نشانه‌های خراب شدن لوازم آرایشی

از کجا بفهمیم. لوازم آرایشی مان فاسد شده است.

شاید خیلی از زنان مواد و لوازم آرایششان را بسیار دوست دارند و گاهی رنگ بعضی از آنها آنقدر برای شان زیباست که بهیچوجه دوست ندارند هیچ یک را دور بیندازند ولی بایست بدانید پس از مدت زمانی در لوازم و مواد آرایشی شما اتفاقاتی میافتد که دیگر بمنظور استفاده مناسب نیستند چون تغییر به یک بستر پسندیده به منظور رشد باکتری‌ها شده اند.

بطور معمول زنان در دور انداختن لوازم آرایشی خساست به خرج میدهند ولی بایست بدانید که لوازم آرایشی هم مانند مواد خوراکی تاریخ انقضاء دارند، همانگونه که چنانچه مواد خوراکی از تاریخش بگذرد دیگر استفاده نمیکنید در زمینه لوازم آرایشی هم چنانچه تاریخ آن بگذرد عارضه‌های جدی بر روی پوست می‌گذارد و برخی از آن‌ها سرطان زا هستند، به منظور تشخیص تاریخ لوازم آرایشی مطالب زیر را مطالعه کنید: تاریخ مصرف را از خاطر نبرید.
لوازم آرایشی، عطرها و کرم‌های پوستی که تاریخ مصرف شان سپری شده باشد و همچنان استفاده شوند، درصد بروز ملتهب شدن و عفونت را در شما بیشتر می‌کنند.

پژوهشگران دلیل ظهور این مسأله را وجود هوا و باکتری در این محصولات می‌دانند.

لوازم آرایشی که استفاده چندمنظوره دارند مانند فرچه هایی که رژلب یا سایه را بر روی پوست پخش میکنند، توانایی دارند اثرات این پدیده را تشدید کنند چون میکروب‌ها را بین پوست لب و چشم‌ها جابه‌جا‌ و ایجاد آلرژی و حساسیت را شدت می‌بخشند. جالبه که بدانید شصت درصد بانوانی که گرفتار آلرژی و حساسیت شده بودند لوازم آرایشی خود را به رفیقان شان قرض داده بودند.

کرم پودر تاریخ گذشته، عامل جوش و آکنه

چنانچه در کرم پودرتان را هنوز باز نکرده اید، می‌توانید تا دو سال آن را نگه دارید اما پس از باز کردن، باید نهایتا بین شش تا دوازده ماه از آن بهره ببرید، چراکه پس از این تاریخ دیگر قابل استفاده نخواهد بود.
هم چنین خاطرتان باشد کرم پودرهای خود را دور از فضاهای نمناک (مثل حمام)، گرم و پر نور حفاظت کنید چون این محیط‌ها رشد باکتری‌ها را افزونتر میکنند و سبب میگردند کرم پودر و بطور کلی تمام لوازم آرایشی شما تندتر فاسد شوند.

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

از نشانه‌های انقضا تغییر بو یا رنگ کرم پودر است، در این وضعیت احتمال دارد مصرف کرم پودر سبب پیدایش حساسیت و آکنه و جوش شود.

خاطرتان نرود وقتی رنگ کرم شما اندکی تغییر نماید نشان میدهد که فاسد شده و دیگر قابل استفاده نیست.

چنانچه نمی‌خواهید چشم‌های تان قرمز شوند.

چنانچه چشمانی حساس دارید یا به تندرستی چشم‌های تان اهمیت فراوانی می‌دهید و نمی‌خواهید قرمز شوند یا به خارش بیفتند هر ۳ ماه یکبار سایه چشم تان را تعویض نمایید هرچند سایه‌ها تقریبا فرمولی شبیه باقی پودر‌ها مانند پنکیک و رژگونه دارند ولی با توجه به اینکه با حساس‌ترین قسمت بدن سروکار دارند بنابراین انتقال باکتری‌ها به آن‌ها و بعد سرایت شان به چشم میتواند بسیار خطرساز باشد.

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

در زمینه سایه‌های چشم غیر پودری و کرمی بایست دقت بیشتری داشته باشید چون باکتری‌ها بسیار تندتر در آن‌ها رشد مینمایند، چنانچه با انگشت سایه می‌زنید قبلش بطور کامل دست‌های تان را بشویید.

افزون بر این هر تغییر رنگ یا بو میتواند نشانه خراب شدن سایه باشد.

نشانه‌های خراب شدن لوازم آرایشی

خطرناک‌تر از همه؛ ریمل

ریمل خطرناک‌ترین لوازم آرایشی است که می‌بایست زود به زود دور انداخته شود.

این لوازم آرایشی محل اسکان انواع باکتری است که در محل گرم و تاریک درون آن، جا خوش کرده اند و با هر دفعه استفاده میتوانند به چشم‌ها انتقال یابند.

از عارضه‌های آن، عفونت‌های چشمی و در موارد شدیدتر، نابینایی است.ریمل بایستی هر چند ماه یکبار (در حالت ایدئال دو تا سه ماه و نهایتا شش ماه) عوض شود، با باز شدن درریمل اکسیژن روی مواد شکل دهنده ریمل تاثیر گذاشته و کاری میکند که باکتری‌ها درون آن جمع شوند. وقتی باکتری‌ها درون ریمل گردهمایی کنند، میتوانند سبب قرمزی، خارش یا حتا گهگاهی ورم ملتهبه و گل مژه در منطقه چشم‌ها شود.
همچنین هربار که برس ریمل را بیرون می‌آورید، از آن استفاده میکنید و مجدد آن را سر جایش برمی گردانید، در این راه برس تعدادی باکتری جذب میکند و آن را درون ریمل می‌برد.

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

وقتی ریمل شما خراب میشود بویی نزدیک به بوی گازوئیل از آن به مشام می‌رسد.

هرگاه در چشم‌های تان حس ناراحتی کردید و علائمی از بعضی مریضی‌ها در آن‌ها دیدید، باید نخستین کاریکه میکنید دور انداختن تمام لوازم آرایشی‌های مرتبط به چشم تان باشد زیرا ممکن است بیماری به آن‌ها سرایت کرده باشد.

اگر پس از یک یا دو روز همچنان در چشم‌های تان احساس ملتهب شدن و رنجش کردید قطعا به یک متخصص چشم مراجعه نمایید.

افزون‌تر از همه عمر میکند.

هر پنکیک یا پودری را دست کم می‌توان دو تا سه سال استفاده کرد بشرط آن که در محیطی خشک و خنک حفاظت شوند ولی پنکیک هایی که منشا گیاهی دارند چون میزان خیلی اندکی آب در آن‌ها وجود دارد درنتیجه رشد باکتری‌ها در آن‌ها محتمل است. بنابراین اول از همه به برچسب پنکیک تان نگاه کنید چنانچه روی آن عبارت گیاهی << botanical>> وجود داشت یا نوشته بود که دارای موادی چون بابونه ، آلوورا، بامبو، چایی سبز یا…

است، می‌بایست در حفاظت آن دقت بیشتری کنید چون در آن‌ها میزانی آب وجود دارد.

پودرهای فشرده تا دو سال و پودرهای نرم را تا ۳ سال میتوانید بهره ببرید.

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

پنکیک تاریخ گذشته چندان قابل تشخیص نیست ولی شاید بتوان تا حدی حدس هایی درباره فساد آن زد به عنوان مثال چنانچه دیدید در میلیون فرد زمانی گرفتار تغییر رنگ شد شاید تاریخ مصرف آن به انتها رسیده و قابل استفاده نیست یا چنانچه متوجه شدید بافت آن تغییر نموده یا مواردی از این دست، تاریخ مصرف آن گذشته است.

برس را بشویید تا تندرست و سالم بماند.

عینا همان قانونی که در مورد پنکیک‌ها وجود داشت در زمینه رژگونه‌های پودری هم صدق میکند یعنی چنانچه در مواد شکل دهنده آن آب وجود نداشته باشد، می‌توانید تا مدت‌ها یعنی دو تا سه سال از آن بهره ببرید البته چنانچه رژگونه کرمی باشد، باید هرسال آن را تعویض نمایید. چنانچه می‌خواهید عمر رژگونه را زیاد کنید بطور منظم برس آن را شستشو دهید و رژگونه را در محیطی تاریک و خشک حفاظت کنید چنانچه رژگونه تان نمناک یا نم دار شود احتمال رشد باکتری‌ها در آن تسریع میشود.

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

زمانی شما رژگونه خود را روی کرم صورت یا کرم پودر می‌مالید، چربی‌ها لابه لای موهای برس گیر میکنند و به رژگونه انتقال می‌یابند.

این حالت سبب می‌شود یک لایه کمرنگ سفید خاکستری روی رژگونه پودری یا لایه‌ای گچی روی کرم‌ها به وجود بیاید.

برای این که از بوجود آمدن این حالت ممانعت کنید پس از بکارگیری آبرسان و رطوبت دهنده یا کرم پودر چند دقیقه تعمل نمایید و بعد رژگونه بزنید ضمنا میتوانید پیش از بکارگیری رژگونه چربی‌های صورت را پاک کنید و پس از استفاده نیز برس رژگونه را با یک حوله خشک نظافت کنید در زمینه کرم‌ها و پودرها ترکیب ظاهری آن‌ها نیز میتواند بسیار یاری دهنده باشد.

چنانچه ترکیب رژگونه تان بسیار محکم و دشوار شده بود و به آسانی از هم جدا نمی‌شد و وول نمی‌خورد، باید یک رژگونه نو بخرید.

قطعا هر ۳ ماه یکبار تغییر دهید.

خط چشم مایع یا مداد بایستی هر ۳ ماه یکبار عوض شوند. چنانچه از مداد استفاده میکنید توصیه میکنیم هربار پیش از استفاده آن را بتراشید تا چنانچه آلودگی روی آن وجود داشت از میان رود

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

آلودگی خط چشم بطور معمول هیچ نشانه آشکاری ندارد.

چنانچه خط چشم تان آلوده باشد احتمال قرمزی، خارش و در موارد نامطلوب، ملتهب شدن به وجود می‌آ ید، البته گاهی می‌توان پیش از ملتهب شدن تشخیص هایی داد به عنوان مثال اگر به صورت واضح دیدید که ماده آرایشی شما لایه لایه شده است سریعا از شر آن رهایی یابید.

ناگفته نماند که از مداد چشم می‌توان زمان زیادتری استفاده کرد.

لوازم آرایشیتان را شریک نشوید.

از آنجا یی که رژلب‌ها دائم با لب‌ها در تماس هستند، پسندیده‌تر است هر ساله عوض شوند گرچه در رژلب ‌ها آبی وجود ندارد بنابراین احتمال فاسد شدن آن‌ها بسیار کم‌تر است، البته چنانچه به تازگی فرد بیمار بوده اید پسندیده‌تر است رژ خود را دور بیندازید هیچ گاه رژلب خود را به کسی قرض ندهید یا از رژ کسی استفاده ننمایید چون احتمال سرایت بیماری از این راه بسیار است.

از کجا بفهمید فاسد شده است؟

رژلب‌ها دارای مواد روغنی شکل هستند بنابراین در طی زمان بوی روغن مانده می‌گیرند.

بایست بدانید که ظاهر این محصول می‌تواند فاسد شدنش را نمایش دهد.

هرگاه حس کردید در بافت و ترکیب رژتان تغییری ایجاد شده، آن را دور بیندازید، یکی دیگر از نشانه‌های فاسد شدن، محکم شدن رژ است بطوریکه رنگدانه‌های آن به آسانی روی لب نمی‌نشینند و چنانچه شما از آن بهره ببرید ناصافی اش را حس میکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =