درمان نیش حشرات با ریحان

برگ ریحان درمان کننده بی نظیر برای گزیدگی نیش حشرات

بیشتر اوقات لحظه‌ای که پشه ما را نیش می‌زند، متوجه آن نیستیم ولی عارضه‌های آزاردهنده و خارش‌های مکررِ متعاقب آن، به ویژه برای کودکان حقیقتأ کلافه کنندست. بطور معمول در سه ماهه تابستان با گرم شدن هوا، مزاحمت‌های پشه‌ها برای انسان‌ها بیشتر میشود، بر این اساس بایست بدنبال راههایی برای رویارویی با گزش نیش حشرات و درمان هایی که در خانه انجام میشود متعاقب از خارش آن باشیم.

یک محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: برگ ریحان درمان کننده بی نظیر برای گزیدگی متعاقب از نیش حشرات است.

واکنش‌های موضعی بعد از نیش حشرات بطور معمول به مداخله حرفه‌ای نیاز ندارند، ولی اگر این عکس العمل‌ها با درد تا تورم شدیدی همراه باشند که فعالیت‌های معمولی بدن را مختل کنند یا مانع از خواب معمولی شوند، قطعا لازم است به دکتر مراجعه شود.

درمان نیش حشرات با برگ ریحان

وی با نظر به این که اشخاص در سفرهای تابستانی مراقب گزش حشرات باشند، افزود: برگ ریحان درمان کننده بی نظیر برای ناراحتی‌های حاصل از نیش حشرات است و کفایت میکند. که محل گزش حشرات را با برگ ریحان ماساژ داد تا خارش و درد برطرف شود.

افرا تصریح نمود: بکارگیری روغن زیتون ، کمپرس سرد، مصرف سیاهدانه و آمیخته عسل و جوش شیرین نیز سبب کاستن از درد محل گزیدگی میشود.
این محقق طب اسلامی کهیر در نواحی گوناگون بدن، تورم در صورت، سختی نفس یا خس خس سینه، آشفتگی در بلعیدن و سرگیجه اندک را از نشانه‌های حاد گزیدگی حشرات دانست و گفت: خارش نیز از نشانه‌های رایج بر اثر گزیدگی حشرات است.

وی اظهار داشت: آنتی هیستامین ‌ها و بی حس کننده‌های موضعی، گزینه‌های شایسته‌ای به منظور التیام فوری و موقتی خارش هستند، ولی کرم هیدروکورتیزون دارای اثرات پایدارتری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + یک =