راه آسان برای راحت شدن از کابوس

برای اینکه کابوس نبینید روی طرف چپ بدن تان نخوابید.

بطور معمول کابوس‌ها از اضطراب‌ها و خاطرات گذشته بسیار اثر می‌پذیرند و آنهایی که گذشته آهستگی نداشته اند نگران و مضطربند و بطور معمول نسبت به دفع بلاتکلیفی‌ها اندک طاقتند.

دیدن کابوس‌های شبانه می‌تواند چندین علت داشته باشد، امکان دارد یک مشکل خواب تلقی شود، چنانچه به همراه آن راه رفتن در حین خواب، گریه و فریاد، از خواب پریدن‌های مکرر و آزار دهنده، فقدان احساس جهت یابی بعد از پریدن از خواب و دیگر نشانه‌های بالینی را تجربه کرده اید ضروری است از مشاوره تخصصی یک متخصص اعصاب و روان کمک بگیرید و ولو در صورت لزوم به تجویز دکتر متخصص برای دوره‌ای مشخص از داروهای متوقف کننده مرحله خاصی از خواب بهره جویی کنید.

انسان‌ها یک سوم از کل زندگی خود را در حین خواب سپری میکنند. تقریبا همه اطلاع داریم که خوابیدن فواید بسیاری برای بدن دارد ولی آیا می‌دانستید که حالت خوابیدن شما به پهلو، به پشت یا روی شکم میتواند اثر مستقیم بر روی سلامتتان بگذارد.

برای تندرست و سالم بودن طی روز کفایت نمی‌کند که منحصرا در شب بخوابیم.

حالت مناسب برای خواب نیز خیلی پراهمیت است.

و به نظر میاید که خوابیدن بر روی پهلوی راست به احتمال حالتی ست که بدنمان را سالم‌تر نگه میدارد چنانچه شما این عادت را هنوز کسب نکرده اید پس فواید و تکنیک‌های به دست آوری این شیوه خوابیدن را بیاموزید.

چنانچه عادت دارید روی یک طرف پیکرتان بخوابید، احتمال اینکه خواب نامطلوب ببینید بیش‌تر است.

بر اساس پژوهشی در سال ۲۰۰۴ که اخیراً مجدد مورد عنایت قرار گرفته، اشخاصی که روی طرف چپ بدن شان می‌خوابند بیش از افرادیکه روی پهلوی راستشان می‌خوابند، گرفتار کابوس می‌شوند.

پیش از اینکه عادات خوابیدن تان را دگرگون کنید، در نظر داشته باشید که این پژوهش تنها با حضور جمعاً ۶۳ نفر انجام شده است.

۴۱ نفر از اونها روی پهلوی راستشان می‌خوابیدند و ۲۲ نفر روی پهلوی چپ.

حدود ۴۱ درصد از افرادیکه روی پهلوی چپ می‌خوابیدند گزارش کرده بودند که گرفتار کابوس شده اند، و در برابر از میان افرادی که روی پهلوی راست می‌خوابیدند، تنها پانزده درصد چنین گزارشی داشتند.

چنانچه زیاد گرفتار کابوس می‌شوید، اقداماتی هست که میتوانید به منظور مواجهه با این موضوع انجام دهید.

از جمله اینکه قبل از خوابیدن به خود یادآوری کنید که کنترل رویایتان را در اختیار دارید و می‌توانید انتها آن را دگرگون کنید.

هم چنین نوشتن از کابوسی که دیده اید و صحبت پیرامون آن با یک متخصص، می‌تواند به فهمیدن اینکه چرا مغزتان شبها چنین کابوسهایی می‌سازد یاری رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =