چه عواملی باعث خروپف میشود؟

همه مواردی که بایست در مورد خروپف شبانه از عوامل تا درمان آن بدانید.

خروپف پیامد ایست که همه‌ی آدم‌های جهان از آن هراس دارند و هیچکس دوست ندارد کنار آدمی شب را سپری کند که خروپف میکند.

خروپف احتمال دارد بیانگر دشواری و مشکلی در بدن باشد و بدن با این رفتار در حین خواب، آلارم در مخاطره بودن سلامتی فرد را میدهد، به عنوان نمونه در جوانان، خروپف نشانه‌ی بالارفتن فشار خون میباشد.

این پیامد که غالبا در مرد‌ها دیده شده علل و دلایل علمی متعددی دارد و هم چنین برای ساکت کردن فرد خروپف کننده راهکارهایی کشف شده است.

در دنباله همراهمان باشید تا از دلیل تا درمان خروپف را وارسی کنیم.

هنگامی که ما نفس می‌کشیم هوا وارد دهان و سوراخ‌های بینی میشود و بعد از مسیر نای وارد حلق و ریه میشود.

هوا از چندین ساختار عبور میکند که شامل زبان، سقف دهان، زبان کوچک، لوزه است.

ماهیچه‌های حلق در حالت عادی سخت و محکم هستند ولی موقع خواب این ماهیچه نرم و ریلکس می‌شوند در برخی اشخاص ریلکس شدن در حدی است که حفاظت از ساختارها را با مشکل رو به رو‌ میکند و سبب انسداد راههای هوایی و لرزش سقف دهان با عمل دم و بازدم و بنابراین ایجاد آوای خروپف میشود.

خروپف میتواند سبب ایجاد مزاحمت برای دیگران و مشکل خواب در خود شخص شود.

این بدین معناست که آن‌ها قادر نیستند یک خواب مطلوب را داشته باشند و امکان دارد در طی روز بدنشان به صورت کامل سر زنده نشده باشد از اینرو پسندیده‌تر است بفکر درمان خروپف باشید.

درمان خروپف نه فقط برای فرد بیمار بلکه برای اطرافیان او نیز مفید می‌باشد.

خروپف شبانه و به هم ریختن نظم تنفس در حین خواب ناشی از عواملی همچون وزن اضافه و یا دشواریها دیگری در سیستم تنفسی بخصوص در بخش حلق می‌باشد. کشیدن سیگار سبب پرخونی مخاط بینی و شش‌ها می­ شود و با انسداد نسبی این مجاری خروپف بوجود میاورد.

خروپف شبانه، پیامد دیگری از سیگار

با انجام اقداماتی ساده می‌توان تا حدی از بوجود آمدن خروپف ممانعت نمود، کم کردن وزن را مد نظر داشته باشید. بیشتر اشخاصی که خروپف می‌کنند؛ اضافه وزن دارند.

اثبات شده است. کم کردن وزن حتی به میزان سه تا ۴ کیلوگرم می‌تواند سبب کاهش خروپف شود.

از خوردن خوراکی‌های سنگین و مصرف مشروب و فرآورده‌های الکلی پرهیز کنید. غذا خوردن به میزان فراوان در شب سبب شل شدن عضلات مجاری هوایی و بالارفتن احتمال خروپف میشود. دخانیات و سیگار نکشید. کشیدن سیگار سبب پرخونی مخاط بینی و شش‌ها می­ شود و با انسداد نسبی این مجاری خروپف بوجود میاورد.

به پهلو بخوابید. انسانهایی که به خروپف شدید گرفتارند. در هر وضعیتی که بخوابند خروپف می‌کنند؛ ولی بغیر از این دسته اشخاص، بطور رایج خروپف هنگام خوابیدن به پشت به وجود می­ آید و با خوابیدن به پهلو، خروپف فروکش می­ کند. بدون بالشت بخوابید. بالشت ­ها علی الخصوص بالش­ت‌های خیلی نرم سبب خم برداشتن گردن و بنابراین بسته شدن مجراهای هوایی و خروپف می­ شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + سیزده =