درمان پولیپ بینی با آب میوه!

آب انار و نقش آن در معالجه پلیپ بینی

انار محتوی مواد معدنی مانند سدیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم ، ترکیبات قندی ساکارز، گلوکز، فروکتوز و اسیدهای مالیک، سیتریک و آنتی اکسیدیشن‌های بافایده است.
پژوهندگان آکادمی علوم آمریکا دریافته اند که استفاده از آب انار از مبتلا شدن به سرطان پروستات جلوگیری میکند.

پولیپ بینی

پولیپ بینی چیست؟

پولیپ بینی یک زائده غیر بدخیم و کوچک اشک مانند در محل حفره سینوس یا گذرگاه هوای بینی است.

در برخی از افراد پولیپ به شکل انگورهای پوست کنده کوچک مشاهده میشود.

پولیپ نتیجتا مسائل متعدد و مختلف ایجاد میشود. برخی موارد تاثیرگذار بر ایجاد این دشواری شامل: ورم درازمدت بافت بینی، سینوزیت مزمن، آلرژی، سختی نفس یا آسم، و نیز نتیجتا پیامدهای جانبی مصرف بعضی داروهای خاص.

حساسیت به قارچ‌ها، فیبروز کیستی نیز از دیگر علت‌های مبتلا شدن به پولیپ بینی است. پولیپ‌های بینی از دید مقدار با همدیگر متفاوت هستند. توده‌های کوچک در این وضعیت بطور معمول به دلیل نداشتن نشانه‌های خاص قابل توجه نیستند.

ولی پولیپ‌های بزرگ‌تر، با دقت به اینکه میتوانند سبب مسدود شدن گذرگاه هوای بینی و تاثیرگذاری بر توانایی تنفسی و نیز مستعد کردن فرد برای مبتلا شدن به سینوزیت شدید یا مزمن شوند، توانایی دارند رنجش زیادی را برای مریض ایجاد نمایند یکی از شیوه‌های درمان سینوزیت هم انجام عمل جراحی سینوزیت می‌باشد.

آب انار وتاثیر مثبت آن بر پلیپ بینی

تحقیقات تازه مشخص کرده اند که آب انار در پیشگیری از افزایش آنزیم هایی که باعث مبتلا شدن به التهاب مفاصل و از میان رفتن غضروف‌ها می‌شوند نیز تاثیر گذار است.
آب انار خاصیت ضرسرطانی دارد و انار مقوی قلب، مفرح، دافع چربی، برطرف کننده سموم بیشتر عفونت‌های داخلی، دافع گرمی، خون ساز، تصفیه کننده خون، سبب شادابی و شادابی و تازگی پوست است و افزون بر اینکه صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف میکند، بهترین دارو به منظور تحکیم کلیه بحساب میآید.
خوردن دانه‌های انار به مراتب مناسب‌تر از آشامیدن آب انار است، ولی افرادی که معده ضعیفی دارند، بایست این میوه به شتی را به صورت آب انار استفاده کنند.
برای درمان زخم ‌های درون بینی یا گوشت مازاد و اضافه روی زخم‌ها، آمیخته جوشانده آب ترش انار و عسل استفاده میشود.

انار برای قلب مقوی، مفرح، دافع چربی، برطرف کننده سموم بیشتر عفونت‌های داخلی، دافع گرمی، خون ساز، تصفیه کننده خون، سبب شادابی و شادابی و تازگی پوست است و خواص ضد سرطانی دارد.

صدا را باز کرده یک داروی مناسب به منظور تحکیم کلیه می‌باشد. چنانچه معده ضعیفی دارید آب انار بخورید ولی خوردن دانه‌های انار به مراتب مناسب‌تر از آشامیدن آب انار است.

چنانچه زخم‌های درون بینی یا گوشت مازاد و اضافه روی زخم دارید با آمیخته آب ترش انار و عسل می‌توانید خود را مداوا نمایید. آب انار را با عسل میکس نمایید. و هرروز چند قطره در بینی خود بچکانید تا از رشد پلیپ ممانعت نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شش =