علت حالت تهوع در کشتی و ماشین

برای رها شدن از حالت تهوع درکشتی و اتومبیل چه کنیم؟

ایجاد حالت تهوع در کشتی و اتومبیل مسئله‌ای است که برای خیلی از اشخاص رخ داده است و برخی برای رها شدن از این شرایط بعضی از داروها را پیش از سوارشدن به اتومبیل و کشتی استفاده میکنند.

بر اساس گزارش تلگراف، پژوهشگران کالج «کاردیف» (Cardiff University) علت این اتفاق را فقدان تطبیق یافتگی مغز و به هم ریختگی حسی می‌دانند.

به بیان «دین برنت» (Dr Dean Burnett)، محقق و عصب شناس دانشگاه «کاردیف» در این ارتباط می‌گوید: «وقتی مغز آدم گرفتار فقدان تطابق حسی میشود تصور میکند که بدن گرفتار مسمومیت شده و ایجاد حالت تهوع در حقیقت واکنشی طبیعی از سوی بدن برای دفاع از خود و دور کردن مواد سمی است»

هنگامی که سوار اتومبیل، اتوبوس و یا کشتی می‌شویم بدن ما پایدار است، ولی حرکت خودرو یا کشتی سبب می‌شود مایع درون گوش حرکت کند و مغز تصور کند که درحال حرکت هستیم و این تداخل مغزی سبب حالت تهوع میشود.

حالت تهوع در حرکت ماشین وکشتی

یافتن علت رخ دادن این حالت پژوهشگران را بر آن داشته است که در پی یافتن شیوه‌ای برای مداوای این حالت باشند و توصیه‌های آن‌ها به منظور جلوگیری از وقوع این حالت بکارگیری مواد پروتئینی و خوردن وعده غذایی سبک و گوش کردن به موزیک است.

چه راههای درمانی وجود دارد؟

درمان بیماری حرکت بطور معمول علاوه بر درمان‌های پزشکی، برخی تغییرات ساده در محل را نیز شامل میشود

به عنوان نمونه، نشستن کنار شیشه باز خودرو، مصرف دواهای قابل دسترس و برای بعضی اشخاص، استفاده از درمانهای خانگی می‌تواند مؤثر باشد.

برخی بررسی‌های شکل گرفته، اثر مثبت درمان هایی که در خانه انجام میشود را در کاستن از علایم بیماری حرکت اثبات کرده است.

به عنوان نمونه، مصرف درمان‌های گیاهی مانند زنجبیل، نعنا و چای خانگی می‌تواند مؤثر باشد.

عده‌ای هم به طب سوزنی بازتاب مثبت نشان میدهند.

در بخش زیادی از اشخاص نیز مصرف دواهای شیمیایی از قبیل دیفن هیدرامین، سیکلیزین، پرومتازین، مکلیزین و دیمن هیدرینات مؤثر واقع میشود.

مصرف این داروها در شماری از گرفتاران به بیماری حرکت و نیز در موارد نه چندان شدید، نشانه‌های را التیام میبخشد ولی در موارد شدید، بکارگیری چسب‌های ویژه پیشنهاد میشود که در پیشگیری از بیماری حرکت تاثیر گذار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =