درمان اختلالات در ساختار عصبی با الکتروتراپی

درمان با الکتروتراپی برای بیماران

عضو کانون فیزیوتراپی با اشاره باینکه برخی ازبیماریها همچون پارکینسون و دیابت توانایی دارند باعث ظهور اختلال در ساختار عصبی شوند گفت: بوسیله استفادا الکتروتراپی می‌توان جهت از بین بردن مشکل این بیماران اقدام کرد.

او با اشاره به استفاده از شیوه اولترا سونوگرافی افزود: این شیوه به منظور وارسی و ارزیابی ساختار عضلات استفاده میشود و حدود ۱۵ سال است که در کشور مورد عنایت قرار گرفته و همکاران فیزیوتراپیست از آن بهره می برند.

عضو کانون فیزیوتراپی ادامه داد: برخی ازبیماریها همچون پارکینسون ، فلج مغزی، ضایعات نخاعی، دیابت سبب اختلال بیماریهایی در ساختار عصبی مرکزی میشود که در نتیجه می‌تواند دشواری هایی همچون اختلالات ادراری را بهمراه داشته باشد.

 این بیماران با رجوع به فیزیوتراپیست و سود مندی از شیوه الکتروتراپی توانایی دارند در برطرف کردن این دشواری اقدام کنند و دشواری هایی همچون اختلالات ادراری در آن‌ها از بین بردن شود.

درمان با الکتروتراپی

مداوا برای آنهایی که دچار ضایعات ساختار عصبی شده اند.

او اضافه کرد: آمار تصادفات رانندگی در کشور بالاست و بیشتر آنهایی که دچار صدمات می‌شوند، میانگین سنی ۲۵ تا ۴۴ سال داشته و اکثراً آقایان را شامل میشود که بوسیله استفاده از شیوه‌های الکتروتراپی می‌توانیم در آنهایی که دچار ضایعات ساختار عصبی مرکزی شده اند اقدامات مؤثر را انجام بدهیم.
عضو کانون فیزیوتراپی مازاد و اضافه کرد: تحریک الکتریکی در معالجه فیزیوتراپی در کنترل ادرار کردن مکرر ، یاری به تخلیه کامل مثانه و ممانعت از احتباس ادراری در افراد دچار مرض قند و گرفتار ضایعات نخاعی تاثیر گذار است، البته زمان طلایی اخذ تحریک الکتریکی خیلی پراهمیت است و حداکثر نباید بیشتر از ۳ سال بعد از ضایعه باشد تا ساختار عصبی دست کم برگشت را نمایش دهد.

 هم اکنون پنج میلیون نفر در کشور دیابتی هستند که پیشگویی میشود تا سال ۲۰۴۰، سی درصد به این جمعیت افزوده شود، هم چنین سالانه ۳۱۰ یکهزار نفر به این اعداد و آمار افزوده میشود.

وی با نظر به این که شصت درصد افرادی دیابتی از بیماری خود آگاهی ندارند، گفت: این اختلال می‌تواند مشکلات زیادی را از جمله اختلال در ساختار عصبی داشته باشد که با روش الکتروتراپی میتوان به این اشخاص کمک کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + بیست =