مضرات سوراخ کردن گوش

مضرات سوراخ کردن گوش

در پیرسینگ عموما قسمت نرمه گوش سوراخ میشود ولی در چند سال تازه برخی از خانمها بیشتر از یک سوراخ روی گوش ایجاد می‌کنند و این سوراخ‌ها را در نواحی بالایی گوش هم انجام میدهند.

بافت بالای لیه گوش بسیار نازک است و به نبال کوچک‌ترین تماس احتمال دارد پاره شود و یا سبب خونریزی و زیان بافت غضروفی شود هم چنین بافت استخوانی پشت گوش هم محتمل است با ضربه بواسطه گوشواره شما امکان دارد صدمه ببیند.

یرسینگ یا سوراخ کردن گوش چنانچه توسط دکتر ماهر و در شرایط مناسب انجام پذیرد، عارضه‌های خاصی ندارد ولی در غیر از این حالت، عارضه‌های بسیاری دارد که رایج‌ترین آن‌ها عفونت است که تنها در یک سوم بیماران ملایم خواهد بود.

دومین مشکل مرتبط به تشکیل شدن بافت جوشگاهی و یا اسکار و یا گوشت مازاد و اضافه است که در اشخاص مستعد تشکیل میشود و زیبایی آن‌ها را بعد از پیرسینگ دچار اختلال میکند کلویید‌ها که در حقیقت همان گوشت مازاد و اضافه هستند بسختی درمان میشوند وحتی احتمال دارد درمان کردن آن‌ها سبب تشدید کلویید گردد.

سوراخ های گوش

خطرات سوراخ کردن قسمت بالایی گوش

مشکل سومی که امکان دارد به دنبال سوراخ کردن گوش بوجود بیاید.، مرتبط به اشخاصی است که پوست آن‌ها به فلزاتی مانند نیکل، مس، کبالت یا کروم حساسیت دارد. گوشواره هایی که در ترکیب آن‌ها از این مواد استفاده شده است، به علت تماس یکسره با پوست توانایی دارند عکس العمل آلرژی ک و حساسیت ایجاد نمایند.

با توجه به اینکه سوراخ کردن گوش در سالهای اندک‌تر از ۱۱ سال احتمال دارد سبب ایجاد کلویید یا گوشت مازاد و اضافه در محل سوراخ شود، پسندیده‌تر است این کار را به سنین پس از ۱۱ سالگی موکول کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + چهار =