استفاده از درمانهای ضد افسردگی چه خطراتی دارد؟

دارویی که شما را به مرگ نزدیکتر میکند.

داروهای ضد افسردگی از مسیر تغییر کارکرد و افزایش یا کاهش مواد تراوش شده در مغز که به آن‌ها نوروترانسمیتر گفته میشود عمل میکنند و موجب التیام اخلاق و رفتار و درمان افسردگی می‌شوند.

این داروها هم به موازات اثرات مفید و درمانی خود، دارای پیامدهای جانبی و مشکلات هستند که در این نوشته با آن آشنا میشوید.

پژوهشگران هشدار می‌دهند داروهای که بطور معمول برای کاهش افسردگی و اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرند احتمال دارد با پیشگیری از کارکرد مناسب برخی قسمتهای بدن، احتمال مرگ را بیشتر کنند.

پژوهشگران چندین مطالعه را که شامل صدها یکهزار نفر بود مورد بررسی قرار دادند و دریافتند مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی در قیاس با نفرات دیگر که چنین داروهای مصرف انجام نمی‌دهند، ۳۳ درصد زیادتر در معرض مرگ هستند.

طبق این یافته‌ها، مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی ۱۴ درصد زیادتر در معرض مشکلات قلبی-عروقی نظیر سکته و حملات قلبی هستند.

خطرات درمانهای ضد افسردگی

پل اندروز، سرپرست گروه پژوهش از دانشگاه مک مستر کانادا، دراینباره میگوید: «ما بسیار نگران این برآیند هستیم چراکه متوجه شدیم بدون آگاهی دقیق از تاثیر داروهای ضدافسردگی بر جسم و بدن، این داروها مصرف می‌شوند»

مسئله شناخته شده این است که سروتونین مغز بر اخلاق و رفتار تاثیر میگذارد و درمان‌های متداول ضدافسردگی برای درمان افسردگی مانع از جذب سروتونین توسط نورون‌ها میشود.

ولی کم‌تر این مسئله شناسایی شده است که تمامی اعضای اساسی بدن نظیر قلب، کلیه‌ها، شش‌ها، کبد هم همگی از سروتونین از مسیر گردش خون استفاده میکنند.

داروهای ضدافسردگی مانع از جدب سروتونین در این قسمتهای بدن هم می‌شوند و بنابراین این داروها با پیشگیری از کارکرد مناسب چندین عضو، خطر مرگ را افزایش میدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =