آیا بین خون دماغ شدن و کولر آبی ارتباطی هست؟

بین خونریزی بینی و کولرهای آبی چه می‌دانید.

خونریزی بینی یک نشانه خود بخودی است که میتواند به علت خشک و دشوار شدن اجزای مخاط بینی و بنابراین ایجاد ترک ظهور نماید گرچه بطور معمول این خونریزی‌ها شدیدند ولی در غالب موارد مشکل جدی نیستند.

یک متخصص گوش، حلق و بینی در گفت و گویی بیان نمود: در سه ماهه تابستان به علت افزایش دما مویرگ‌های درون بینی گرفتار پرخونی شده و با کوچکترین ضربه سطحی ترک می‌خورد که این موضوع باعث ظهور خونریزی و پیامد خون دماغ در اشخاص میشود.
وی عنوان کرد: سطح داخلی بینی حاوی صدها مویرگ خونی است که این مویرگ‌های درون بینی بسیار ظریف و حساس هستند و عوامل گوناگونی سبب پاره شدن و نهایتا خونریزی آن‌ها میشود که در سه ماهه تابستان به علت افزایش درجه حرارت هوا مویرگ‌های بینی بعضی افراد حساس شده و نهایتا منتهی به خونریزی خود با شریک زندگی تان میشود.

خونریزی بینی

این متخصص گوش، حلق و بینی تاکید نمود در اثر خشک بودن هوا در سه ماهه تابستان مخاط مویرگی بینی ترک می‌خورد و این مسئله سبب پیدایش خونریزی در اشخاص میشود.
او در ادامه گفت: در سه ماهه تابستان به علت استفاده اشخاص از کولر‌های آبی خونریزی بینی رخ میدهد و دلیل رشد قارچ‌های گوناگون در کولر و انتقال آن به درون مخاط بینی است که همین مسئله پیامد خون دماغ ی را در همگان بوجود میاورد.
بکارگیری کولر‌های گازی به علت خشک بودن هوا و کاهش رطوبت محیط سبب خونریزی بینی در اشخاص میشود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از خونریزی بینی فرد می‌بایست در فصل گرما کم‌تر در مواجه با نور خورشید قرار گیرد، در حالتی که فرد ناچار به بیرون رفتن در هوای گرم است بایست با بکارگیری کلاه و سایه بان از سر خود حفاظت کند هم چنین فرد برای خنک کردن خود نباید به مدت زمان طولانی در مواجه با کولر قرار بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دو =