رحم مصنوعی

رحم مصنوعی هم ساخته شد! + فیلم و عکس

رحم مصنوعی توسط محققان فیلادلفیا ساخته شد

انتشار خبر ساخت یک رحم تصنعی که قابلیت حفاظت نوزاد نارس خارج شده از رحم مادر را دارد توسط محققان مرکز درمانی کودکان فیلادلفیا بعنوان یکی از شگفتی‌های جهان پزشکی در زمینه بارداری و نوزاد ساعاتی پیش موج رسانه‌ای به راه انداخت.

رحم مصنوعی
رحم مصنوعی

An ‘artificial womb’ that could keep pre-term babies alive outside the womb has been developed by scientists

به گزارش دیلی میل محققان رحم تصنعی را ابداع کردند که ظاهری شبیه کیسه‌های پلاستیکی دارد و با ساختاری پیچیده قادر به حفاظت جنین در خود است بطوریکه جنین تا هفته‌ها میتواند با واقع شدن در آن زنده بماند.

رحم مصنوعی

تصویر رحم تصنعی با تشریح کارکرد آن

اختراع رحم تصنعی پلاستیکی

این سیستم بسیار شبیه قسمتی از داستان‌های علمی تخیلی است که مستقیم روی یک بره مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه کامیابی آمیز داشت.

بر اساس گزارشات مرکز تحقیقاتی مرکز درمانی رحم تصنعی تا ۳ الی ۵ سال آتیه به صورت وسیع برای نجات جان جنین و نوزادان نارس قابل استفاده خواهد بود.

رحم مصنوعی

تست کامیابی آمیز رحم تصنعی روی بره

محققان این پروژه شگفت انگیز در میان صحبت‌های شان تاکید داشتند که این شیوه راهکاری برای انتها تجربه بارداری شمرده نمی‌شود و فقط برای حفظ جان جنین هایی که بدلیل بعضی از مشکلات مادر پیش از موعد از رحم بیرون می‌رود طراحی شده است.

رحم تصنعی چگونه کار می‌کند؟

همان گونه که در تصاویر و فیلم انتشار یافته از رحم تصنعی مشاهده میکنید جنین درون این کیسه پلاستیکی و هم تصنعی با مایه‌ای شبیه آمونیاک احاطه شده است و توسط لوله‌ای شبیه بند ناف تنفس را انجام میدهد.

ساختار biobag با اجرای رویه رشد جنین در رحم مادر توانایی تکرار کارکرد رحم را دارد که جنین با واقع شدن در این وضعیت می‌تواند شانس زنده ماندن موقع بدنیا آمدن زودرس با ادامه مراحل رشد را داشته باشد.

رحم مصنوعی

رحم تصنعی چیست و چگونه عمل میکنند.

به بیان محققان در گاهنامه Nature Communications، رحم تصنعی دقیقا همانند همان رحم جهان حقیقی است و همه مواد مغذی لازم موجود در رحم مادر برای نوزاد، از جمله گردش خون سرشار از مواد خوراکی و کیسهٔ محافظی حاوی مایع آمونیاک را ارایه می‌نماید و آزمون بالینی آن روی حیوانات با کامیابی انجام شده.

از اونجایی که نوزادان نارس دوچار مشکلات ریه و تنفس می‌شوند این رحم تصنعی با طراحی کردن رحم حقیقی برای نوزاد از این دشواری جلوگیری خواهد کرد بدین روش که از راه ابزاری که حکم بند ناف را دارد به یک سیستم خاص متصل میشود و بدین گونه منابع اکسیژن و مواد خوراکی و گردش خون به آن پمپاژ میشود.

همه این سامانه طورییی طراحی شده که همان کار طبیعت را به منظور رشد ریه و اندام‌های نوزاد نارس تقلید میکند.

رحم مصنوعی
رحم مصنوعی

کلیپ رحم تصنعی تست شده روی بره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 3 =