روشی نوین برای درمان ام اس

امید جدیدی برای مداوای صددرصد و قطعی ام اس :

بیماری مولتیپل اسکلروزیس ms یک اختلال التهابی است که در آن ساختار ایمنی بدن به بافت چربی درون مغز حمله کرده و نقطه‌های گوناگونی را درگیر مینماید.

این صدمه دیدگی در توانایی بخشهایی از ساختار عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد میکند و سبب بوجود آمدن علایم و نشانه‌های زیادی از جمله مشکلات فیزیکی، روانی و در بعضی موارد مشکلات روانپزشکی میشود.

امید به زنده ماندن اشخاص دارای ام اس پنج تا ده سال کم‌تر از بقیه است.

ام اس به چند شکل آشکار میشود و نشانه‌های جدید آن یا به صورت حملات مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طی زمان (به شکل متناوب) اتفاق میوفتد.

گرچه دلیل بیماری مشخص نشده است ولی مکانیزم اساسی آن تخریب توسط ساختار ایمنی بدن و یا آشفتگی در سلول‌های تولید کننده میلین می‌باشد.

علل و دلایل ارائه شده درباره این مکانیزم‌ها شامل عوامل ژنتیکی و علل محیطی مانند عفونت می‌باشد.

بطور معمول ام اس بر اساس علایم و نشانه‌های و برآیند آزمایش‌های پزشکی تشخیص داده میشود.

درمان مشخصی برای ام اس وجود ندارد.

درمان‌های موجود برای بهتر کردن کارکرد بدن بعد از هر حمله و ممانعت از حملات جدید صورت میگیرد.

گرچه دواهایی که برای درمان ام اس تجویز میشود اندکی موثرند ولی دارای اثرات جنبی هستند و تحمل آن سخت است.

علائم بیماری ام اس

روش جدید برای درمان ام اس

پژوهشگران مرکز اعتیاد و سلامت ذهن (CAMH) در تورنتوی کانادا موفق به شناسایی یک هدف بیولوژیکی جدید برای علاج ام اس شدند به گزارش ایرنا از ساینس، در این شیوه با تولید یک پپتید (peptide) جدید، کارکرد ساختار عصبی بهبود میابد. پپتید به ترکیب دو یا چند اسید آمینه که از راه یک زنجیره به هم متصل می‌شوند، گفته میشود

در بیماری مولتیپل اسکلروزیس ، یک پروتئین با یک گیرنده سلولی بنام glutamate ترکیب میشود و کارکرد نخاع را تغئیر می‌دهد. پپتید جدید ساخته شده تواناست کارکرد این پروتئین را مختل کند و کارکرد ساختار عصبی را التیام و بهبود ببخشد.

آزمایش‌های نخستین این دستاورد، در مدل‌های حیوانی کامیابی آمیز بوده است سن مبتلا شدن به این بیماری بطور معمول بین بیست تا پنجاه سالگی است و احتمال ظهور آن در خانم‌ها ۲ برابر آقایان است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی تندرستی و بهداشت، هم اکنون بیشتر از دو ۳ میلیون نفر در کل دنیا به‌ام اس مبتلا هستند؛ هم چنین در ایالات متحده بین ۲۵۰ هزار تا ۳۵۰ یکهزار نفر مبتلا به این بیماری هستند و هر هفت روز حدود ۲۰۰ مورد جدید مبتلا شدن به‌ام اس در ایالات متحده تشخیص داده میشود.

تاثیرات بیماری ام اس

نشانه‌های اساسی و مهم ام اس

بااهمیت‌ترین نشانه‌های بیماری مولتیپل اسکلروزیس، کاستی، محکم شدن عضلات، سوزن سوزن شدن و بیحسی اندام‌ها، دوبینی، سرگیجه ، آشفتگی در اعتدال و ملال و خستگی مزمن است.

برآیند این بررسی‌ها در گاهنامه Annals of Clinical and Translational Neurology انتشار یافته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =