هر خانواده و اندک شدن ازدواج و پیر شدن جمعیت می‌باشد و مسائلی چون خواب اندک، دغدغه، اضطراب و نگرانی ‌های هر روزه باعثمرگ زودرس در انسان‌ها میشود.
هولت لونستاد توضیح داد: «شواهد قوی وجود دارد که انزوای اجتماعی و تنهایی به میزان نسبتا زیادی ریسک مبتلا شدن به مرگ و میر زود هنگام را افزایش میدهند و میزان خطر بیشتر از شاخص‌های دیگر در سلامت عموم اشخاص است»
این مطاعه بیان میکند که به منظور حل این مسئله می‌توان فهمید که افزایش جمعیت، افزایش شمار بچه‌ها، افزایش ازدواج در کاهش انزوا و تنهایی بسیار اثربخش میباشند و در حین آن انسان‌های با انرژی‌تر خواهند بود و هرگز گرفتار انزوا و تنهایی نخواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + پانزده =