سمعک نامرئی کجاها کاربرد دارد و چطور از سمعک نامرئی استفاده کنیم؟

سمعک نامرئی چیست؟

بخش زیادی از اشخاص اندک شنوا برای تهیه‌ی سمعک و بکارگیری آن با چالش هایی روبرو هستند. بطور نمونه بسیاری از اونها دوست ندارند سمعکشان دیده شود و دیگران از اندک شنوایی شان مطلع شوند.

در روزگار کنونی با سمعک‌های نامرئی می‌توانید دیگر نگران دیده شدن سمعکتان نباشید و تمرکز خود را بر التیام و بهبود سطح زندگی و لذت بردن از زندگی تان بگذارید. یکی از مراکز معتبر ساخت سمعک نامرئی در ایران کلینیک شنوایی و سمعک نیک آوا می‌باشد.

سمعک‌های نامرئی با نام‌های مختلف نامرئی، درون کانال، سمعک پنهان، سمعک نامرئی IIC و غیره شناسایی شده است.

تقریبا همه‌ی برندهای سمعک، سمعک نامرئی میسازند.

اغلب مارک‌های معتبر سمعک مانند سمعک زیمنس، سمعک اتیکن، سمعک فوناک و غیره، سمعک نامرئی دارند.

صرف نظر از بعضی خصوصیات مختلف جزئی و نام گذاری‌های متفاوت آن‌ها، کلیت سمعک‌های نامرئی شبیه هستند و بطور کامل درون کانال گوش قرار گرفته و به میزان قابل توجهی فاقد دید هستند.

 

آیا سمعک‌های نامرئی برای همه مناسب است؟

بکارگیری سمعک نامرئی نیازمند برخی شرایط خاص است.

بطور معمول سمعک‌های نامرئی برای افت‌های شنوایی خیلی زیاد مناسب نیست ولی برای افت‌های ملایم تا میانه رو به شدید مناسب هستند.

هم چنین این سمعک‌ها به دلیل کوچک بودن، نیازمند توانایی پسندیده فرد به منظور کنترل سمعک و حتی عوض شدن سمعک میباشد.

کانال گوش کسیکه میخواهد از سمعک نامرئی میشود از باید از دید فیزیکی خصوصیات مناسب مورد احتیاج را داشته باشد.

بطور معمول اغلب سمعک‌های نامرئی به دلیل کوچک بودن سایزشان، نمی‌توانند برخی ویژگی‌ها مانند قابلیت بلوتوثی و جهت داری را داشته باشند. گرچه بعضی از مدل‌ها به فن آوری بلوتوث نیز مجهز هستند.

قیمت سمعک نامرئی چه میزان میباشد؟

در حالت کلی، سمعک‌های نامرئی نسبت به سمعک‌های غیرنامرئی ولی با همان سطح تکنولوژی گران‌تر نیستند. البته با عنایت به مقدار سمعک و تکنولوژی آن قیمت سمعک نامرئی از حدود ۳ تا ۱۰ میلیون تومان میباشد که در کلینیک های شنوایی و سمعک ارائه میشود.

سمعک نامرئی با چه نوع اندک شنوایی سازگار است؟

در حالت کلی، سمعک‌های نامرئی برای ضایعات شنوایی نوع میانه تا رو به شدید مناسب هستند.

گرچه می‌بایست مواردی را نیز در تجویز سمعک نامرئی در نگاه گرفت.

این سمعک‌ها برای اطفال و مجرای گوش کوچک و به همراه تراوش مناسب نیستند.

قیمت سمعک

یکی دیگر از معضلات اشخاص اندک شنوا قیمت و هزینه‌ی سمعک میباشد.

سمعک ابزاری الکترونیکی اساسی و مهم و حساس است که با عنایت به نقش آن در بالارفتن و التیام و بهبود روابط و زندگی اشخاص اندک شنوا، هزینه‌ی بالای آن ارزشش را دارد.

قیمت سمعک بستگی به سطح تکنولوژی آن‌ها دارد.

سمعک هایی با سطوح تکنولوژی بسیار متفاوت و با قیمت‌های بسیار گوناگون در بازار وجود داشته که هرکدام برای سبک و نوع زندگی اشخاص مختلف متناسب است.

سمعک‌های برندهای گوناگون در قیمت‌های گوناگونی وجود دارد ولی کلیت قیمت گذاری سمعک‌ها از چند اصل اساسی مانند رده، نوع مدار پردازشی و غیره دسته بندی میشود.

به عنوان نمونه قیمت سمعک زیمنس از حدود دو تا ۱۰ میلیون تومان می‌باشد.

بطور کلی کمترین قیمت سمعک مرتبط به سمعک‌های ساده‌ی آنالوگ میباشد که از حدود ۱ میلیون تومان شروع میشود.

سمعک‌های نیمه دیجیتال اندکی گران‌تر از سمعک آنالوگ هستند و قابل برنامه ریزی هستند.

سمعک‌های دیجیتال از حدود دو میلیون تومان به بالا بوده و دارای برنامه، باند و کانال‌های بیشتر، کیفیت و آشکار گفتار بالاتر هستند.

سمعک‌های هوشمند و فراهوشمند امروزی که از منظر قیمتی بالاتر از رده‌های دیگر هستند و از حدود چهار میلیون تومان آغاز میشوند، دارای قابلیت‌های مختلف برنامه ریزی و شمار برنامه‌های بیشتر، باند و کانال بیشتر به منظور بهترشدن کیفیت صدا، التیام و بهبود کیفیت گفتار، دایرکشنالیتی، رابطه دوگوشی، قابلیت اتصال بی سیم، تنظیم با گوشی همراه و از راه دور، ساختار حذف فیدبک بسیار پیشرفته / ساختار شناسایی گفتار بسیار پیشرفته، پوشش نانو (ضدآب)، ساختار کاهش نویز باد پیشرفته، دارای ساختار صوت درمانی وزوز و امکانات تنظیمی بالا هستند.

بطور کلی سمعک گران‌تر به معنی بهترین سمعک برای گوش‌های همه‌ی اشخاص نیست و پسندیده‌تر است فرایند گزینش و انتخاب سمعک نیازی وجود ندارد بر عهده‌ی متخصص شنوایی و سمعک گذاشت تا قادر باشد با علم و تجربه‌ی خود بهترین توصیه را برای شما داشته باشد.
گزینش و انتخاب مناسب‌ترین و بهترین سمعک برای شما توسط ادیولوژیست تان، یک سرمایه گذاری هوشمندانه و درازمدت است که قطعا با اعتماد بر متخصص خود میتوانید از صدا ی سمعکتان لذت ببرید. و رضایت لازم را داشته باشید.
افردی که از سمعک استفاده میکنند، برایش با اهمیت است که کیفیت صدایی که میشنود پسندیده باشد. سمعک‌های هوشمند امروزی تا حدود خیلی زیادی توقع اشخاص اندک شنوا را رفع میکنند.
سمعک هوشمند:

سمعک‌های هوشمند، یکی از محبوب‌ترین و موثر‌ترین شیوه‌های مداوا برای هر نوع کاهش شنوایی هستند. کارکرد خودکار در سمعک هوشمند به کاربران اجازه میدهد تا بطور طبیعی با محیط خود رابطه برقرار کنند.

در حالیکه اغلب سمعک‌های هوشمند به شما امکان تنظیمات دستی را در صورت لزوم می‌دهد، این قابلیت را نیز دارند که برنامه‌های محیط‌ها و شرایط مختلف شنیداری را نیز دارند.

هم چنین سمعک‌های هوشمند امروزی میتوانند با قرارگرفتن در محیط‌های مختلف شنیداری، در طی زمان آموزش دیده و بعد در محیط‌های شبیه، بطور خودکار تنظیمات واجب و ضروری را انجام بدهد.

هم چنین در روزگار کنونی میتوان سمعک‌های هوشمند را توسط برنامه‌های ویژه‌ی آن‌ها برروی گوشی همراه تنظیم کرد. بنابراین کاربر سمعک نیاز نیست در هر شرایطی کنترل سمعک خود را همراه داشته باشد و براحتی با گوشی گوشی همراه هوشمند خود آوای سمعک را تنظیم میکند و در محیط‌های مختلف برنامه‌ی مربوطه را که متخصص شنوایی از قبل برروی سمعک تعریف کرده است، برای سمعک گزینش و انتخاب میکند.

با بکارگیری فن آوری بلوتوث، سمعک‌های هوشمند میتوانند به صورت بی سیم به انواع دستگاه‌ها نظیر تلویزیون، گوشی‌های هوشمند، بلوتوث، آلارم دود و غیره متصل شوند.

در نهایت، سمعک‌ها اساسا به هدست هایی با آشکار بالا تبدیل میشوند که تماس تلفنی، نگاه کردن به تلویزیون و شنیدن موزیک را تسهیل میکند.

سمعک‌های هوشمند امروزی کیفیت آوای بالا، به همراه قابلیت حذف فیدبک، حذف نویز و سر و آوای مازاد محیط، کاهش وزوز گوش، التیام و بهبود کیفیت گفتار، جهت داری، رابطه دو گوشی و … را دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =