ارتباط بین سردرد و کیف سنگین

رابطه عجیب بین کیف دستی زنانه با سردرد

سردرد یکی از معضلاتی است که احتمال دارد همه ما آن را تابحال بارها تجربه کرده باشیم. برخی از این سردرد ‌ها را می‌توانیم خودمان بهبود ببخشیم ولی برای بعضی از آنها قطعا لازم است به دکتر مراجعه کنیم. در دنباله با توضیحاتی که تقدیم شما رفیقان خواهد شد می‌توانید با بعضی ازعوامل ایجاد کننده سردرد آشنا شوید.

بروز سردرد تنها به علت بیماری یا ملال و خستگی نیست بلکه برخی عادت‌های اشتباه هر روزه هم میتواند باعث پیدایش سردرد از اندک تا شدید در اشخاص شود.

متخصصان در جدیدترین تحقیقات علمی خود برخی امورات معمولی و هر روزه که سبب پیدایش سردرد در اشخاص میشود را شناسایی کرده اند و توصیه میکنند اشخاص بویژه زنان که سردرد در آن‌ها شایعتر است توجه مخصوصی برای پیشگیری از ظهور سردرد به این علل و دلایل داشته باشند.

از جمله مواردی که سبب پیدایش سردرد میشود حمل کیف سنگین دستی توسط زنان است، بطور معمول زنان لوازم گوناگونی را با خود حمل میکنند و دانشجویان این ایام انواع کتاب، تبلت و لپ تاپ‌های سنگین را با خود حمل میکنند که فشاری مضاعف به کمر و گردن آن‌ها می‌آورد و میتواند باعث پیدایش سر درد به علت فشار به اعصاب ستون مهره‌ها و گردن شود.

متخصصان توصیه میکنند زنان از حمل لوازم غیر لازم توسط کیف ممانعت نمایند و چنانچه وادار به حمل لوازم سنگین هستند در فواصل کوتاه کیف خود را زمین بگذارند تا کمر آن‌ها استراحت کند.

سردرد

رابطه عجیب بین کیف دستی زنانه با سردرد

هم چنین کیف دستی را به تناوب بر روی هر دو شانه خود بیندازند و پسندیده‌تر است برای حمل لوازم از کوله پشتی بهره ببرند تا فشار پایین‌تر به کمر آن‌ها وارد بیاید.

از جمله دیگر مواردی که سبب سردرد در خانمها میشود استفاده زیادتر از حد از انواع داروهای مسکن به منظور رفع سردرد و دردهای عضلانی است که سبب میگردد بدن آن‌ها نسبت به داروها مقاوم شود و نیز سردرد به علت ملتهب شدن عروق مغزی اتفاق بیوفتد.

یکی دیگر از موردهایی که سبب سردرد در خانمها میشود نشستن بیشتر از اندازه پشت میز و کار با دستگاه‌های گوشی همراه، کامپیوتر و لپ تاپ است که بدلیل احتیاج به تمرکز بالای چشم و بی تحرکی سر و عضلات گردن میتواند باعث فشار به اعصاب بینایی و عصب‌های مغزی و بروز سردرد در آن‌ها شود.

بهترین راه برای پیشگیری از ظهور سردرد تندرستی بدن داشتن جنبش و اجتناب از نشستن به مدت زمان طولانی است.

برخی ورزش‌ها از جمله ورزش با دمبل حتی دمبل‌های سبک همچنین میتوانند سبب فشار به اعصاب ماهیچه‌ای و بروز سردرد شوند.

چنانچه هنگام دمبل زدن یا اندکی بعد از آن گرفتار سردرد می‌شوید از انجام این ورزش امتناع کنید.
با ملاحظه این موارد ساده می‌توانید بدون احساس سردرد به فعالیت‌های هر روزه خود برسید و بدنی تندرست و سالم داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − پنج =