آیا حمام بر سردرد تاثیر دارد؟

تاثیر شگفت انگیز استحمام بر درمان سردرد

در حمام، جریان خون محیطی افزایش پیدا می‎یابد و رنگ چهره باز می‎شود و مواد زائدی که روی پوست گردهمایی پیدا کرده است کاملاً تمیز می‎شود. هم چنین، بکارگیری سنگ پا و ماساژ کف پا با آن به کاهش سر درد و افزایش آرامش کمک می‎کند.

مشت و مال یا ماساژ در روزگار کنونی می‎تواند در کاهش تنش‎های ذهنی و فکری کمک بزرگی کند.

یکی از قوانین اساسی و مهم برای پاک سازی بدن از ترکیبات اضافی مسئله کاهش خوراک و روزه داری است. در روزگار کنونی به دلیل دسترسی زیاد و ارتباطات وسیع و خوراکی‌های متنوع بر سر سفره اشخاص نتیجه‎ای جز پُرخوری و پُر شدن معده , پُر شدن وریدها‎ و اندام‎ها ندارد و سبب کاهش و ریزش مو اد زائد به اندام‎های گوناگون بدن می‎شود.

متخصصان طب قدیمی توصیه می‎کنند که وزن خود را پایدار نگه دارید تا انرژی‎های شما افزایش بیابد و از روزه داری و اندک خوردن برای پاک شدن محیط داخلی خود بهره ببرند.

پیامر اکرم (ص) می‎فرمایند: ” معده خانه تمام دردها و اجتناب در راس همه درمان‎ها قرار دارد”

درمان سریع سردرد

نقش ورزش در پاک سازی بدن!

اطاق گرم در حالت کلی به جسم نفع می‌رساند. مقصود از حمام نیز جای خیلی گرم است. به بیان وی حمام باید شدیداً گرم باشد تا بلغم را آب کند. خصوصیت اساسی حمام همین است که می‌بایست خیلی گرم باشد تا بدن از آن سود ببرد و سردی‌ها از تن زائل شود.

حمامی که مورد نظر احادیث بوده هندسه خاصی دارد، حمام از چهار اطاق باید تشکیل شود، حمام بر اساس چهار طبع بدن طراحی شده است , اطاق اول سرد و خشک، اطاق دوم سرد نمناک، اطاق سوم گرم و‌تر و اطاق چهارم خشک و گرم که به ترتیب باید وارد هریک از این اطاق‌ها شد ولی جای تاسف است که این ایام چنین حمام‌های کم‌تر یافت میشود.

فواید حمام

حمام برای نرم کردن عصب و درمان بسیار عالی برای بلغم است (حمام شدیداً گرم)؛ بهترین حالت برای حمام رفتن یک روز درمیان است و یا حداکثر هفته‌ای یک بار , هم چنین حمام روزانه رفتن در حالتی است که آدم ناچار باشد، به عنوان مثال برای باریک اندام شدن بافایده است.

روزانه حمام رفتن بدن را باریک اندام میکند، یک روز در میان حمام رفتن بدن را چاق میکند.

یکی دیگر از قوانین اساسی و مهم برای پاک سازی بدن ورزش است.

هنگام ورزش جریان خون افزایش پیدا می‎کند و عرق کردن اتفاق می‎افتد و بخش زیادی از ترکیبات اضافی از مسیر پوست دور کردن می‎شود.

هم چنین، با ورزش و فعالیت‎های جسمی دفعات تنفس افزایش پیدا می‎کند و بخش زیادی از ترکیبات اضافی از مسیر تنفس دور کردن می‎شود.

در حالت کلی می‎توان گفت که همه مراکز پاک سازی با ورزش تحریک می‎شود که نتیجه آن بعد از ورزش متعادل به صورت احساس سبکی و نشاط بروز پیدا می‎کند.

ابن سینا عقیده دارد که کسیکه ورزش معتدل ملاحظه شرایط آن انجام می‎دهد , گرفتار بیماری‎هایی که به دلیل گردهمایی ترکیبات اضافی روی می‎دهد , گرفتار نمی‎شوند.

یکی دیگر از قوانین پاک سازی , حمام است که جای تاسف است که در روزگار کنونی تبدیل به دوش گرفتن فوری شده است و دوش گرفتن سریع مهلت مکفی برای باز شدن کامل منفذها دور کردن پوستی نمی‎شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =