علت خشکی چشم چیست؟

مجراهای کنترل و درمان قرمزی چشم

نیمه‌های بهار را سپری می‌کنیم، در این فصل که اغلب آلرژی ‌ها شایعتر است حتی افرادی هم که زمینه درگیری با حساسیت و آلرژی را ندارند ناگهان گرفتار خشکی، قرمزی، خارش و سوز در منطقه چشم می‌شوند.
البته بهار و کار کردن زیاد با کامپیوتر دو دلیل نسبتا رایج «سندروم خشک شدن چشم » هستند ولی محل تشویش و نگرانی وجود ندارد چرا که این پیامد با چند نکته و مراقبت درمانپذیر و کنترل است و دانستن دلیل خشک شدن چشم بهتان کمک شایانی میکند تا آن را مداوا نمایید.

علت قرمزی و خشکی چشم:

۱ شما یک اختلال اتوایمیون دارید.

بررسی‌ها مشخص کرده است خشک شدن چشم مزمن متعاقب از چند اختلال اتوایمیون در بدن است مانند اسکلرودرمی، لوپوس، نشانگان شوگرن، بیماری گریوز و روماتوئید آرتریت طی تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان یک نوع اختلال تیروئید ی می‌تواند عضلات و بافت اطراف چشم را از کانال‌های اشک آور چشم را پایین و حتی مسدود کند.

قرمزی چشم

دلیل، کنترل و درمان خشکی و قرمزی چشم

دو کمبود ویتامین

کلینیک تغذیه مایو، خشک شدن چشم را متعاقب از کمبود ویتامین A می‌داند و بطور کلی برنامه غذایی در تندرستی جسم و به ویژه سلامت چشم‌ها خیلی سودبخش محسوی میشود. ویتامین A در مواد خوراکی چون سیب زمینی شیرین، سبزی‌ها برگ دار، بروکلی ، کدو تبنل و هویچ سرشار است و برای تندرستی چشم‌ها خیلی متناسب است. هم چنین اسیدهای چرب امگا ۳ در از میان بردن قرمزی، خارش و خشک شدن چشم از مطلوبترین گزینه هاست

۳ لنز استفاده می‌کنید؟

اغلب آنهایی که از لنزهای چشمی استفاده میکنند بی شک گرفتار خشک شدن چشم مکرر می‌شوند.

بعضی پژوهش‌ها بیانگر این است که یک لایه طبیعی از اشک چشم با بکارگیری لنزهای چشمی مبتلا به اختلال میشود.

بعبارتی دیگر لنزهای تماسی می‌تواند منجربه تبخیر این لایه گردد و در این حالت احساس خشک شدن چشم شدید می‌شوید.

بکارگیری قطره‌های اشک تصنعی و عوض شدن دوره‌ای لنز با عینک و یا بکارگیری لنزهای یکبار مصرف به منظور بهترشدن این اوضاع خیلی بافایده است..

چهار بیشتر از اندازه به صحفه نمایش خیره می‌شوید.

در زندگی امروزی، این گزینه از لیست بسیار شایعتر است.

وقتیکه از خواب بیدار می‌شوید سریعا یه سراغ موبایل و تبلیتان رفته تا ایمیل‌ها و شبکه‌های مجازی را چک نمایید، علاوخ بر آن در محیط کار خود حدود ۸ ساعت به صحفه نمایش کامپیوتر خیره می‌شوید و وقتی که به خانه باز می‌گردید باز چشمان خود را برای نگاه کردن به تلویزیون خسته میکنید.

جای تعجب دارد با اینهمه کار گرفتار خشک شدن چشم نشوید زیرا هنگامی که برای مدت‌ها طولانی به صفحه نمایش خیره می‌مانید شمار پلک هایی که می‌زنید کاهش میابد، همین یک کار کفایت می‌کند تا چشمانی یه شدت خشک و قرمز داشته باشید.

قرمزی چشم

دلیل، کنترل و درمان خشکی و قرمزی چشم

پنج استفاده از بعضی داروها

همانگونه که می‌دانیم اغلب داروها دارای یکسری پیامدهای جانبی هستند، مصرف طولانی مدت از بعضی داروها روی تندرستی و کارکرد چشم اثرات منفی می‌گذارند و منتج به کاهش ایجاد اشک و نهایتا خشک شدن چشم می‌شوند. به دواهایی که روی تندرستی چشم‌ها اثر می‌گذارند میتوان به مانند آنتی هیستامین ‌ها، ضد احتقان‌ها، ضد افسردگی و ضد اضطراب ، داروهای خواب آور آور، داروهای مدر، داروهای فشار خون ، و مُسکن اشاره کرد.

شش سن و خشک شدن چشم

بالارفتن سن همانگونه که تمامی ارگان‌های بدن را تحت اثر گذاشته و پیر میکند چشم نیز از این قاعده مستثنا نیست.

یک متخصص چشم پزشکی بالینی در دانشگاه مدیسون توضیح داد، با بالارفتن سن به آهستگی اشک چشم‌ها خشک میشود.

سی درصد از اشخاصی که سن بالای پنجاه سال دارند دارای خشک شدن چشم مزمن هستند.

۷ لیزیک چشم و جراحی پلک

چنانچه شما برای بهبودی دید خود عمل لیزیک را انجام داده اید و یا پلک خود را برای زیبایی حراجی کردید، خشک شدن چشم یکی از پیامدهای جانبی و البته رایج این اقدام است و تا حدود شش ماه چشمانی خشک با دید هاله‌ای دارید که به مراتب و با مراقب‌های خاص زیر نظر دکتر التیام و بهبود پیدا میکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =