درمان اسپاسم ماهیچه های (عضلات) دست

درمان های خانگی درد و اسپاسم ماهیچه‌های  دست 

 

به علت کار زیاد و استفاده ناپسند از دست‌ها عضلات این عضو پرکار را مبتلا به درد کرده اید و حالا حس میکنید گرفتگی و درد آن تمام فعالیت‌های شما را دچار اختلال میکند، با توصیه‌های این قسمت از سلامت زیبان به آسانی و بی هیچ دارویی می‌توانید گرفتگی و درد عضلات دست را در منزل از بین بردن کنید.

درمان گرفتگی عضلات

مجراهای درمان اسپاسم ماهیچه‌ها

راه و روش درمان گرفتگی و درد عضلات دست بدون دارو

۱ به دستتان استراحت بدهید. :

اسپاسم ماهیچه‌ها دست، بیشتر بر اثر استفاده بیشتر از اندازه از آنهاست، با پرهیز از فعالیتهایی که به حرکات زیاد دست احتیاج دارد یا واجب است که چیزی را چنگ بزنید به دستان زمان بدهید که التیام پیدا کند.

در زمینه انقباضهای غیرمنتظره،؛ احتمال دارد فقط بعضی از داروها دقیقه کوتاه باشد چنانچه شما انقباضات بیشتر و سختتری داشتید، دست کم بین ۱ یا دو روز باید کمترین استفاده را از دستتان بکنید.

احتمال دارد احتیاج باشد که به بازویتان هم استراحت بدهید چنانچه علائمتان مناسب‌تر نشد باید یک متخصص را ملاقات کنید.

دو هر فعالیتی که باعث اسپاسم ماهیچه‌ها دستتان شده است را متوقف نمایید. :
چنانچه کار بیشتر از اندازه سبب اسپاسم ماهیچه‌ها دستتان شده است، شاید شما یک کار تکراری را بارها انجام داده اید متوقف کردن این فعالیت حتی برای یک مدت زمان کوتاه، می‌تواند به رهایی شما از اسپاسم ماهیچه‌ها دست یاری رساند فعالیتهایی که سبب اسپاسم ماهیچه‌ها دست میشوند شامل نکته‌های زیر است:
  • نوشتن
  • تایپ کردن
  • نواختن یک ساز
  • باغبانی
  • تنیس
  • محکم گرفتن چیزی، مانند یک وسیله یا گوشی هوشمند
  • خم کردن بیشتر از اندازه مچ دستتان
  • کشیدن انگشتانتان به بیرون
  • بالا بردن آرنجتان به مدت زمان طولانی

اقدامات هنگام اسپاسم ماهیچه‌ها دست

۳ دستانتان را بکشید صاف نگه دارید. :

به وسیله‌ی تماس انگشتانتان از دست دیگرتان استفاده نمایید تا به وسیله‌ی فشار به روی دست و انگشتانتان اندکی به دستتان فشار بیاورد.

به نوبت، دستتان را در برابر سطح صاف بگذارید به آهستگی فشار بدهید و انگشتانتان را روی سطح صاف پخش کنید به مدت ۳۰تا ۶۰ ثانیه نگه دارید بعد رها کنید.

شما هم چنین به وسیله‌ی مشت کردن نیز می‌توانید دستتان را بکشید بعد از سی تا شصت ثانیه دستتان را باز کنید و انگشتانتان را به بیرون بکشید.

عضلات دست
ممارست برای اسپاسم ماهیچه‌ها دست
چهار دستانتان را ماساژ دهید. :
با بکارگیری حرکات آرام دورانی دستان خود را بمالید، مواظب قسمتهای محکم و علی الخصوص دردآور باشید امکان دارد که واجب و ضروری باشه از روغن ماساژ بهره جویی کنید.
پنج از کمپرس سرد یا گرم روی دستتان بهره جویی کنید. :

گرمی و سرما هر دو کمک تان میکند از درد رها بشوید.

گرما به منظور التیام انقباضها و شل شدن هرنوع گرفتگی در ماهیچه‌ها پسندیده‌تر است و سرما برای ورم کردگی خوبست. به منظور حفاظت بیشتر، یک تکه پارچه بین دست و کمپرس بگذارید.

شش به علت این که احتمال دارد پیکرتان بی آب شده باشد، آب بیشتری بیاشامید. :

چنانچه ورزش کرده باشید، کار در گرما، یا داروی ادرار آور استفاده کرده باشید، این احتمال دارد علت گرفتگی شما باشد.

چنانچه شما کسی هستید که در گرما فعالیت میکنید، قطعا روزی ۸ لیوان یا زیادتر در روز آب بیاشامید تا وقتیکه متعادل نبودن الکترولیته سبب انقباض عضلات دست شده است، میتوانید از نوشیدنیهای ورزشی به جای آب بهره جویی کنید.

گرفتگی عضلات بدن

کمبود آب بدن از علت‌های اسپاسم ماهیچه‌ها

۷ چنانچه مشکلات غذایی دارید از مکملها بهره جویی کنید. :
اسپاسم ماهیچه‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که شما مواد مغذی مخصوصی را در پیکرتان اندک دارید، مانند، کلسیم، منیزیم یا پتاسیم این عموما برای افرادی صحت دارد که ورزشهای خیلی شدید انجام میدهند، سنگ کلیه دارند، باردار هستند، مشکلات غذایی دارند یا تحت مداوا بیماری خاصی مانند سرطان هستند. کمبود ویتامین B هم میتواند منجر به اسپاسم ماهیچه‌ها شود البته همواره پیش از استفاده هرنوع ویتامین یا مکمل با پزشک یا متخصص سلامت مشاوره انجام دهید مخصوصا چنانچه از قبل دارویی مصرف میکنید، دکتر متخصص تان می‌تواند بهترین مکملها را بشما توصیه کند.
۸ به منظور پرهیز از نشانگان دست گرفته. دیابت ی، دیابت خود را درمان کنید. :
چنانچه شما مرض قند نوع ۱یا دو دارید، در ریسک گرفتار شدن به نشانگان دست گرفته دیابتی هستید که امکان دارد سبب انقباض عضلات شود این وضعیت وول دادن انگشت‌ها و نگه داشتن آن‌ها کنار هم را دشوار میکند. بهترین راه برای علاج یا جلوگیری از آن کنترل قند موجود در خون و کششهای دست هر روزه شما است این ایده خوبیست که ممارست هایی که دست شما را قوی میکند مانند، ورزشهای استحکامی یا بازیهای توپی انجام دهید.
۹ از دستور پزشکی دکترتان در زمینه داروها پیروی کنید. :
با کارشناس تغذیه خود گفتگو کنید. تا مطمئن شود رژیمتان پسندیده است.
۱۰ دست و بازوی خود را نیرومند کنید. :
ورزشهای تقویتی را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. یک کار راحت به منظور تحکیم دست شما این است که یک توپ کوچک مانند توپ اضطراب و نگرانی را فشار بدهید، برای هر دست ده تا پانزده فشار را انجام دهید.

یک راه دیگر به منظور تحکیم دست شما این است که ورزشهایی را انجام دهید که با پرتاپ کردن و گرفتن توپ سر و کاردارد

شما میتوانید توپ بسکتبال را بگیرید و بازی کنید یا توپ تنیس را روی دیوار بزنید، شما نیز می‌بایست پیش و پس از انجام امورات هر روزه و سرگرمی هایتان دستانتان را بکشید؛ چنانچه شما فعالیتهای تکراری را بوسیله دستتان انجام میدهید، واجب است که دفعات بیشتر کش و قوس بدهید.

۱۱ بوسیله آب و مواد خوراکی جسم خود را قویتر کنید. :

یک رژیم قوت بخش و متعادل داشته باشید که به شما اعتماد دهد میزان مکفی از کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامینهای دسته B به جسم شما میرسد.

دست کم ۸ لیوان طی روز آب بیاشامید.

چنانچه شما خیلی ورزش میکنید یا در درجه حرارت بالا کار کنید باید میزان بیشتری آب بیاشامید.

علل و دلایل درد عضلات دست و گرفتگی آن

دوازده ماوس کامپیوتری را استفاده نمایید که راحتتر است. :

چنانچه مدت زمان طولانی از کامپیوتر استفاده میکنید، ماوس کامپیوتر می‌تواند به اسپاسم ماهیچه‌ها دست شما ربط داشته باشد.

خوشبختانه مدلهای زیادی از ماوس در مغازه‌ها موجود است و شما میتوانید مدلی را که مناسب‌تر به دست شما میخورد گزینش کنید..

مدلی را برگزینید که واجب و ضروری نباشد برای بکارگیری آن دستتان را تا کنید.

به مازاد و اضافه، شما باید قادر باشید با کمترین حرکات انگشت‌ها بچرخید.

امکان دارد که شما بخواهید برای یک ماوس آرگونومیک خرج کنید، مخصوصا چنانچه اسپاسم ماهیچه‌ها شما مزمن است یا به مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار میکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 15 =