روغن زیتون را چگونه مصرف کنیم بهتره؟

روغن زیتون و شیوه درست مصرف آن

روغن زیتون یک روغن گیاهی و پرخاصیت است که از سالهای دور در سرزمین‌های مختلف مصرف می‌شده است ولی کشورهایی همچون هند اطلاعات بی نظیری در طب قدیمی خود از این روغن جای داده اند که یکی از اصلی‌ترین‌های این رازها را در این قسمت برایتان می‌گوییم.

غرغره کردن روغن زیتون! بله این شیوه که در هند در ۵۰۰۰ سال قبل انجام شده است می‌تواند حفره‌های دهانی و سموم راحذف کند و تیم لنفاوی را از مسیر مویرگ معینی تمیز و پاک کند.

این مویرگ که اطراف غده‌های بزاقی متخلخل هستند توانایی دارند مایعات را در هر دو جهت تبادل کند و تیم دفاعی بدن را تحکیم و شش‌ها را تصفیه کند.

فواید بینظیر مصرف روغن زیتون برای بدن

برای این که از این خاصیت‌های بیشمار روغن زیتون بهره جویی کنید طبیبان طب قدیمی هندی پیشنهادی دارند که مرتبط به قرقره کردن روغن زیتون است.

روغن زیتون را به مدت ده الی پانزده دقیقه در دهان خود قرقره کنید تا تاثیر فوق العاده‌ی ان را در بدن خود حس کنید.

بهترین وقت برای انجام این کار بامداد پس از بیدار شدن از خواب است.

پس از این که ۱۰ الی پانزده دقیقه دهان خود را به روغن زیتون آغشته کردید دهانتان را آبکشی کنید و بعد با آمیخته آب و نمک قرقره کنید.

این تمام راز جادویی بکارگیری روغن زیتون در بامداد است که طبیبان قدیمی در هند تاکیید جدی بر مصرف ان دارند.

شما با بکارگیری این روغن می‌توانید بخش زیادی از باکتری‌های مغز را از میان ببرد. و این شیوه غیر متداول به منظور پرهیز از تشکیل سلول‌های سرطانی، یاری به مشکلات مرتبط به عصب، بیماری‌های معده و بیخوابی و سبک و التهاب‌های مختلف اثربخش می‌باشد.

طریقه مصرف روغن زیتون

از اونجایی که گرمی زیاد سبب تبخیر ‌الکل‌ها و‌استرهای موجود در روغن زیتون که مولد مزه و بوی آن است میشود، بهتر‌است آن را در ‌سالاد‌ها و غذا‌های سرد ریخت و برای پخت با گرمی اندک و میانه به کار ببرید.

چنانچه قصد دارید از روغن زیتون در پخت و پزهای هر روزه بهره جویی کنید، پسندیده‌تر است از نوع تصفیه شده آن بهره ببرید زیرا نقطه دود روغن ‌‌زیتون تصفیه شده، ۲۱۰ درجه سانتی‌گراد است که بالاتر از بخش زیادی از روغن‌های متعارف بوده و به آسانی دود نکرده و نمی‌سوزد.

خواص دارویی روغن زیتون

– جوشانده برگ درخت زیتون برطرف کننده نقرس و رماتیسم است.

– برای سرباز کردن جوش‌ها و کورک‌ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالید.

– دم کرده برگ درخت زیتون تب بر است.

– دم کرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب بر و درمان کننده مالاریا است.

– پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی بافایده است.

– جویدن برگ زیتون به منظور رفع زخم‌های دهان بافایده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + ده =