رفع آلرژی در فصل پاییز

درمان حساسیت و آلرژی پاییزی بدون دارو

چنانچه شما نیز جزء کسانی هستید که یا خودتان با این معضل نبرد میکنید یا اطرافیان تان چنین مشکلی دارند، قطعا با علایم آن آشنایی دارید. حساسیت‌های پاییزه شباهت زیادی با سرماخوردگی دارند.

هر چند سرماخوردگی و آنفلوآنزا بااهمیت‌ترین بیماری فصل پاییز و زمستان می‌باشد ولی بیماری‌های دیگر نیز مصادف با فرا رسیدن این فصل‌ها بسراغ شما می‌آید. سردرد ، سینوزیت و آبریزش از بینی از دیگر بیماری‌های معمول این فصل می‌باشند که طاقت آدم را کاهش می‌دهند و او را از کار و زندگی باز می‌دارند، عطسه‌های ممتد و پی در پی و آب ریزش بینی و چشم امان آدم را می‌برد.
فصل پاییز با گرده افشانی گیاهان همگام است و همین مسئله سبب میگردد که بیماری آلرژی نیز در این فصل گسترش زیادی پیدا کند. آبریزش از بینی ، خارش حلق، سوز بینی و چشم از جمله عارضه‌های این مریضی است.

بکارگیری سیستم بخور و نمناک نگه داشتن محیط خانه، بکارگیری کرم‌های آبرسان و رطوبت دهنده و لوسیون‌های مناسب، اجتناب از هرنوع اضطراب و نگرانی و دلواپسی و بکارگیری غذای مناسب، میوه‌ها و سبزی جات تازه از جمله راهکارهایی است که به منظور درمان بیماری‌های فصلی در پاییز و زمستان توصیه میشود.

بیماری‌های فصلی

چنانچه شما نیز حساسیت پاییزی دارید، پسندیده‌تر است از خوردن خوراکی‌ها و میوه‌های حساسیت زا مانند بادمجان ، گوجه اروپایی ، سوسیس و کالباس و جداً امتناع کنید.

از رفتن به پارک و باغ اجتناب کنم زیرا گرده‌های گل، گرد و غبار و قارچ هایی که روی درختان و برگ‌ها وجود دارد عامل تشدید کننده بیماری آلرژی است.

اضطراب و نگرانی و فشار عصبی به توانایی کارکرد دستگاه ایمنی صدمه می‌زند، اشخاص مضطرب با فشار عصبی بالا بیشتر مستعد بیماری هستند، لذا دوری کردن از هرگونه فشار عصبی و اضطراب و نگرانی می‌تواند انرژی فرد را چه از نظر روحی و چه از نظر بدنی بالا میبرد و روحیه او را قوی و توانمند سازد.
محیط خانه و محیط کار خود را نیز باید تمیز نگه داریم تا باکتری‌ها و ویروس‌ها امکان اشاعه نداشته باشند، آشامیدن خوراکی‌های سالم، مایعات زیاد، میوه و سبزی‌ها تازه و تندرست و سالم نیز در فقدان مبتلا شدن به بیماریهای میکروبی تاثیرگذار است.
افرادیکه در محیط‌های آغشته به دود دخانیات قرار میگیرند تندتر از دیگر اشخاص حساسیت شان تشدید میگردد.
البته بااهمیت‌ترین عامل داشتن یک بدن تندرست و سالم، غذای مناسب، آشامیدن آب و مایعات مناسب و خوردن خوراکی‌های سالم و دور شدن از مواد آلرژن است که تاثیر فراوانی در فقدان ظهور نشانه‌ها دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − هشت =