شش ماده بالقوه سمی در درون حمام که روزانه استفاده میکنید.

راهنمای مصرف کننده هوشمندانه برای محصولات سمی درون حمام

وقتیکه به بحث زیبایی و مراقبت شخصی می‌رسیم، همه‌ی ما مارک‌های محبوب امان را آزمون کرده ایم.

ولی آیا تابحال فکر کرده اید که چه چیزی میتواند بر سلامت شما اثر بگذارد؟ جواب این پرسش امکان دارد شما را شگفت زده کند.

۶ ماده سمی در حمام موجود در محصولات بهداشتی، مشترک داریم که بایستی مواظب آن‌ها باشیم، در این قسمت از سلامت زیبان شیوه تاثیر آن‌ها بر سلامت و شیوه استفاده از اونها با خیالی آسوده را مشخص کردیم.

ترکیبات ماده سمی در حمام

راهنمای استفاده هوشمندانه از مواد سمی درون حمام

ترکیبات و مو اد سمی که همواره در حمام از آن‌ها استفاده میکنید.

۱ فرمالدئید

این عنصر طبیعی بعنوان یک ماده نگهدارنده در بعضی از محصولات مو است.

نسخه‌های مایع متیلن گلیکول و فرمالین هستند.

وضعیت ایمنی: قانون کنترل پروتئین EPA و مواد سمی (TSCA)، استفاده‌های قابل توجه جدید فرمالدئید را تنظیم مینماید. گرچه آمریکا دارای محدودیت هایی در سطح کشور برای انتشار فرمالدهید از فرآورده‌های ترکیبی است، هیچگونه محدودیتی برای فرمول محصولات زیبایی که شامل فرمالدئید در آمریکا است، وجود ندارد.

استفاده هوشمندانه: احتمال دارد عنصر سرطان زا را بعنوان متیلن گلیکول ذکر کرده باشند، ولی ایجاد کنندگان محصولات حرفه‌ای ناچار نیستند فهرست لیست مواد شکل دهنده، مانند؛ محصولات بی نسخه را افشا کنند.

احتیاط کنید که نگهدارنده‌های فرمالدئید آزاد مانند اوره دیازالیدییل، بطور معمول در مو و کواترنیم ۱۵ یافت میشود، که غالبا در محصولات آرایشی صورت، به خصوص پودرها تعبیه شده است.

دو پارابن‌ها

این ماده نگهدارنده اثربخش، می‌تواند بطور طبیعی (در زغال اخته و هویج یافت شود و یکی از مواد معمول در لوازم آرایشی است.

اغلب شرکت‌ها از غلظت ۰ ۳ درصد یا کم‌تر استفاده میکنند.

وضعیت ایمنی: آن‌ها در ایالات متحده ممنوع نیستند. شدیدأ به استروژن شبیه عمل میکنند، که اساسا منتهی به دلواپسی هایی در رابطه با سرطان سینه شد. بررسی‌های هاروارد هم چنین کشف کردند رابطه افزایش پارابن در بدن با کاهش باروری همزمان میشود، به همین علت است. که پارابن‌های پروپیلر توسط دسته کاری محیط زیست مورد هدف قرار گرفته اند با این حال، FDA، مدارک جامعی ندارد و نشان میدهد که پارابن‌ها در لوازم آرایشی تاثیری بر سلامت آدم دارند.

استفاده هوشمندانه: در زمینه پارابن‌ها اندک‌تر از گزینه‌های دیگر نگران باشید، در حالتی که پوستتان را تحریک نمیکند، از هر محصول جدید استفاده ننمایید.

پارابن ها

پارابن یک ماده نگهدارنده موجود در لوازم آرایشی

۳ پترولاتوم

این محصول روغنی تصفیه شده، سبب می‌شود. رژ لب شما نمناک شده و خودش یک عنصر کلیدی در بخش زیادی از لوسیون‌ها و کرم‌ها می‌باشد.

اداره خوراک و داروی آمریکا (FDA) همچنان از مصرف آن بعنوان یک محافظ پوستی بی نسخه (OTC)، و در دیگر محصولات دارویی OTC چشم و عینک استفاده میکنند.

استفاده هوشمندانه: خرید ژل، براق کننده لب و کرم صورت از مارک‌های معتبر و پرهیز از فرآورده‌های تقلبی یا بالقوه تقلبی بنا شده توسط شرکتهایی که نمیتوانید تأیید کنید.

چهار فتالات

این دسته از مواد در طیف وسیعی از فرآورده‌های بهداشتی، مانند لاک ناخن و عطر، و دیگر لوازم آرایشی استفاده میشود.

وضعیت ایمنی: فتالات ضروری نیست که در برچسب‌های محصول ذکر شود.

گرچه اغلب کشورها استفاده همگانی از برخی از فتالات را در محصولات بهداشتی کودکان ممنوع کرده است، تاکنون در مواد خانگی، لوازم آرایشی، عطرها، پاک کننده‌های خانگی و حتی برخی مواد خوراکی مرسوم است.

استفاده هوشمندانه: پرهیز از فرآورده‌های پکیج بندی شده در پلاستیک، با کد ۳ بازیافت و مواردی که شامل عنصر مبهم رایحه بر روی برچسب آن‌ها است.

ایجاد کنندگان معتبر از قوانین پیروی خواهند کرد.

فتالات

وجود ماده سمی فتالات در لاک ناخن

پنج سدیم لوریل سولفات (SLS)

این محصول به عنوان عامل کف و پاک کننده در محصولات شستشو، مانند: شامپو و کرم اصلاح استفاده میشود.

وضعیت ایمنی: این ماده می‌تواند پوست را تحریک کند، این محصول ندرتا در محصولات کودک استفاده میشود.

استفاده هوشمندانه: از نفوذ محصولاتی که شامل SLS هستند، در چشم پرهیز کنید، از استفاده از فرآورده‌های افراد بزرگسال برای نوزادان و کودکان نیز پرهیز کنید.

شش تریکلوزان

این عامل نگهدارنده و ضد باکتری در خمیر دندان، محصولات دهن و دندون، دئودورانت‌ها، شستشو دهنده‌های بدن و شامپو ‌ها یافت میشود.

وضعیت ایمنی: FDA به تازگی ممنوعیت تریکلوزان و سایر موارد ضد باکتریایی را در دست و بدن شستشو داده است.

با وجود این، کلگیت FDA را متقاعد کرد که فواید تریکلوزان در خمیردندان افزون‌تر از ضررش است و بنابراین تاکنون در محصولات دهان یافت میشود.

استفاده هوشمندانه: در حالیکه تریکلوزان به خمیر دندان مازاد و اضافه میشود، برای یاری به پیشگیری از ژنژیویت (ورم لثه) تاثیرگذار است، پس از بررسی‌ها بر روی حیوانات، توصیه کرده اند که واقع شدن در معرض تریکلوزان احتمال دارد سبب آشفتگی در هورمون‌های بدن شود، آلرژی ایجاد نماید و با انواع سرطان مرتبط باشد.

چنانچه نگران هستید، مجدد در زمینه خرید محصولات حاوی آن فکر کنید، صنعت زیبایی دارای اسراری بسیاری است که نمی‌خواهند شما آن را بدانید، ولی بیشتر مراقب مواد قید شده در بالا باشید.

تریکلوزان

رابطه ماده سمی تریکلوزان در خمیر دندان با انواع سرطان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =