آیا با مواد خوراکی میتوان دیسک کمر را درمان کرد؟

درمان دیسک کمر با مصرف این خوراکی‌ها:

بیرون زدگی دیسک کمرمیتواند بسیار دردآور باشد و احتمال دارد به میزان نسبتا زیادی حرکات شما را تحت اثر گذاشته و در آنها خلل ایجاد کند. بیرون زدگی دیسک یک چالش در پشت بدن است و وقتی اتفاق میافتد که یکی از دیسک‌های اسفنجی که ستون مهره‌ها را پشتیبانی میکند، شکسته میشود یا گرفتار بیرون زدگی می‌گردد. این شرایط هم چنین به عنوان فتق یا لغزیدن دیسک نیز شناسایی شده است.

در حالیکه بیرون زدگی دیسک امکان دارد در هر قسمتی از ستون مهره‌ها مانند گردن اتفاق بیوفتد، ولی در قسمت پشت بدن بیشتر رایج است. شما میتوانید با پیروی کردن از یک سبک غذایی تندرست و سالم عواقب ناشی از بیرون زدگی دیسک را کاهش دهید؛ چنانچه در برنامه غذایی از خوراکی‌های سالم و مکمل‌هایی که برای بافتهای بدن با فایده اند، بهره جویی کنید، این عمل می‌تواند رویه بهبودی شما را بالا ببرد و از صدمات بیشتر جلوگیری نماید.

دیسک کمر مشکلی است که در سن و سال مختلف اشخاص را گرفتار میکند و بدلیل مرکزیت کمر تقریبا انجام تمام فعالیت‌های جسمی مشکل میشود. از انجا که جراحی‌ها و درمان دیسک کمر ساده نیست استفاده از بعضی خوراکی‌ها توصیه می‌شوند. در دنباله تعدادی از برترین خوراکی‌ها برای علاج و آرام کردن درد دیسک کمر را به شما اعلام می‌نماییم.

نعناع

جویدن نعناع سبب آرام کردن درد بخصوص در ناحیه کمر که مرکز گردهمایی رگ‌های عصبی است میشود.

زنجبیل

زنجبیل در طب قدیمی بسیار توصیه میشود و ولو در سرزمین‌های اروپایی و آمریکای جنوبی از زمان‌های قدیم به منظور کاستن از درد به صورت خوردنی و حتی تهیه پمادهایی برای استفاده از موضعی استفاده می‌شده است.

چایی سبز

چای سبز به علت داشتن میزان بالایی آنتی اکسیدان در کاهش فاکتورهای منفی در تمام بخش‌های بدن موثر است. چینی‌ها از چای سبز بعنوان یکی از بهترین نوشیدنی‌ها به منظور التیام دردهایشان بخصوص در قسمت‌های کمر استفاده می‌کردند.

فواید بینظیر سیر برای بدن

سیر

از خواص سیر هر چه بگوییم اندک است.

سیر را بعنوان یکی از پایه‌های پایدار درآشپزی و دستورالعمل غذایی خود استفاده نمایید.

بهترین نوع مصرف سیر به شکل خام است اما بخاطر ساختاری که دارد هضم آن اندکی دشوار است بنابراین پسندیده‌تر است ان را به صورت ریز شده و یا رنده شده استفاده کنید.

پای مرغ

مصرف پای مرغ برای مبتلایان به پوک شدن استخوان ، درد کمر یا دیسک کمر یا آنهایی که دچار شکستگی استخوان هستند، توصیه میشود. این قسمت از مرغ خاصیت غضروف سازی دارد و به منظور رشد کودکان خیلی بافایده است. ولی برای اشخاص دارای چربی خون بالا و بیماران قلبی و عروقی توصیه نمیشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =