سم زدایی بدن با روشی ساده!

فواید فوق العاده لیمو و تاثیر بینظیر آن در سم زدایی بدن :

سم زدایی بدن و پاک سازی بدن از سموم به وسیله‌ی آبلیمو از زمان‌های قدیم مورد پذیرش و توصیه بوده است. این میوه‌ی پرخاصیت علاوه بر سم زدایی خواص دیگری هم دارد که با انها آشنا خواهید شد.

لیمو دارای بخش زیادی از خواص است و قرن هاست که بعنوان میوه درمانگر برای تندرستی شناخته شده و به منظور پرهیز از بیماری استفاده می‌شود؛ لیمو و آبلیمو برای سیستم هاضمه و کبد، سم زدایی از تن، لاغری و ضد ویروس بودن بسیار بافایده است و به علت ویتامین C بالایی که دارد سبب تحریک ساختار ایمنی بدن میشود.
لیمو سرشار از ویتامین C ، اسید سیتریک و فلاونوئیدهاست؛ ضمن اینکه خواص هیدراتی و آبرسان و رطوبت دهنده دارد و به خوراک مزه خوبی می‌دهد.
یبوست :
لیمو دارای فولیک اسید است که برای گوارش مفید است؛ آبلیمو یبوست را از بین می‌برد؛ چنانچه لیمو با معده تهی خورده شود، کبد را پاک سازی می‌کند و برای هضم خوراک پسندیده است.
سوزاندن کالری:
لیمو به سوزاندن کالری یاری می‌کند در حقیقت هر یکصد گرم آن ۱۹ کالری می‌سوزاند؛ می‌توان آبلیمو را جایگزین آب میوه‌ها و نوشابه هایی که لبریز از قند و کالری هستند کرد.
کاهش دهنده‌ی اشتها:
لیمو به علت پکتین و فیبری که دارد جلوی میل به غذا را می‌گیرد و قند موجود در خون را تثبیت میکند.
سم زدایی کامل بدن:
لیم دستگاه گوارش را پاک سازی میکند، ادرارآور است و سبب تحریک فعالیت کلیه میشود که در نتیجه سبب سم زدایی میشود.
از بین بردن بوی نامطلوب دهان :
لیمو یاری می‌کند نفس تازه شود و هم چنین به منظور رفع دندان درد و التهاب لثه مفید است؛ اسید سیتریک لیمو سبب تضعیف مینای دندان میشود که می‌بایست بعد از خوردن لیمو دندونها را مسواک زد.

خواص بینظیر لیمو ترش برای بدن

پاک سازی پوست:
به علت سم زدایی و ادرار آور بودن آن، پوست را تندرست و سالم و درخشان میکند و به دلیل قلیایی بودن، بعضی از باکتری هایی که سبب آکنه یا دیگر اختلالات پوستی می‌شوند را از بین می‌برد؛ لیمو به علت داشتن ویتامین سی و دیگر آنتی اکسیدانها، چین و چروک‌ها را از میان میبرد. و با رادیکالهای آزاد که سبب کهنسالی پوست می‌شوند نبرد میکند.
آب لیمو:
یک لیموی نیمه کاره یا کامل را در یک تنگ آب نیمه گرم فشار بدهید تا آبلیمو با آب تنگ آمیخته شود؛ بامداد ناشتا یک لیوان از این آمیخته را پانزده تا بیست دقیقه پیش از صبحانه می‌توان خورد.
درجه حرارت آبلیمو بایست با درجه حرارت اتاق یکی باشد چون چنانچه سرد باشد به ساختار بدن شوک وارد میکند و تمام مزیت‌های آن از میان میرود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یک =