چه رابطه ای بین چایی خوردن و سرطان وجود دارد؟

نوشیدن چایی خانمها را از مبتلا شدن به برخی سرطان‌ها مراقبت میکند.

برآیند یک پژوهش نوین نشان داد مصرف کنندگان چای تیره کم‌تر در ریسک گرفتار شدن به سرطان پستان هستند چون این آشامیدنی، کارکرد عروق خونی را افزایش میدهد.

چای سبب تغییرات ژنتیکی در ارتباط با سرطان در خانم‌ها میشود، ولی تاکنون در مورد پسندیده یا نامطلوب بودن این مسئله شک و تردید وجود دارد.
طبق برآیند جدید پژوهشگران، چای تاثیر به مراتب افزون‌تر از آبرسانی به جسم دارد.

طبق یافته‌های تازه، چای قادر به تغییر شیوه تجلی برخی ژن‌ها در خانم‌ها میشود، فرایندی که به «وراژنتیک» شناخته شده است.با این وجود آشامیدن چایی می‌تواند سطح ژنتیکی بدن را مورد تاثیر خود قرار دهد و گاهی منجبر به تغییر دی ان ای در اشخاص شود و تغییر ژن‌ها در نهایت منتهی به تغییر در رفتار فرد میشود.
قهوه همچنین یکی دیگر از آشامیدنی هایی به حساب میاید که مملو از آنتی اکسیدیشن است، ولی با این وجود نیز میتواند تغییرات زیادی را در دی ان ای به وجود بیاورد.

آشامیدن چایی برای خانم‌ها

مصرف چایی سبز برای آقایان چندان قادر نیست تغییری در ‍ژنتیک آن‌ها ایجاد نماید و این موضوع به اندازه استروژن موجود در بدن هر دو جنس (مردان و زنان) ارتباط می‌یابد.
مطالعه‌ای توسط پژوهشگران اروپایی بر روی بیشتر از ۳۰۰۰ نفر از افراد بزرگسال صورت گرفت.

این بررسی‌های در زمینه بررسی تاثیر آشامیدنی هایی همچون چای و قهوه بر روی اشخاص (با در نظر داشتن عواملی همچون سن، جنسیت و سیگار کشیدن) صورت گرفت تا بتوان تاثیر این آشامیدنیها را بر روی دی ان ای مشخص کرد.

در این بررسی، هم چنین معین شد چای سبب تغییرات وراژنتیک در بعضی ژن‌های در ارتباط با سوخت و ساز استروژن میشود.

این دگرگونی در ژن‌ها تنها در خانم‌ها یافت شده است.

پژوهشگران همچنان در حال بررسی تاثیر این تغییرات بر سلامت هستند.

با وجود این، اغلب بررسی‌های قبلی رابطه مابین آشامیدن چایی و کاهش خطر مبتلا شدن به شماری از سرطان‌ها نظیر روده، سینه، تخمدان، پروستات و ریه را نشان میدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 10 =