درمانهای خانگی میخچه ، بوی پا و درد شکم

تاثیر فوق العاده درمان‌های طبیعی در انواع بیماریها

شناخت خواص خوردنی‌های طبیعی در دسترس و ارزان قیمت می‌تواند به شما یاری میرساند که گهگاه زودتر به داد خودتان برسید. البته ناگفته نماند که به منظور انجام هریک از این شیوه‌ها باید نظر دکتر را هم جویا شوید و از درمانهای خودسرانه امتناع کنید. تا گرفتار عارضه‌های ناخواسته این درمان‌های طبیعی نشوید.

زنجبیل و درد شکم
این گیاه معجزه گر بهترین مداوا برای درد شکم ‌های ساده و حتی درد شکم ‌های دوره حاملگی و قاعدگی است.

مطمئن باشید که چنانچه درد شکم بسراغ تان بیاید، با آشامیدن روزی دو لیوان دم کرده زنجبیل میتوانید از دست آن رهایی یابید.

برای درست کردن دم کرده. زنجبیل هم کفایت میکند. یک قاشق غذاخوری زنجبیل نو را در یک قوری آب داغ بریزید و ده دقیقه درانتظار شوید تا پسندیده دم بکشد و آماده آشامیدن شود.


لیمو و جای جوش

آدری کیونین، متخصص مو و پوست می‌گوید: شما میتوانید به منظور رفع جای جوش‌های صورت تان، روزی ده تا پانزده دقیقه یک قطعه لیمو ترش نو را روی پوست تان بگذارید و پس از دوازده هفته از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید. اسید موجود در آب لیمو ترش سبب از میان رفتن جای جوش‌ها میشود. اما چنانچه پوست خشک ی دارید، پسندیده‌تر است از این شیوه استفاده ننمایید.

 

سرکه سیب و ضرب دیدگی
پژوهشگران میگویند سرکه سیب یکی از تاثیرگذارترین مواد برای مقابله با بیماری‌های التهابی است؛ بنا بر این اگر بخشی از اندام تان گرفتار ضرب دیدگی شده و ورم کرده است، روزی چند نوبت یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه سیب آغشته کنید و روی قسمت متورم بمالید، یا روزی ۲ بار خمیری متشکل از سرکه سیب و سفیده تخم مرغ را طی مدت یک ساعت روی بخش ضرب دیده بگذارید.
عسل و خراش پوستی
این خوردنی شیرین و خوش مزه، حاوی دو ماده اثربخش و بافایده برای درمان زخم ‌های متعاقب از بریدگی یا خراش است؛ شکر به منظور رفع رطوبت و بنابراین از میان رفتن باکتری‌ها و پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن

پس شما میتوانید برای درمان بریدگی‌های سطحی تان بسادگی از این ماده شفابخش بهره جویی کنید.

نمک و بوی نامطلوب پا ‌ها
یکی از دشواری هایی که اغلب ورزشکاران و گاهی اشخاص غیر ورزشکار با آن دست به گریبان اند، مشکلات مرتبط به پاهاست

عرق کردن بیشتر از اندازه و بوی نامطبوع پا، بوجود آمدن قارچ‌های پوستی بین انگشت‌ها پا و سفتی پوست بخصوص در پاشنه و انگشت شست پا، از جمله‌ی این دشواریها هستند.

دکتر سوزان لوین، متخصص بیماری‌های داخلی، به کلیه انسانهایی که به نوعی با هر یک از این مشکلات گرفتار هستند توصیه میکند هر روزه پنج تا ده دقیقه پاهای شان را در محلولی حاوی هزار میلی لیتر آب گرم و دو قاشق چاییخوری نمک، وارد میکند.
روغن زیتون و اگزما
خشکی و خارش شدید پوست در بیماری اگزما بسیار آزار دهنده است. چنانچه از این اختلال پوستی رنج میبرید و دواها و داروهای شیمیایی هم حساسیت پوست تان را افزونتر کرده اند، می‌توانید روزی چند نوبت یک قاشق چاییخوری روغن زیتون را روی هر ۵/۲ سانتی متر از پوست مبتلا بمالید و چنانچه بیماری تان شدید و پیشرفته است، منطقه چرب شده را با یک پوشش پلاستیکی هم بپوشانید.

 درمان های طبیعی

شیر و آرامش
دکتر برنارد ویتون، روان دکتر متخصص، می‌گوید: چنانچه می‌خواهید قبل از خوابیدن به آرامش کامل برسید و با ذهنی آرام یک خواب فرحبخش را تجربه نمایید، نیم ساعت پیش از خواب ۱ لیوان شیر گرم بیاشامید.

اسیدآمینه‌ای بنام تریپتوفان در شیر وجود دارد که سبب ایجاد حس آرامش میشود.

دم کرده بابونه و میخچه
دکتر لوین می‌گوید: آسان‌ترین راه به منظور رفع میخچه پا این است که روزی ۲ ساعت آن را در دم کرده‌ی بابونه بگذارید.

این دم کرده گیاهی، بهترین ماده برای نرم کردن پوست محکم شده هم به شمار می‌آید.

ضمنا چنانچه دیدید پوست تان پس از واقع شدن در دم کرده بابونه رنگ گرفت، هرگز نگران نشوید.

میزانی آب دمای اتاق و صابون ملایم می‌تواند مشکل شما را بسیار سریع حل کند.

جوش شیرین و عفونت سیستم ادراری
به توصیه پزشک لارین گیل اسپای، اورولوژیست، جوش شیرین با قلیایی کردن محیط مثانه سبب پیشگیری از تکثیر باکتری‌ها میشود، بنا بر این اگر به عفونت سیستم ادراری مبتلا شده اید و به دکتر متخصص هم دسترسی ندارید، روزی ۱ لیوان آب که با یک چهارم قاشق چاییخوری جوش شیرین آمیخته شده است را بخورید و در نخستین مهلت ممکن به دکتر رجوع کنید.

کاهش درد وضع حمل با غذای مناسب

همچنین اطلاع داریم که هر فعالیتی احتیاج به انرژی دارد.

کار دشوار وضع حمل و به جهان آوردن نوزاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بنابراین خوردن و آشامیدن در موقع وضع حمل نه فقط منع نمی‌شود که لازم هم هست؛ ولی بایست تلاش نمود از موادی استفاده کرد که به سادگی هضم شده و در حجم اندک، انرژی بیشتری داشته باشد.

افراد با سن بالا یادآوری است، در فازهای ابتدائی آغاز دردها خوراک بخورید تا انرژی مورد احتیاج برای وضع حمل را مهیا کنید.

وقتی به مراحل دردهای شدیدتر و طولانی‌تر می‌رسید، معده شما امکان دارد پذیرای اخذ مواد خوراکی نباشد. مواد خوراکی کربوهیدراتی (مانند ماکارونی و مواد قندی) لبریز از انرژی بوده و طی ساعت هایی که دردهای وضع حمل زمان میبرد، انرژی مورد احتیاج را مهیا میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =