راهکارهایی برای کاهش دندان درد

علت دندان درد چیست و چطور میتوان این درد سخت را فوری درمان کرد؟

وای! دندان درد، چنانچه حتی یکبار هم در طول زندگی تان این درد سخت را تجربه کرده باشید می‌توانید درک کنید که چه میزان تحمل ناپذیر و سخت است پس برای چنین دردی دانستن راههای اثربخش درمان فوری بی تردید مفید و واجب و ضروری است؛ آنچه در این قسمت از سلامت دهن و دندون در زیبان به آن می‌پردازیم.

دندان درد می‌تواند علل و دلایل متفاوتی داشته باشد که اصلی‌ترین آن شامل:

  • التهاب مغز دندان
  • پوسیده شدن دندان
  • سکته‌ی قلبی
  • دندون قروچه (فشردن یا ساییدن دندا ن‌ها بر هم)
  • فرسودگی مینای دندان
  • التهاب لثه
  • نشانگان مفصل گیجگاهی فکی
  • فشار سینوس‌ها
  • درد ناحیه سینه

فرسودگی دندان

پودر فلفل قرمز و زنجبیل برای علاج درد دندان

زنجبیل و فلفل هر دو داروهای تسکین دهنده درد هستند و هرکدام از این دو ادویه را به تنهایی میتوانید برای درمان دندان درد بهره جویی کنید ولی برای نتیجه مناسب‌تر، می‌توانید مخلوطی از این دو ادویه را آماده کنید. بدین روش که:

میزان برابر از این دو ادویه را با آب میکس نمایید. و یک آمیخته با غلظت سس آماده نمایید، بعد توپ کوچکی از پنبه آماده نمایید و به مقدار مکفی به سس مورد نظر آغشته‌اش کنید؛ حالا آن را درست روی دندان تان بگذارید و تا زمان فروکش کردن درد یا دست کم تازمانی که طاقتش را دارید، پنبه را از دهن تان خارج نکنید؛ پنبه آغشته به سس را جایی که لثه و زبان شما به آن برخورد نکند بگذارید.

روغن میخک نسخه فوری درمان دندان درد

دو قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان از بین بردن درد، پشت دندان تان بگذارید.

روش دیگر بکارگیری میخک برای دندان درد جویدن آن است بدین روش که: یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید.

دم کرده. نعناع به منظور التیام دندان درد

به منظور التیام فوری دندان درد یک قاشق چاییخوری نعنا خشک را در یک استکان آب جوش بریزید و بیست دقیقه زمان بدهید تا خوب دم بکشد زمانی که دمنوش تان خنک شد، آن را در دهانتان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

چای نعناع برای درمان فوری دندان درد

یک پیمانه چای خوری نعناع را در یک استکان آب جوش بریزید و بمدت بیست دقیقه دم کنید.

پس از این که چای سرد شد آن را در دهان تان بگردانید، میتوانید آنرا قورت بدهید یا بیرون بریزید.

چای نعناع

روغن کاری دندان درد دار:

شما احتیاج به ۱ یا دو قاشق خوراک خوری روغن نارگیل ، آب گرم، مسواک و خمیر دندان دارید. شما حتما به مدت بیست دقیقه آن را در دهان خود نگهداریدو سپس آنرا قورت ندهید و هم چنین میتوانید آن را بوسیله استفاده از مسواک بهره جویی کنید، میتوانید این کار را دو بار روزانه انجام دهید.

درمان فوری دندان درد با صمغ مر

راهکاری تقریبا نه چندان شناخته شده که به منظور انجام آن باید: یک قاشق چاییخوری از پودر مر را در درون فنجان آب به مدت سی دقیقه بجوشانید و صبر نمایید تا محلول تان خنک شود.

بعد بمنظور استفاده هر دفعه یک قاشق چاییخوری از این دارو را درون یک استکان آب بریزید و پنج تا شش بار طی روز غرغره این محلول را ادامه بدهید تا دندان درد شما به کل از میان رود.

آب نمک برای علاج سریع دندان درد

برای درست کردن آب نمک با قصد درمان سریع دندان درد یک قاشق غذاخوری نمک را در آب جوشیده حل کنید و بگذارید سرد شود.

میزان اندکی آب نمک یا محلول نمکی را طی مدت سی ثانیه در دهان خود بگردانید، این همان نسخه‌ای است که بارها مادربزرگ هایتان هنگام دندان درد بهتان پیشنهاد داده اند.

بکارگیری یخ و طب فشاری برای علاج فوری دندان درد

یک نسخه قدیمی می‌گوید چنانچه دست تان را با یخ ماساژ دهید، درد دندان تان آرام میشود براساس گفته‌ی قدیمی‌ها زمانیکه یخ را بین انگشت سبابه و شست می‌گذارید، اعصاب انگشت شما پیغام سرما را به مغزتان می‌فرستند و پیغام آرام شدن درد هم به دندان شما می‌رسد.

یخ برای آرام کردن درد دندان

برای آن که به عنوان مسکن سریع تا وصول به دندان دکتر از یخ بهره جویی کنید باید: چند قالب یخ را در یک کیسه پلاستیکی بریزید، پارچه نازکی را روی کیسه بپیچید و برای بی حس شدن دندان تان، پانزده دقیقه آنرا روی بخشی از صورت خود که دندان دردآور در محدوده آن قرار دارد، بگذارید.

یخ

تسلی فوری دندان درد با سیر

به منظور التیام دندان درد با سیر دو روش توصیه می‌کنیم:

اول اینکه میتوانید یک حبه سیر له شده را با اندکی نمک میکس نمایید. و روی دندان قرار بدهید؛ راه دوم این است که یکی دو حبه سیر را بجوید این کار را دو یا ۳ بار طی روز مرور کنید.

هشدار: بکارگیری سیر مانند تمام شیوه‌های دیگر این نوشتار موقتی است.

مضاف بر این که هنگامی که دندان درد شما ناشی از عفونت نباشد (برای نمونه ناشی از آنژین یا نشانگان مفصل گیجگاهی فکی) سیر نمیتواند درد را حتی به صورت موقت کم کند.

سیر

درمان فوری دندان درد با عصاره وانیل:

دو یا سه قطره وانیل را بر روی گوش پاک کن یا یک تکه پنبه بریزید و به صورت مستقیم بر روی محل صدمه دیده بگذارید، و شما میتوانید از آن هر تعدادی که ضروری است بهره جویی کنید.

چایی سیاه به منظور کاستن از درد دندان

چایی سیاه پررنگ هم به علت داشتن تانین که ماده‌ای قابض است با کاستن از تورم و التهاب میتواند به کاستن درد دندان کمک کند؛ یک چای کیسه‌ای را خیس کنید و روی قسمت درد بگذارید و یا این که چایی سیاه گسی را اصلاح کنید و پس از خنک شدن، آن را چندبار در دهان تان غرغره کنید.

چای سیاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =