راهکار تسکین درد مفاصل

راهکاری آسان دردرمان التهابات مفصلی

کارشناس طب مکمل بیان کرد: بطور رایج در فصل خزان التهابات مفصلی و آرتروز شدت می‌یابد بنابرین مصرف دمنوش‌های گیاهی کمک شایانی در آرام کردن درد ‌های استخوانی میکند.
وی عنوان کرد: استفاده روزانه ۱ فنجان پیش از خوابیدن ترکیب دمنوش قولنجان (خولنجان) به همراه ریشه گیاه باباآدم و ۱ عدد لیمو عمانی سبب آرام کردن درد میشود هم چنین به علت طبع گرم این دمنوش ، اشخاص سرد طبع بایست آنرا استفاده کنند.

این پژوهشگر طب قدیمی با اشاره باینکه دمنوش بابا آدم به همراه گیاه بوقناق رل و نقش تأثیرگذاری در کاستن از درد و التهابات مفاصل دارد؛ اظهار نمود: از اونجایی که این دمنوش سبب کاهش قند موجود در خون میشود بنابرین مصرف آن در افراد مبتلا به قند موجود در خون پسندیده است.
این پژوهشگر یادآور شد: مصرف آمیخته دمنوش سنبل الطیب به همراه اسطخودوس هندی (لاوندر) و بابونه تاثیر به سزایی در کاهش اسپاسم‌های عضلانی دارد و برای اثربخشی مناسب‌تر، اشخاص باید هر روزه دو نوبت (۱ ساعت بعد از صبحانه و پیش از شام) از این دمنوش‌ها بهره ببرند.
وی ابراز کرد: مصرف دمنوش گل گاو زبان به تنهایی منتهی به افزایش چسبندگی و غلظت خون میشود درنتیجه به منظور آرام کردن درد و التهابات مفاصل مصرف ۳ واحد (هر واحد معادل دو قاشق سایز بزرگ است) گل گاو زبان به همراه دو واحد سنبل الطیب و ۱ عدد لیمو عمانی بافایده است هم چنین اشخاص توانایی دارند. زرشک تیره را جایگزین لیمو عمانی کنند.

تسکینی برای درد‌های مفصلی

این پژوهشگر طب قدیمی افزود: مصرف جو دو سر به همراه دارچین نیز در افراد مبتلا به آرتروز و آنهایی که گرفتار مشکل اضافه وزن و چربی خون هستند، توصیه میشود هم چنین اشخاص باید هر روزه دو فنجون از این دمنوش را استفاده کنند.

مصرف هر روزه یک فنجان دمنوش تخم کتان قرمز و هل سبز سبب کاهش ورم و درد مفصل‌ها میشود.وی بیان کرد: در شرایطی که آرتروز به دلیل غلبه بلغم یا رطوبت در فرد ایجاد شده باشد که این موضوع بیش‌تر در ساکنان مناطق شمال کشور مشاهده میشود مصرف دمنوش خانگی به همراه دارچین سبب خروج رطوبت از مفاصل بدن میشود.
خانمهای حامله و شیرده بایستی از مصرف خودسرانه دمنوش‌های گیاهی ممانعت نمایند و پیش از استفاده هر نوع دمنوش اول با دکتر معالجشان مشاوره کنند. به عنوان نمونه مصرف دمنوش رازیانه به همراه زیره برای خانم‌ها شیرده منعی ندارد ولی بکارگیری دمنوش زنیان در خانم‌ها شیرده توصیه نمیشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =