نظافت منزل و خطر مبتلا شدن به سرطان

گردگیری و پاکسازی خانه از مصرف یک پاکت سیگار طی روز خطرناک‌تر است!

همه‌ی بانوان خانه دار میدانند که پاکسازی خانه چنانچه اصولی انجام نشود می‌تواند عوارضی برای فرد ایجاد نماید ولی عوارضی که ما می‌دانستیم زیادتر در مورد زیان هایی بود که به استخوان‌ها و اسکلت بدن وارد می‌شد در وضعی که خطری جدی‌تر در کمین بانوانی است که بدون ملاحظه نکات ایمنی دست به گردگیری و تمیزکردن خانه می‌زنند، برای آگاهی افزون‌تر از این مسئله اساسی و مهم با این قسمت از سلامت زیبان همراه شوید.

تمیزکردن خانه و بکارگیری مواد شوینده ریه خانمها را گرفتار زیان جدی میکند.

بررسی‌ها مشخص کرده گردگیری منازل برای بانوان به میزان کشیدن یک پاکت سیگار طی روز به شش‌ها زیان میزند ولی استفاده از فرآورده‌های پاک کننده هیچگونه تاثیری روی ریه مردان ندارد! پژوهشگران ریه شش، ۲۳۵ مرد و زن را در ۲۲ مرکز تحقیقاتی مورد وارسی قرار داده بودند و بعد در طول بیست سال مجدد آنهارا چک کردند از آنها پرسیده شد که آیا خانه خود را پاک کرده اند یا خیر؟ هم چنین از آنها پرسیده شد که غالبا از فرآورده‌های پاک کننده مایع یا اسپری‌ها استفاده میکنند.

برآیند این پژوهش نشان داد خانمهایی که حدودا هفته‌ای یکبار یا به صورت حرفه‌ای منزل را تمیز می‌کردند، کاهش سرعت در ظرفیت ریه دارند برطبق همین اصل نویسندگان هشدار می‌دهند اینکار احتمال دارد خطری برای تندرستی تنفسی خانم‌ها باشد.

خطرات جدی پاکسازی خانه با مواد شوینده شیمیایی

پژوهشگران در دانشگاه برگن گفتند بخش زیادی از محرک‌های بالقوه برای شش‌ها در محصولات خانگی یافت می‌شوند – از جمله سفید کننده و آمونیاک

از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا از اسپری استفاده میکنند یا دیگر عوامل پاک کننده

هیچ تفاوت چشمگیری بین بکارگیری اسپری‌های و مایعات تمیز کننده پیدا نشد – یک سورپرایز برای محققانی که انتظار داشتند اسپری‌ها تاثیر بیشتری بر شش‌ها داشته باشند بود.

پاکسازی خانمها در خانه یا کار کردن به عنوان خدمتکار کارکرد ریه را کاسته و نشان میدهد بودن در مواجه با تمیز کننده‌ها امکان دارد یک خطر برای تندرستی آن هم با تاثیر درازمدت باشد.

تاثیر مخرب پاکسازی خانه با مواد شوینده روی ریه خانم‌ها و بالارفتن احتمال سرطان ریه

در توضیح پزشکی اثرات مواد شوینده بر شش‌ها، پژوهشگران گفتند که سالها ملتهب شدن سطح پایین میتواند منجر به زیان مجراهای هوایی شود که نتیجه آسم است، آن‌ها افزودند به خوبی مستند شده است که ” راه تنفسی با عواملی مانند آمونیاک و سفید کننده زیان می‌بیند (هر دو در محصولات خانگی مانند سفید کننده و پاک کننده توالت است) سبب تغییرات در ریه می‌شوند.
محصولات پاک کننده احتمال دارد شش‌ها را تحریک و درطول زمان سبب تغییرات یکسره شود؛ دکتر سس یل از دانشگاه برگن، که این مطالعه را انجام داد بیان کرد: ” در حالیکه اثرات کوتاه مدت مواد شیمیایی پاک کننده در آسم بطور فزاینده‌ای در حال مستندسازی شدن هستند، ولی از اثرات دراز مدت شوینده‌ها دانش لازم نداریم.
ما از این می‌ترسیم که چنین مواد شیمیایی، بطور مستمر و مداوم، هر روزه، سال به سال سبب صدمه مجراهای تنفسی شود، و میزان کاهش کارکرد ریه که با سن رخ میدهد را تسریع کند؛ پژوهشگران توصیه میکنند خانم‌ها باید اندک‌تر از سفید کننده برای پاکسازی بهره ببرند چرا که مصرف یکسره آن‌ها از عوامل مبتلا شدن به سرطان ریه است، آب و دستمال‌های پارچه‌ای بیشتر برای پاکسازی لازم هستند.
تمیز کردن خانه

رابطه پاکسازی خانه با بیماریهای تنفسی و سرطان ریه در خانم‌ها

پژوهشگران کالج برگن در نروژ برآیند خود را براساس اطلاعات بدست آمده بین ۶۲۳۵ شرکت کننده اروپایی در بررسی تندرستی عمومی اجتماع بیان میکنند , شرکت کنندگان میانه سن آن ها۳۴ سال بود، به مدت بیشتر از بیست سال پیگیر شدند.
اشخاص حرفه‌ای درتمیز کردن ۵۷ مرد ۲۹۳ زن بودند. پژوهشگران متوجه شدند که خانمهایی که منازل را با مواد شوینده تمیز می‌کردند و در قیاس با دسته‌ای که اینکار را انجام نمی‌دادند بیشتر دچار آسم شدند.

اویستین ساون، بیان کرد که سطح تاثیر بر روی محصولات تمیز کننده در اول شگفت انگیز بوده است، او مازاد و اضافه کرد: با وجود این، زمانی شما به تنفس ذرات کوچک از عوامل تمیز کننده فکر میکنید که هنگام پاکسازی کف زمین بوجود می‌آید هرگز شگفت انگیزنیست که میتواند به عنوان یک عامل پرخطر به حساب آید.

پژوهشگران بیان میکنند که کاهش ظرفیت ریه به خاطر این این بررسی‌ها مواد شیمیایی پاک کننده‌ها سبب برانگیختن غشا مخاطی میشود، که در طی زمان منتهی به تغییرات یکسره مجراهای هوایی میشود.

این مطالعه هم چنین نشان داد آقایانی که مرتبا با مواد شوینده سروکار دارند تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند؛ آن‌ها به این جمع بندی رسیدند که شاید به خاطر این باشد که ریه مردان کم‌تر مستعد اثرات مواد شیمیایی پاک کننده هستند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که ریه مردان زیادتر در برابر زیان‌های متعاقب از محرک‌های مختلف شامل دود تنباکو و گرد و غبار چوب مقاوم هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =