چگونه شکم تخت داشته باشیم؟

راههایی برای تناسب اندام و رها شدن از چربی شکم

همانگونه که می‌دانید. چربی‌های شکم ی یکی از با اهمیت‌ترین علت‌های بسترساز بیماریهای قلبی سرخرگی و دیابت تایپ دو نیز محسوب میشود چنانکه چاقی شکم ی خطر بیماریهای قلبی را طی ده سال ۲ برابر میکند.

هنگامی که گردهمایی چربی در ران‌ها و باسن باشد احتمال بیماریهای قلبی سرخرگی چندان زیاد نیست که زنان غالبا این حالت را در اندام خود دارند.

یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها مقدار گیری محیط شکم با سانتی متر است. چنانچه این اندازه در مردان از ۹۴ سانتی متر و در خانمها از ۸۰ سانتی متر بیشتر باشد، فرد گرفتار چاقی شکم ی است. البته این مقدار گیری نمیتواند به طور دقیق نشانگر چربی شکم ی باشد زیرا گاه احتمال دارد چربی‌ها زیر پوست و نه در حفره شکمی و ماهیچه‌های این بخش باشند.

مانند همواره ورزش

چاقی شکمی هرگز بدون جنبش از بین نمی‌رود و در مرحله نخست احتیاج به تغییر سبک و شیوه زندگی و علی الخصوص گنجاندن ورزش در برنامه هر روزه دارد.

مقصود از ورزش تحکیم و مراقبت از توده ماهیچه‌ای شکم بوده که بطور معمول پایین شده است.

حتی چنانچه وزن نیز چندان تغییری نکرد باز هم نباید ناامید شد زیرا مادامی که چربی‌ها بسوزد، ماهیچه‌ها نم نم به توده عضلانی مبدل میشود.

توجه داشته باشید که در اینصورت مقدار دور شکم اهمیت قابل توجهی دارد.

ورزش بیشتر از سی دقیقه با شدت میانه به بالا که با نفس زدن همراه باشد می‌تواند نشانگر ممارست ورزشی لازم باشد.

البته پشتکار نیز خیلی پراهمیت است.

به عنوان نمونه چنانچه فقط روز تعطیل پایان هفته ۲ ساعت و نیم دوچرخه سواری کنید، نمیتواند یکجانشینی دیگر روزهای هفته را تلافی کند. پیاده روی ، دوچرخه سواری و شنا بهترین ورزش‌ها برای تحلیل چربی‌های شکم ی است که توصیه میشود دست کم ۳ بار در هفته (۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت) انجام پذیرد.

سیستم غذایی مناسب شکم بزرگ

بخش زیادی از اشخاص به منظور کاستن این چربی‌های نازیبا بسراغ رژیم‌های بسیار کم انرژی می‌روند.

گرچه امکان دارد در اول به سرانجام دلخواه برسند ولی بدن در مجاور کاستن از چربی، بخش چشمگیری از ماهیچه‌ها را برای تامین احتیاج به پروتئین نیز از دست میدهد.

نتیجتا، فرد مجددا با انتها مرحله رژیم و اخذ کالری بیشتر، گرفتار بالارفتن وزن میشود.

داشتن و با این وجود ملاحظه عادتهای غذایی درست در مدت طولانی اهمیت قابل توجهی دارد.

یکی از نکات کامیابی در این راه کاهش تدریجی خوردنی هایی با تراکم انرژی و کالری بالاست با خوردن خوراکی هایی با انرژی پایین، بدن حجم بیشتری را استفاده میکند و زودتر سیر میشود.

تقسیم مواد خوراکی
– خوردنی‌های با انرژی بالا: روغن‌ها، کره، مارگارین، گوشت‌های چرب، خوراکی‌های سرخ شده، میوه‌های روغنی مانند گردو، بیسکوییت شور یا شیرین، خامه منجمد، شکلات، کیک، میوههای خشک، انواع تارت، چیپس، آشامیدنی‌های شیرین و …
– خوردنی‌های با انرژی متوسط: ماهی‌ها، گوشت‌های کم روغن، انواع فرآورده‌های غلات، نان، غلات صبحانه، برنج، ماکارونی، ذرت، سیب زمینی ، سبزی‌ها خشک، گیلاس، فرآورده‌های لبنی کم روغن، آووکادو و …
– خوردنی‌های با انرژی پایین: سبزی‌ها، اغلب میوه‌ها، برخی از انواع فرآورده‌های لبنی، ماست، پنیر سفید بدون چربی تا ۲۰٪ چربی و …
شکم
راهکاری طبیعی به منظور مواجهه با چاقی
همانگونه که اشاره شد پرداختن به ورزش و دستورالعمل غذایی درست به منظور کاستن چربی‌های شکمی لازم است ولی میتوان با کمک بعضی خوردنی‌های طبیعی نیز نتیجه بهتری کسب کرد. چایی سبز از آن جمله است که بخاطر خواص کافئین ، مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی‌ها را افزایش میدهد.

ولی پژوهش‌ها روشن می‌نماید که ریشه شیرین بیان تاثیر چشمگیری در تحلیل چربی‌های شکمی دارد.

این گیاه از ۴۰۰۰ سال قبل یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان در طب قدیم غرب و شرق بوده است.

ترکیبات موجود در آن سبب کاهش بافت چربی‌های شکمی می‌شوند.

در ادامه:

– زمانی نیازی وجود ندارد برای کسب آرامش به خود مختص کنید.

حتی چنانچه این موقع افزون‌تر از یک ربع نیز طول نکشد ولی برای رها شدن از درگیری‌ها و مشغله‌ها خیلی سودبخش خواهد بود.

– به خواب خود توجه داشته باشید.

اغلب افراد به کمترین حد ۷ ساعت خوابیدن شبانه احتیاج دارند. تا بتوانند فعالیت‌های روزمره را به بهترین نحو انجام دهند.

– عوامل و بخش‌های اضطراب و نگرانی زا را از محیط خواب دور کرده و در این محیط کار نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 2 =